Yamaha G7S kickstarteras

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
michael007
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 dec 2013, 23:40
Locatie: Tienen

Yamaha G7S kickstarteras

Bericht door michael007 »

Hallo,

Een tijdje geleden deze G7S gekocht met 80 cc. De kickstarter pakt niet altijd dus ben van plan deze te veranderen. Iemand die me weet te vertellen waar ik dit onderdeel kan verkrijgen? Ben zelf niet zeker of dit hetzelfde motorblok is als onder een gewone fs1 zit.

Aangezien deze uit Amerika afkomstig is werkt de teller met miles, is het mogelijk deze te veranderen naar km/h? Is dit mogelijk met enkel het onderplaatje te veranderen of moet ik op zoek naar een gehele kilometerteller?

Binnenkort ga ik het stuur veranderen naar een stokstuur voor een sportiever uiterlijk.
Moest iemand één van de onderdelen liggen hebben hoor ik het graag!

Groeten,
Michaël

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x48 ... l67uFt.jpg
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Yamaha G7S kickstarteras

Bericht door Jeti »

Heeeeeeeel gaaf ding!

Ik denk dat je de hele teller moet veranderen, anders klopt de verhouding niet. Of de maximale snelheid moet precies overeen komen.
MikotenHoor
50km gereden
50km gereden
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 mar 2014, 17:42
Locatie: Waskemeer

Re: Yamaha G7S kickstarteras

Bericht door MikotenHoor »

Mooie brommer! Volgens mij hoef je alleen de wijzerplaat aan te passen. Je kunt mph immers omrekenen naar kmh.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10769
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Yamaha G7S kickstarteras

Bericht door NIX »

Ik gok dat in de Duitse Sheriffblokken eenzelfde kickas zit. Geen idee of dat net zoiets ais onze 50cc asjes.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Re: Yamaha G7S kickstarteras

Bericht door HotWheels »

Wat de kickstarter as betreft gewoon part numbers checken ahv. parts lists en je weet het precies. Staan van het G7S blok op internet. De rest is kinderspel.
Gebruikersavatar
fizzie
500km gereden
500km gereden
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37

Re: Yamaha G7S kickstarteras

Bericht door fizzie »

De kickstartas is hetzelfde als fs1.
MAAR.... let op er zijn voor de fs1 ook 2 verschillende. Dit heeft te maken met het tandwiel wat er op zit.
Die zijn dus verschillend. Als je een vlak tandwiel op een as zet met dikke blokkeerplaat komt het tussentandwiel in aangrijping en sloopt het je koppelingskorf.....
michael007
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 dec 2013, 23:40
Locatie: Tienen

Re: Yamaha G7S kickstarteras

Bericht door michael007 »

Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik ga voor de zekerheid de as er binnenkort afhalen zodat ik zeker niet de verkeerde koop.
Moest iemand nog een juiste hebben liggen die de verkoop in gaat hoor ik het graag!

Net even de modelgeschiedenis van de fs1 overlopen voor te kijken welke modellen nog een vaste kilometerteller hebben in de koplamp. Klopt het dat deze er niet zijn? Had graag de kilometerteller besteld met km/h maar weet niet met welke termen te zoeken.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Yamaha G7S kickstarteras

Bericht door Jeti »

Dat klopt.
Misschien heeft een YL1 dezelfde. Kan helaas voorlopig niet bij mijn incomplete (mis glas+rand) om te vergelijken voor je.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10769
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Yamaha G7S kickstarteras

Bericht door NIX »

YL is allemaal anders.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Yamaha G7S kickstarteras

Bericht door Jeti »

Koplamp bedoelde ik
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Yamaha G7S kickstarteras

Bericht door Jeti »

Ik kan wel eens kijken of ik ergens een foto heb voor je.
Als ze vergelijkbaar zijn, heb ik ook weer wat zoektermen voor mijn koplampglas+ring. Zou ook wel eens leuk zijn na 4 jaar zoeken.
michael007
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 dec 2013, 23:40
Locatie: Tienen

Re: Yamaha G7S kickstarteras

Bericht door michael007 »

Hallo,

Ik zit nog steeds met het probleem van de kickstarter. Er zat geen originele kickstarter waardoor ik geen referentie heb. Ik zit momenteel met het volgende probleem:

1) ik vermoed dat een gewoon fs1 blokje op de plaats waar ik de vierkant geplaatst heb een diepere inkeping heeft waar de circlip(goed te zien op volgende foto) van het tandwiel achter blijft zitten? Op deze plaats zit momenteel mijn probleem.
Telkens als ik kick verspringt dit mechanisme ipv op zijn plaats te blijven waardoor de kickstarter niet altijd 'pakt'.
Afbeelding

2) Hier is duidelijk te zien dat de circlip te ver naar buiten komt als het tandwiel in werking treedt.
Afbeelding

Concreet:
Is er iemand die ervaring heeft met deze blokken en die me de correcte oplossing weet? Ik heb reeds een andere as gebruikt maar het probleem blijft dat het mechanisme te ver naar buiten treedt.
Laatst gewijzigd door michael007 op 09 nov 2016, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10769
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Yamaha G7S kickstarteras

Bericht door NIX »

Je mist de grote circlip die in de groef moet. Ik gok dat die van een 50cc model hetzelfde is.
Kijk eerst even in de FAQ.
michael007
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 dec 2013, 23:40
Locatie: Tienen

Re: Yamaha G7S kickstarteras

Bericht door michael007 »

De cirlclip zit achter het tandwiel op de foto. Doordat de gleuf waar de circlip in gaat niet dieper is kan er geen langere circlip op met als gevolg dat het de circlip telkens mee naar voor komt als het tandwiel in werking treedt.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Yamaha G7S kickstarteras

Bericht door marco »

Je moet wel de veer spannen en niet zo het hele spul erin zetten.
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie