wat vinden jullie er eigenlijk van?

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Re: wat vinden jullie er eigenlijk van?

Bericht door Jens36 »

Omdat hij op 2dehands stond dacht ik dat je hem wou verkopen. My bad
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: wat vinden jullie er eigenlijk van?

Bericht door Tombo »

Haha :P
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: wat vinden jullie er eigenlijk van?

Bericht door Jeti »

Waarom staat hij dan "gewoon" op een verkoopsite..?
Sorry, ik begrijp dat niet.
Gebruikersavatar
Cerfke
250km gereden
250km gereden
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
Locatie: gullegem belgie

Re: wat vinden jullie er eigenlijk van?

Bericht door Cerfke »

Moest er iemand interesse hbben staat ie te koop maar het is niet dat ie per se weg moet
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Re: wat vinden jullie er eigenlijk van?

Bericht door Jens36 »

Ik snap dat ook niet.
Uiteraard zou je hem wegdoen voor de aangegeven prijs. (Toch even ter vergelijking ik heb men T125 stinger voor minder als dat gekocht)
Andere verkopers durven zich spiegelen aan die goudzoeker prijzen, waardoor alles alléén maar duurder wordt.
Ik heb ook ooit zo'n brommer willen kopen, die er voor de nieuwsgierigheid opstond. Dat was enorm vervelend en teleurstellend.

Voila, daar wou ik toch even mijn mening over kwijt. Verder vind ik het wel een net FS1tje. :)
Gebruikersavatar
Cerfke
250km gereden
250km gereden
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
Locatie: gullegem belgie

Re: wat vinden jullie er eigenlijk van?

Bericht door Cerfke »

Op internet of niet hij is nog steeds van mij, maar deze fotos zijn al wat ouder ik zal eens nieuwe posten
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: wat vinden jullie er eigenlijk van?

Bericht door Jeti »

Jens36 schreef:Toch even ter vergelijking ik heb men T125 stinger voor minder als dat gekocht

Dat geldt voor al mijn brommers en motoren, en ik denk voor de meesten hier toen ze hun FS1 gekocht hebben.. Aanschafwaarde hè, niet incl opknappen/kenteken/eigen maken, etc ;)
Voor rond de 800-1000 euro kun je nog steeds een prima originele 2RU kopen (zonder/met kenteken), en voor minder ook wel als je geen haast hebt en het tegenkomt.

Maar goed, deze discussie hebben we al gevoerd. Ookal is het "1 tegen 100", het zal toch niets uithalen.

Blijft inderdaad een leuk brommertje. Mooi dat ie het weer goed doet.
Gebruikersavatar
Cerfke
250km gereden
250km gereden
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
Locatie: gullegem belgie

Re: wat vinden jullie er eigenlijk van?

Bericht door Cerfke »

Maar wat ik me afvraag is zullen de fs1 tjes stijgen in waarde? Want in engeland is dat ongeloofelijk
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: wat vinden jullie er eigenlijk van?

Bericht door Jeti »

Cerfke schreef:Maar wat ik me afvraag is zullen de fs1 tjes stijgen in waarde? Want in engeland is dat ongeloofelijk

Sterker nog: ze zijn al gigantisch gestegen in waarde de afgelopen jaren (alsin: wat mensen ervoor betalen). Logisch, want het wordt steeds ouder en "schaarser".
Wat de toekomst ons brengt, kan niemand met zekerheid zeggen. Over 20-30 jaar is er een grote groep after-babyboomers die niet meer kunnen, willen of mogen rijden. Het brommerrijbewijs zorgt ervoor dat er minder 16-jarigen bij komen, dus de stap van brommerrijden overslaan. Deze zullen over 20 jaar dus ook niet meer hun "oldtimer brommer van vroeger" terugwillen. Zijn allemaal factoren die mee kunnen gaan spelen. Of er komen goede replica onderdelen, waardoor het juist weer populair wordt.
Ik denk dat we nu behoorlijk in een piek zitten qua prijzen. Er zijn een aantal (vooral 45+ers) die behoorlijk wat centen over hebben voor bepaalde onderdelen. Vooralsnog zijn dat (bijna) geen 2RU onderdelen, omdat ze hier geen "binding van vroeger" mee hebben. En de Denen en Engelsen hebben het Nederlandse marktplaats ontdekt en bieden zeer actief. Denk dat ontwikkelingen zoals de Marktplaats-app ook wel aandeel hebben; mensen zijn er veel eerder bij en als je al een halve dag wacht met reageren op een "koopje", zijn anderen je al voor.
De laatste beurs waar ik 2 weken geleden was, heb ik me ook kapot gelachen om prijzen die gevraagd werden. Dat is het blijkbaar. Ik hoef er niet meer heen op deze manier. Iedereen denkt goud te hebben. Gelukkig lag het er nog toen ik wegging, dus hebben ze het weer mee naar huis genomen. Maar heb ook mensen gehoord die vonden dat ze iets goedkoop hadden gekocht, waarvan ik dat absoluut niet vind, vergelijken met prijzen die ik een paar jaar geleden betaalde toen ik nog redelijk actief Mobylette onderdelen kocht (en gebruikte)

Lastig te voorspellen allemaal. Het lijkt mij dat het ooit nog wel weer eens terugkrabbelt..
Dit geldt overigens niet alleen voor FS1/Yamaha, maar voor alle brommermerken. Zowel Zundapp als Mobylette wat ik ook terugzie. En de rest vast ook wel.

Ben benieuwd..
Denk wel dat de oudere modellen altijd wel duurder zullen blijven dan de nieuwere. Over het algemeen zijn jaren 60, en daarna jaren 70 brommers populairder dan jaren 80 brommers. Dat geldt ook voor alle merken.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: wat vinden jullie er eigenlijk van?

Bericht door Tombo »

Cerfke schreef:Maar wat ik me afvraag is zullen de fs1 tjes stijgen in waarde? Want in engeland is dat ongeloofelijk

Dan heb je het over FS1's uit '70 ofzo die nog mooier zijn dan nieuw, en dan nog steeds zijn ze zwaar overpriced. Er zijn blijkbaar wel malloten met een te dikke knip die het ervoor uitgeven.
Over 10 of 15 jaar zijn al die mannen te oud om te rijden, dan gaat de prijs weer dalen :lol:
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: wat vinden jullie er eigenlijk van?

Bericht door Jeti »

Tombo schreef:
Cerfke schreef:Maar wat ik me afvraag is zullen de fs1 tjes stijgen in waarde? Want in engeland is dat ongeloofelijk

Dan heb je het over FS1's uit '70 ofzo die nog mooier zijn dan nieuw, en dan nog steeds zijn ze zwaar overpriced. Er zijn blijkbaar wel malloten met een te dikke knip die het ervoor uitgeven.
Over 10 of 15 jaar zijn al die mannen te oud om te rijden, dan gaat de prijs weer dalen :lol:

Nu maar hopen dat hun kinderen, van onze generatie, het als "het oude ijzer van paps" zien en het goedkoop wegdoen zonder eerst te kijken op marktplaats wat het op kan leveren.

Maar ja, straks wordt 2takt verboden en dan kunnen we allemaal ons faillissement aanvragen :lol:
Gebruikersavatar
Cerfke
250km gereden
250km gereden
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
Locatie: gullegem belgie

Re: wat vinden jullie er eigenlijk van?

Bericht door Cerfke »

2ru en 2rt tjes hebben niet echt de look dat ze uit de jaren 80 komen vooral door de spaakwielen en trommelremmen en dat springt er wel uit in tegenstelling tot een mbx ofzo, ik denk wel dat de prijzen nog ietwat gaan stijgen in de lage landen maar hopelijk niet zoals in engeland ofzo want zo is het niet leuk meer, het is en blijft een oude brommer.
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: wat vinden jullie er eigenlijk van?

Bericht door Jeti »

Cerfke schreef:2ru en 2rt tjes hebben niet echt de look dat ze uit de jaren 80 komen vooral door de spaakwielen en trommelremmen en dat springt er wel uit in tegenstelling tot een mbx ofzo, ik denk wel dat de prijzen nog ietwat gaan stijgen in de lage landen maar hopelijk niet zoals in engeland ofzo want zo is het niet leuk meer, het is en blijft een oude brommer.

Daar zie je niet zoveel 2RU-modellen, minder dan bij ons wat ik op foto's zie. Zijn bijna altijd die eerste-type-378-looks, volgens mij is dat DE FS1-E?
Je moet ook niet vergeten dat ze in Engeland nog de pond hebben en alles duur is vergeleken met Euro landen. Dus voor hen zijn het hier al eerder "koopjes". Op die Engelse FS1 facebook pagina's heb ik ook al wat Nederlandse 69'ers en begin '70-modellen voorbij opgeknapt voorbij zien komen (wat ze dan zelf aangeven dat het Nederlands is..).
Gebruikersavatar
Cerfke
250km gereden
250km gereden
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
Locatie: gullegem belgie

Re: wat vinden jullie er eigenlijk van?

Bericht door Cerfke »

Daar heten ze inderdaad fs1-e wat staat voor england, 2ru en 2rt komen nu en dan ook eens boven maar we dwalen terug af :p
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!
Gebruikersavatar
fizzie
500km gereden
500km gereden
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37

Re: wat vinden jullie er eigenlijk van?

Bericht door fizzie »

Jeti schreef:
Tombo schreef:
Cerfke schreef:Maar wat ik me afvraag is zullen de fs1 tjes stijgen in waarde? Want in engeland is dat ongeloofelijk

Dan heb je het over FS1's uit '70 ofzo die nog mooier zijn dan nieuw, en dan nog steeds zijn ze zwaar overpriced. Er zijn blijkbaar wel malloten met een te dikke knip die het ervoor uitgeven.
Over 10 of 15 jaar zijn al die mannen te oud om te rijden, dan gaat de prijs weer dalen :lol:

Nu maar hopen dat hun kinderen, van onze generatie, het als "het oude ijzer van paps" zien en het goedkoop wegdoen zonder eerst te kijken op marktplaats wat het op kan leveren.

Maar ja, straks wordt 2takt verboden en dan kunnen we allemaal ons faillissement aanvragen :lol:

Hoezo verboden. Dat ze de windmolens maar gaan verbieden. 100 miljard waar gaat dit over. :shock:
Plaats reactie