oldtimer motor/bromfiets ritten in belgie?

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cerfke
250km gereden
250km gereden
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
Locatie: gullegem belgie

oldtimer motor/bromfiets ritten in belgie?

Bericht door Cerfke »

hallo ik nog eens, ik zie dat de oldtimertjes nog steeds in trek zijn voor rondritten, beurzen etc... maar dit ligt ofwel in nederland of aan de andere kant van belgie (voor mij dan), dus zijn er eigenlijk ritten in west vlaanderen? want ik hoor daar bitter weinig van :(
alvast bedankt, mvg Nigel
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: oldtimer motor/bromfiets ritten in belgie?

Bericht door Jeti »

Afstand is relatief.

Je kunt natuurlijk ook zelf wat organiseren ;-)
Voor een ritje heb je alleen een route en snackbar/pauzeplaats nodig. En een start- en eindpunt (hetzelfde punt). En een voor- en achterrijder. En een datum met vertrektijd.

In Nederland zijn volgens mij meer ritten dan in België. Zie ze wel voorbij komen, maar zoek vaak niet op waar in belgië die plaats ligt.
Ik ga volgend seizoen ook wat meer ritten in BE meerijden. O.a. mega verhalen over de rit in Kalken. En er komt ook wel weer een facebook rit. Etc. Afstand maakt me niet uit voor een leuk ritje/weekend. Als de rit op zaterdag is tenminste. Rit ver weg op zondagmiddag is niet haalbaar.
Gebruikersavatar
Cerfke
250km gereden
250km gereden
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
Locatie: gullegem belgie

Re: oldtimer motor/bromfiets ritten in belgie?

Bericht door Cerfke »

ik?? een rit organiseren... daarin zou je niet willen meerijden haha
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Re: oldtimer motor/bromfiets ritten in belgie?

Bericht door HotWheels »

Jeti schreef:Afstand is relatief.

Je kunt natuurlijk ook zelf wat organiseren ;-)
Voor een ritje heb je alleen een route en snackbar/pauzeplaats nodig. En een start- en eindpunt (hetzelfde punt). En een voor- en achterrijder. En een datum met vertrektijd.

In Nederland zijn volgens mij meer ritten dan in België. Zie ze wel voorbij komen, maar zoek vaak niet op waar in belgië die plaats ligt.
Ik ga volgend seizoen ook wat meer ritten in BE meerijden. O.a. mega verhalen over de rit in Kalken. En er komt ook wel weer een facebook rit. Etc. Afstand maakt me niet uit voor een leuk ritje/weekend. Als de rit op zaterdag is tenminste. Rit ver weg op zondagmiddag is niet haalbaar.


De rit in Kalken is altijd op een zondag Jet. Maar zoals je zelf zei afstand is relatief, dus wat is dan ver weg.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: oldtimer motor/bromfiets ritten in belgie?

Bericht door Jeti »

HotWheels schreef:
Jeti schreef:Afstand is relatief.

Je kunt natuurlijk ook zelf wat organiseren ;-)
Voor een ritje heb je alleen een route en snackbar/pauzeplaats nodig. En een start- en eindpunt (hetzelfde punt). En een voor- en achterrijder. En een datum met vertrektijd.

In Nederland zijn volgens mij meer ritten dan in België. Zie ze wel voorbij komen, maar zoek vaak niet op waar in belgië die plaats ligt.
Ik ga volgend seizoen ook wat meer ritten in BE meerijden. O.a. mega verhalen over de rit in Kalken. En er komt ook wel weer een facebook rit. Etc. Afstand maakt me niet uit voor een leuk ritje/weekend. Als de rit op zaterdag is tenminste. Rit ver weg op zondagmiddag is niet haalbaar.


De rit in Kalken is altijd op een zondag Jet. Maar zoals je zelf zei afstand is relatief, dus wat is dan ver weg.

De afstand maakt niet uit, maar de reistijd naar huis wel voor mij op een zondagmiddag/avond. En dan nog uitladen, aanhanger wegbrengen etc. Aangezien de wekkers alweer om 5.45u beginnen.
Maar kan vanaf volgend jaar ook makkelijker schuiven met dagen en op maandag eens vrij nemen. Dus dat is ook een mogelijkheid.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: oldtimer motor/bromfiets ritten in belgie?

Bericht door Jeti »

Cerfke schreef:ik?? een rit organiseren... daarin zou je niet willen meerijden haha

Omdat?

Ik vind het wel eens tijd worden voor ritten initiatief van de nieuwe generatie ;-)
Mihramoon
500km gereden
500km gereden
Berichten: 792
Lid geworden op: 29 aug 2013, 15:59
Locatie: Kruibeke

Re: oldtimer motor/bromfiets ritten in belgie?

Bericht door Mihramoon »

I am working on it. :D
Plaats reactie