Misschien verbeeld ik het me maar.

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Misschien verbeeld ik het me maar.

Bericht door fs1man »

ik rij nu een twee duizend kilometer met een oer fs1 blokje met fs1 nummer dus (beetje vreemde uitleg) met grote tevredenheid.
Dit blokje loopt echt fantastisch maar dat heb ik wel vaker gezegd ,maar wat ik me afvraag daarvoor reed ik het meeste met een 2ru blokje, ook naar tevredenheid al had dit blokje wel regelmatig ontsteking problemen (nu ook weer) maar de set up cilinder uitlaat e.d. die toen op dat 2ru blok zaten zit nu op het fs1 blok, echter klinkt het op het fs1 blok toch anders dan op het 2ru blok.
ik durf te beweren dat het fs1 blok net zo klinkt als dat een fs1 klonk in de jaren 70 , dat krijg ik ook regelmatig te horen van nu oudere mannen, gisteren nog in de burchtstraat in Nijmegen ik stopten daar bij het kruitvat om rennies te halen een wat oudere man die daar liep met zijn vrouw sprak me aan en zei ik zag je nog niet maar ik wist meteen daar komt een fs1 aan.
Dat vond ik wel een compliment en versterkte mijn vermoeden dat de oude fs1 blokjes dat typische fs1 geluid toch net wat meer hebben dan de latere blokjes.
Maar misschien verbeeld ik me dat maar, het is natuurlijk wel veertig jaar geleden dat je dagelijks fs1,tjes hoorden janken.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
dickfs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 234
Lid geworden op: 28 feb 2014, 22:25
Locatie: westland

Re: Misschien verbeeld ik het me maar.

Bericht door dickfs1 »

Ja klopt ik heb ook een oud fs1 blok beginnend met een 5 loopt mooi een strak fs1 geluid met een hoge pijp gewoon kracht ook onderin blijft trekken in elke versnelling
Qua patet orbis
Plaats reactie