ik schei er mee uit

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

ik schei er mee uit

Bericht door fs1man »

Ik heb er schoon genoeg van die ouwe troep rijdend te houden.
vandaag na maanden inrijden zo een beetje 2000 km niet boven de 40/45 geweest vandaag ook niet.
het scheit ding loopt gewoon muur vast niks geen belasting of gek rijden of heuvels en zo.
hij liep goed en van de de eene op de andere seconde een echte vastloper nieuwe orrie cilinder.
maar goed ik ben er nu klaar mee de eenige plek waar een fs1 thuis hoort is in het museum.
nu heb ik niet een rijdende fs1 meer lang leve de tzr zo lang dat heel blijft.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: ik schei er mee uit

Bericht door Jeti »

Aj!
Gooi (uh.. met beleid!) maar achterin de schuur allemaal!

Dan heb je nu tijd voor de cabrio.. ;-) Of heeft die man die belde tijdens de Mazda-koop hem gekocht?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: ik schei er mee uit

Bericht door NIX »

Hier ligt nog een goed blokje. Als we dat eronder proppen krijg jij een hele blije grijns.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: ik schei er mee uit

Bericht door Jeti »

En anders heb ik nog een Spartamet voor je ;-)
Moet je alleen ff frame met kenteken van marktplaats plukken (zo'n 50 euro). Mooi ding nog.
Kun je fietsen en brommeren in één.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: ik schei er mee uit

Bericht door fs1man »

Mja ben ondertussen weer wat afgekoeld blokje van de fs1 ook trouwens en is nu weer los.
de cilinder gaat er een keer vanaf de zuiger zal er wel uit zien als Nijmegen na het bombardement.
maar omdat het om een nieuwe orie cilinder gaat is het misschien wel de moeite dat Gino zich er over ontfermt.
Het blokje zelf is nooit los geweest maar heeft in het verleden wel wat meer zuigertjes verslonden in vrij korte tijd.
misschien toch maar eens naar de krukas kijken , maar voor nu is de tzr mijn stalen uhm plastic ros en zolang ik niet op de rollenbank hoef
laat ik de auto nog even staan :wink:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: ik schei er mee uit

Bericht door ginofs1 »

schroef het blokje er onder uit en kom hier langs.
100% zeker dat we het blokje weer goed krijgen zodat hij goed start en weer een paar jaar geen problemen geeft :wink:
in jou geval zal ik voor trekkracht onderin gaan en een door jou aan te geven snelheid .
gr gino
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Re: ik schei er mee uit

Bericht door HotWheels »

Met alle respect voor tegenslag en de knipoog die men daarbij kort nadien al kan maken, vraag ik me af of het openen van een nieuw topic zo noodzakelijkheid was?
Een echte fs1man wenst z'n (3x) trots toch niet in een museum :shock:
"Ik schei er mee uit" FOEI met alle hulp die je terstonds aangereikt krijgt ... doe hier dus maar vlug een slotje op :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: ik schei er mee uit

Bericht door Tombo »

Ik blijf het merkwaardig vinden :P er zijn een hoop mensen die hun FS1 behoorlijk afbeulen en er vrij weinig problemen mee hebben (waaronder ik zei de gek, en b.v. ook HJ met China's beste export cilinder), maar ook mensen die een hoop tegenslag hebben :(
Neem Gino's hulp aan, laat hem het blokje onder handen nemen en ga dan rijden. Als het dan nog stuk gaat mag je hem de Waal in rijden :P (dan is 'ie vervloekt denk ik, of het ding komt uit Arnhep en houdt niet van Nijmegen)
Gebruikersavatar
Nickvdb
250km gereden
250km gereden
Berichten: 351
Lid geworden op: 22 jul 2012, 21:04
Locatie: Antwerpen

Re: ik schei er mee uit

Bericht door Nickvdb »

Ben ik het toch niet zo mee eens :P Mijn FS1 wordt regelmatig afgebeuld en 't laatste dat da machientje verdient is om in een museum gestoken worden :P Beetje jammer dat je dat aanhaalt door een tegenslag, want denk dat jij ook wel beseft dat dat niet zo is. ;)
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Re: ik schei er mee uit

Bericht door wiebo »

@Tombo; het zal idd een Arnhepse FS1 zijn, kan niet anders. :lol:
Gebruikersavatar
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
Locatie: Soest

Re: ik schei er mee uit

Bericht door rubberbutt »

Haha, ik herken me helemaal in fs1man. Ook ik zit bijna elke keer te kloten..Alles trilt los, knipperbollen,claxons,gaskabel.
Maar ja ik blijf ook debiel hard gaan hoog in de toerenband met die fs1 cilinder.In z'n 4 zakt hij terug, moet ik weer naar 3.
Maar ja als ik te lang te veel toeren maak, voel ik het na een kwartier al aankomen, een warmloper.

Elke 16 of 17 jarige met een bromscooter gaat of net zo hard, of zelfs nog harder.
Als ik moet terug schakelen om weer op toeren te komen zijn die gasten me al weer voorbij.

Tsja, ik was toch de sukkel die zo nodig een oud ding moet rijden..Af en toe denk ik ook: rij hem zo in het gat van crailoo :mrgreen: (vuilstortplaats in hilversum)
Maar ja, een dagje verder, als je weer bent afgekoeld, denk ik weer. Toch wel zonde, want ik word vaak onderweg aangesproken "wat een mooi ding". "wil je hem verkopen"? Vroeger had ik ook zo'n kreidler :shock: :shock: WTF.... :work:
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: ik schei er mee uit

Bericht door fs1man »

Tom Gino heeft al veel voor me gedaan via henk jan maar ik ben zelf nog nooit bij hem in de werkplaats geweest shame shame :oops:
Ik weet ook wel dat vermoedens geen zekerheden zijn maar het 2ru blokje waar het nu om gaat heeft in het verleden al vaker problemen gehad met zuigers opvreten.
de cilinder die er nu op zit was een nieuwe originele ,maar ik had zelf het idee dat hij er net iets te zwaar in ging, vergelijkbaar met de setjes die jmpb verkoopt of misschien ondertussen verkocht.
wat ik al eerder melde is dit blokje nog nooit los geweest dus ook nooit gereviseerd het loopt verder goed klinkt ook goed trekt ook goed met deze set up.
Ik heb al met hj gesproken over het een en ander naar Gino te brengen, maar ik ben nu nog druk met andere dingen als mijn keuken mijn trap en mijn voortuin en achtertuin
daarnaast ook nog met de verkoop in onderdelen van de cabrio, fs1 problemen kan ik er nu even niet bij hebben daar ontbreekt het nu even gewoon aan tijd aan.
Daarnaast moet ik ook regelmatig met mijn moeder naar mijn tante de tweeling zus van mijn vader die is aan het sterven aan k*nk*r.
En er zitten maar 24 uur in een dag waarvan ik er gezien mijn eigen kwaaltjes maar hoog uit 5 kan besteden aan klussen zeg maar is er nu gewoon even geen tijd voor dergelijke fs1 problemen.
Dat ik zeg museum is niet respectloos bedoeld maar er is gewoon altijd wat met die dingen , nu had dat bij mij ook wel te maken met de aantallen vandaar ook het terug brengen naar 2 en een winter fs1, maar door alle andere dingen die er nu even bij komen is er gewoon geen tijd voor nukkige fs1,tjes.
Gebruikersavatar
gklijnhout
250km gereden
250km gereden
Berichten: 305
Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
Locatie: Duiven

Re: ik schei er mee uit

Bericht door gklijnhout »

Tombo schreef:... of het ding komt uit Arnhep en houdt niet van Nijmegen)



HO HO DE BOEL NU EVEN NIET DOOR ELKAAR HALEN HET WAS TOCH NIJMEGEN DIE NIET VAN .......... :D 8)

Gert.
andriesbles
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jun 2010, 09:57
Locatie: langweer

Re: ik schei er mee uit

Bericht door andriesbles »

Te kleine sproeier vermoord elke fs1, schrale mengsels benzine/lucht is erger dan minder dan 1op50 mengsmering.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: ik schei er mee uit

Bericht door fs1man »

Nah vandaag een gedwongen wandeling de condensator van de fs1 heeft het begeven :x
maar het was lekker weer dus ik mopper niet echt.
waarschijnlijk is dat het hikje geweest wat hij af en toe had.
gelukkig had ik lekkere stappers aan :mrgreen:
maar daardoor moest ik wel weer met de TZR ook geen straf :wink:

Oja er zat ook een pareltje tussen de elektroden van de bougie daarom deed ie het helemaal niet meer.
Ik moet zowieso weer nieuwe bougies halen heb alleen nog maar b6 en b 9 en b10 bougies liggen.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Plaats reactie