Ervaring met Rustyco

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjonnies
250km gereden
250km gereden
Berichten: 452
Lid geworden op: 20 dec 2009, 16:33
Locatie: Noord Holland

Ervaring met Rustyco

Bericht door Sjonnies »

Wie heeft er ervaring met Rustyco roest oplosser?

http://www.rustyco.nl/28/0/Video_demo

Ik heb nl nog een ori achter spatbord met flink wat roest en ben benieuwd of ik deze weer mooi kan krijgen.
Gebruikersavatar
fastboy
250km gereden
250km gereden
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 apr 2013, 00:19
Locatie: houthalen oost limburg B

Re: Ervaring met Rustyco

Bericht door fastboy »

Heb thuis ook zo'n pot rustyco...dat spul werkt echt goed mits men het juist gebruikt.
mijn spatborden zijn er ook mee behandeld...eerst dik insmeren met een borstel...dan een plastiek keukenfolie erop doen zodat het niet TE snel opdroogd.
Als je dan enkele uren geduld heb zie dat het chemisch produkt de roest heeft laten verdwijnen .
Je neemt de folie weg ,en met een grove schuurspons met veel water schuur je al het overtollig materiaal weg .
Daarna snel drogen met een verfafbrander of je vrouw haar haarfohn :D ...zo krijgt het zeker niet de kans om direkt weer te roesten.
Voor een mooie afwerking kan je de binnenkant spuiten met een MOTIP chroom spuitbus.
RLD
100km gereden
100km gereden
Berichten: 175
Lid geworden op: 14 sep 2013, 20:46
Locatie: Houten

Re: Ervaring met Rustyco

Bericht door RLD »

Wat echt goed helpt is met een stoomreiniger alle losse roest zoveel mogelijk verwijderen, paar dagen laten drogen bij de kachel.

Dan Dinitrol ml op spuiten, het dringt in de roest en blijft een flexibele laag, bij zware roest wordt het opgezogen als een spons en herhaal je dit.

Daarna na ongeveer 2 dagen later bespuiten met Dinitrol Metallic, dit is een bronskleurige laag, hier worden classics mee geconserveerd.

Neem geen Fertan of zoiets, uit Duitse testen blijkt dit onvoldoende te werken voor lange tijd.
RLD
100km gereden
100km gereden
Berichten: 175
Lid geworden op: 14 sep 2013, 20:46
Locatie: Houten

Re: Ervaring met Rustyco

Bericht door RLD »

Voor de binnenzijde dan hè!
Gebruikersavatar
fastboy
250km gereden
250km gereden
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 apr 2013, 00:19
Locatie: houthalen oost limburg B

Re: Ervaring met Rustyco

Bericht door fastboy »

RLD schreef:Voor de binnenzijde dan hè!




idem voor mijn bijdrage.... grove schuurspons ALLEEN BINNENKANT ! :D ... buitenkant met een katoenen doek afvegen en met water goed afspoelen ,drogen en dan met chroompoets terug laten blinken.
Gebruikersavatar
Sjonnies
250km gereden
250km gereden
Berichten: 452
Lid geworden op: 20 dec 2009, 16:33
Locatie: Noord Holland

Re: Ervaring met Rustyco

Bericht door Sjonnies »

fastboy schreef:
RLD schreef:Voor de binnenzijde dan hè!




idem voor mijn bijdrage.... grove schuurspons ALLEEN BINNENKANT ! :D ... buitenkant met een katoenen doek afvegen en met water goed afspoelen ,drogen en dan met chroompoets terug laten blinken.



Bedankt voor jullie reactie's.
@ fastboy: ik zag op jouw post het verbazingwekkende resultaat van je achter spatbord.

Ik zal het gaan kopen in gel vorm.
RLD
100km gereden
100km gereden
Berichten: 175
Lid geworden op: 14 sep 2013, 20:46
Locatie: Houten

Re: Ervaring met Rustyco

Bericht door RLD »

Chroom knapt enorm op van Belgom, één maal een potje aanschaffen en je hebt er jaren plezier van.
succes!
RLD
100km gereden
100km gereden
Berichten: 175
Lid geworden op: 14 sep 2013, 20:46
Locatie: Houten

Re: Ervaring met Rustyco

Bericht door RLD »

Je kunt er trouwens ook heel mooi carburateurs en wielnaven mee opfrissen, zie fotos Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjonnies
250km gereden
250km gereden
Berichten: 452
Lid geworden op: 20 dec 2009, 16:33
Locatie: Noord Holland

Re: Ervaring met Rustyco

Bericht door Sjonnies »

RLD schreef:Chroom knapt enorm op van Belgom, één maal een potje aanschaffen en je hebt er jaren plezier van.
succes!

Belgom heb ik voor het chroom, ik vraag me af hoe ik mijn achterspatbord die nog heb liggen knap kan krijgen.
Vooral de roest tussen de "oren" van het spatbord aan de buitenzijde, hoe krijg je die weg?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
RLD
100km gereden
100km gereden
Berichten: 175
Lid geworden op: 14 sep 2013, 20:46
Locatie: Houten

Re: Ervaring met Rustyco

Bericht door RLD »

Je kunt het heel voorzichtig proberen met een fijn MESSING borsteltje, GEEN staalborstel.
Beetje Belgom voor Chroom of Alu erop smeren en rustig poetsen, blijf wel opletten dat je niet door de chroomlaag heen gaat. na oppoetsen blanke metaalvernis erover tegen aanroesten.

Bij zulke kleine hoekjes doe ik meestal een klein beetje zilververf opbrengen na opschuren met bv Brillo fijn staalwol. daar heeft ook wel een heel dun laagje chroom gezeten maar goed, dat zal al weg zijn.

Beter mooi gebruikt als een imitatie spatbord, hij zal echt opknappen, mag er best iets gebruikt uitzien vind ik.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Ervaring met Rustyco

Bericht door Jeti »

Pannensponsje
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Re: Ervaring met Rustyco

Bericht door bajaboy »

STRALEN maar dat moet je laten doen of bij iemand mogen doen . :D :D
Gebruikersavatar
Sjonnies
250km gereden
250km gereden
Berichten: 452
Lid geworden op: 20 dec 2009, 16:33
Locatie: Noord Holland

Re: Ervaring met Rustyco

Bericht door Sjonnies »

bajaboy schreef:STRALEN maar dat moet je laten doen of bij iemand mogen doen . :D :D

De binnenkant zou inderdaad kunnen maar de buitenkant zal moeilijk worden of je moet het opnieuw laten verchromen wat al gauw minimaal EUR 150,- kost.
Gebruikersavatar
Niek de Rijcke
500km gereden
500km gereden
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 apr 2012, 18:41
Locatie: Teneuzen
Contacteer:

Re: Ervaring met Rustyco

Bericht door Niek de Rijcke »

bajaboy schreef:STRALEN maar dat moet je laten doen of bij iemand mogen doen . :D :D

Chroom stralen!?!?
Yamaha Fs1 2ru
Yamaha Fs1 3e9
Plaats reactie