onderdelen bestellen via dealer

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
carrejans
500km gereden
500km gereden
Berichten: 776
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg

onderdelen bestellen via dealer

Bericht door carrejans »

Regelmatig moet ik bestellingen plaatsen bij jmpb of fs1parts of andere webshop, voor telkens maar 1 onderdeel. Steeds zit ik te vloeken voor de verzendkosten.
Ik besef dat ik waarschijnlijk af en toe onderdelen besteld heb, die gewoon nog bij de Yamaha dealer in de buurt (in mijn geval Motorhuis Felix&Jos)te bestellen zijn.

Wie heeft hier ervaring mee? Lang wachten?
Overdreven prijs? Die krijg je pas te horen als je komt afhalen, vrees ik?
Nog veel origineel te krijgen?
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: onderdelen bestellen via dealer

Bericht door pee67 »

carrejans schreef:Regelmatig moet ik bestellingen plaatsen bij jmpb of fs1parts of andere webshop, voor telkens maar 1 onderdeel. Steeds zit ik te vloeken voor de verzendkosten.
Ik besef dat ik waarschijnlijk af en toe onderdelen besteld heb, die gewoon nog bij de Yamaha dealer in de buurt (in mijn geval Motorhuis Felix&Jos)te bestellen zijn.

Wie heeft hier ervaring mee? Lang wachten?
Overdreven prijs? Die krijg je pas te horen als je komt afhalen, vrees ik?
Nog veel origineel te krijgen?


Regelmatig heb ik originele Yamaha onderdelen besteld bij een Yamaha motordealer.
De prijzen lagen vaak lager dan bij bijvoorbeeld FS1shop.
Maar je kan bij jouw dealer natuurlijk eerst vragen wat het gaat kosten als hij jou gaat beleveren.
Een nadeel, je kunt alleen maar Yamaha onderdelen bestellen bij een Yamaha dealer.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Re: onderdelen bestellen via dealer

Bericht door Niels »

Ik heb ook al regelmatig onderdelen bij de dealer besteld.
Je hebt het (nieuwe) onderdeelnummer nodig en als je geluk hebt (als het in Amsterdam, het hoofdmagazijn van Yamaha in Europa, ligt) is het er de volgende dag al.
En inderdaad, het is goedkoper dan bij de verschillende webshops. Die doen natuurlijk ook niet meer dan direct bestellen bij Yamaha.
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Re: onderdelen bestellen via dealer

Bericht door HotWheels »

Het is verstandiger steeds eerst te proberen een onderdeel te bestellen via een yamaha dealer. Dan heb je ook altijd ori.
Indien het niet meer voorradig blijkt kan je dan desgewenst nog uitwijken naar alternatieve (voor ons buitenlandse) webshops die het dan evt. nog als immi aanbieden. Of desgewenst eerst nog 2dehands ori zoeken. Zo doe ik het althans.
Als je zelf niet over een parts list beschikt kan een beetje klantvriendelijke yamaha dealer voor jou ook het part.number opzoeken via hun eigen database. Zo kan je dan voor bestelling ook de prijs opvragen.
Het is zoals Niels hierboven aangaf ook mijn ervaring dat als het onderdeel bij Yamaha NL voorradig blijkt, je het max. 2 dagen later kan gaan ophalen bij de dealer waar je de bestelling plaatste. Als het niet op voorraad blijkt, maar wel nog beschikbaar, dan geeft de dealer je een tijdsindicatie wanneer het beschikbaar komt.
carrejans
500km gereden
500km gereden
Berichten: 776
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg

Re: onderdelen bestellen via dealer

Bericht door carrejans »

Merci mannen!!
Ik ga het eens proberen.
Plaats reactie