Bouwjaar en aantal eigenaren van mijn 2RU

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Conrad_FS1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 aug 2015, 21:33

Bouwjaar en aantal eigenaren van mijn 2RU

Bericht door Conrad_FS1 »

Dan ook meteen mijn eerste vraag:

Wat is het bouwjaar van mijn schakelbrommer? De vorige eigenaar en de advertentie op marktplaats gaf 1987 aan. Maar in de papieren van de verzekering staat 1990 vermeld en op het kenteken is de datum van eerste toelating 2005. Toen is hij waarschijnlijk opnieuw gekeurd en op kenteken gekomen gok ik? Frame- en bloknummer zijn *2RU-009695*. Ik heb de framenummerlijst al bekeken, maar weet nog niet hoe ik die moet ''lezen''.... :oops:

Volgens RDW heeft de brommer 3 eigenaren gehad. Hoe betrouwbaar is dit? Zou dat dan betekenen dat ik de derde of vierde eigenaar ben?

Dank voor de reacties! :)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Bouwjaar en aantal eigenaren van mijn 2RU

Bericht door NIX »

Het brommerkenteken is in 2005 ingevoerd, vandaar die datum op je kenteken. Op en verzekering staat wat je ze zelf wijsmaakt. Zie de FAQ: viewtopic.php?f=6&t=5319 00 is een vroege 2RU, dus bouwjaar1986. RDW gegevens zijn betrouwbaar in de zin dat de eigenaren de geregistreerde eigenaren zijn, dus sinds 2005. Voor die tijd was er geen brommerkenteken, dus werden de eigenaren niet geregistreerd. Ik denk dat het niet de eerste eigenaar was die de brommer in 2005 liet kentekenen, dus het aantal is waarschijnlijk hoger.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie