Kleurcode Motip

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Malelom
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2015, 19:41

Kleurcode Motip

Bericht door Malelom »

Hoi,

Gisteren de FS1 van schoonpaps meegenomen aangezien hij er tijdelijk geen ruimte voor heeft.
Wat hij niet weet is dat ie hem volgend jaar op zijn verjaardag gerestaureerd terug krijgt.

Nu heeft hij in zijn jeugd de brommer eens met een knikkerbus overgespoten en dat is niet zo best gelukt, nu wil ik dat dus over doen in de originele kleur wat volgens hem dus blauw met oranje was.

Nu heb ik al ontdekt dat het volgens mij cosmic blue moet zijn en de oranje stickers zijn al besteld.
Probleem waar ik tegen aan loop is dat de kleurnummers die ik vind (0015 MCB metallic cosmic blue) niet herkend worden door de Motip dealer.

Weet iemand hoe ik dit kan cross referencen zodat ik weet welke knikkerbus te kopen?
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Kleurcode Motip

Bericht door pee67 »

Een kleurdeel meenemen en vergelijken met de dop.
Thuis wat proefstukjes spuiten en kies de kleur die het meest het origineel benaderd.

en cross referencen? is dat ook Nederlands? :wink:
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Malelom
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2015, 19:41

Re: Kleurcode Motip

Bericht door Malelom »

Ja het probleem is dus dat ie hem in een andere kleur heeft gespoten en ik die brommert weer origineel wil maken.
Die fs1-tjes staan nu ook niet echt meer op elke straathoek dus het enige dat ik heb zijn google plaatjes.
Ik weet zeker dat ik wel een kleur kan kiezen die er op lijkt en ook wel mooi is maar ik vind het zo zonde om het "net niet" goed te doen zegmaar.

En nee das geen nederlands en ook geen engels :P
thomaskempe
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jun 2015, 11:45

Re: Kleurcode Motip

Bericht door thomaskempe »

Beste. Neem je kleur mee naar de autolak handel hebben vaak een scanner. Kunnen de kleur scannen en je weet precies de ral kleur. Ik zou ook niet met spuitbussen gaan rommelen,voor een beetje meer heb je een halve liter 2componenten lak. voldoende voor je fs1


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Nico378
250km gereden
250km gereden
Berichten: 257
Lid geworden op: 14 mar 2007, 20:41
Locatie: Boxtel

Re: Kleurcode Motip

Bericht door Nico378 »

Kijk eens naar : Motip 54500
Malelom
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2015, 19:41

Re: Kleurcode Motip

Bericht door Malelom »

De 54500 lijkt er inderdaad op, heb een busje besteld.
Ik laat hier nog wel even weten of het wat is.

Tnx!
Plaats reactie