Nieuw onderdelen project 2RU

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SuzuhaTR1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 mei 2015, 08:49

Nieuw onderdelen project 2RU

Bericht door SuzuhaTR1 »

Hoi allemaal,

Aangezien mijn eerste project (Duitse 468 met beumer tank en 1978 racezadel) bijna klaar is, alleen de rechter zijkap nog aanpassen voor een hoge uitlaat, dus een deuk erin maken en dan nog de kappen en schokbreker kapjes in het beumer blauw spuiten.

Nu heb ik een ander frame en blok met gelijke nummers gekocht.....maar verbaasde ik mij dat het blok van de 2RU een(witte) schijf!!! heeft? Is Yamaha in 1986 terug gegaan naar de schijf?

Heb trouwens weer onderdelen te ruilen...bijvoorbeeld onderpoten voor schijf, dat wil ik niet en heb nog 1 onderpoot voor de trommelremzijde liggen, die andere 2 zijn dus te ruil
Verder........mis ik (betaalbare) binnenpoten, teller(s), tellerplaat, tank(of ik gooi de beumer erop die ik over heb), zadel, velgen(heb wel complete naven), achterspatbord (heb er 4 voorspatborden bij gekregen, waarvan 2x voor schijf), carb, veren en busjes en chromen kapjes voor de voorvork en een achterbrug............en w.s. nog wel meer aan kleine delen als asbussen e.d.

Misschien dat ik de boel toch maar weer door verkoop, maar het gaat mij nu hoofdzakelijk over de vraag betreffende het blok EN wat is dan het verschil met de oudere schijfblokken?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Nieuw onderdelen project 2RU

Bericht door NIX »

2RU is schijf en alle delen zijn uitwisselbaar met de oude FS1 blokken. Uitgaande as is anders door ontbreken fietssysteem (Vgl Honda SS) en koppeling is van het late type. Verder zijn er details zoals de oliepomp en draad peilstok. Wel vind ik de alu kwaliteit van de carters minder.

Ik heb wel interesse in een schijfspatboardje. John uit Hilversum heeft nog een hele zooi binnenpoten voor trommel liggen die wel betaalbaar zijn. Daar zou ik ook een imi achterspatboard halen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
SuzuhaTR1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 mei 2015, 08:49

Re: Nieuw onderdelen project 2RU

Bericht door SuzuhaTR1 »

Laat maar weten waar ik foto's van de spatbordjes heen kan mailen Nix, en dank voor je info en tips!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Nieuw onderdelen project 2RU

Bericht door Jeti »

Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Nieuw onderdelen project 2RU

Bericht door Jeti »

Dit is trouwens een 3E9 setje. Kleur vind ik mooier dan rode of blauwe 2RU.
Bevestiging, maten en afmetingen zijn hetzelfde.
Gebruikersavatar
SuzuhaTR1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 mei 2015, 08:49

Re: Nieuw onderdelen project 2RU

Bericht door SuzuhaTR1 »

Dank je wel Jet, de beste wensen trouwens
Alleen is er zojuist al een bod van €200 neergelegd....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Nieuw onderdelen project 2RU

Bericht door NIX »

Dat is slechts een gek die een bod doet, dat ie dat gaat betalen en dat de spullen daarheen gaan is een 2de.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
SuzuhaTR1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 mei 2015, 08:49

Re: Nieuw onderdelen project 2RU

Bericht door SuzuhaTR1 »

Nou........die Denen en Engelsen zijn in ieder geval serieus, van deze weet ik het niet natuurlijk, zal de verkoper eens mailen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Nieuw onderdelen project 2RU

Bericht door Jeti »

Aj. Hoewel het wel echt een mooie set lijkt. Je zou het maar precies zoeken.

Aangezien je niet vies bent van wat werk, kun je ook voor deze gaan. Of wachten op de volgende. Worden geregeld aangeboden.

http://link.marktplaats.nl/m1005070797

Maar die heb je zelf vast ook al gezien.

Ik heb er binnenkort ook nog een met deuken/plamuur te ruil. Maar niet als hij daarna verkocht wordt.

Wat betreft die interesse die je noemt in het frame en blok apart. Je biedt een frame aan met de mogelijkheid voor een blok. Dan roep je dat wel een beetje af dat mensen één van de twee willen. Bied het dan gewoon samen duidelijk aan met foto's en prijs. Dan krijg je het minst nutteloos gemail. Of via het forum natuurlijk. Dan komt het zeker bij een liefhebber.
Maar dan wel als je het zeker weet om teleurstelling bij de bijna-nieuwe-eigenaar te voorkomen.

Als mensen niet binnen twee dagen een achterbrug aanbieden, is het niet meteen onmogelijk. Maar ze liggen inderdaad niet voor het oprapen. Geduld en goed zoeken en ogen en oren open houden. En ondertussen rustig met de rest bezig. Die andere had je sneller bij elkaar dan ik had verwacht. Top!

Oh ja, ook de beste wensen
Gebruikersavatar
SuzuhaTR1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 mei 2015, 08:49

Re: Nieuw onderdelen project 2RU

Bericht door SuzuhaTR1 »

Hoi Jet, je hebt zeker gelijk wat betreft de onduidelijkheid in mijn advertentie.....ik haal hem wel weg want mijn twijfel is TE groot, en ik ga geduldig onderdelen sparen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
SuzuhaTR1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 mei 2015, 08:49

Re: Nieuw onderdelen project 2RU

Bericht door SuzuhaTR1 »

Ok, frame is terug van de coater en de opbouw gaat beginnen, en jawel...ik loop meteen tegen een vreemd probleem aan.
Ik wilde van de gecoate achterbrug even de schroefgaten netjes m10 fijn 'op'tappen.....maar de gaten zijn m11.....m12 past niet en stom toevallig had ik een oud boutje van een autogordel liggen die er probleemloos in draait.....is dat ori bij deze brug? Het is een brug met schroefsteps, hierbij de foto's. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Nieuw onderdelen project 2RU

Bericht door pee67 »

Dat is idd raar te noemen.
Oud type achterbrug zijn de montagepunten voor schokbrekers M12,
nieuwe type achterbrug hebben M10. M11 is mij onbekend.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
SuzuhaTR1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 mei 2015, 08:49

Re: Nieuw onderdelen project 2RU

Bericht door SuzuhaTR1 »

@Pee,

Dank je wel voor de info, misschien dat ik maar een M12x???? tap bestel dan, weet jij welke `Pitch`het is?
Gebruikersavatar
scirocco
500km gereden
500km gereden
Berichten: 753
Lid geworden op: 28 nov 2010, 14:28
Locatie: friesland

Re: Nieuw onderdelen project 2RU

Bericht door scirocco »

Kun je die bout van die gordelhouder ook in het voetsteun gat draaien ??
Zo ja Dan heb je een paar bouten nodig van m12x1.25
Gebruikersavatar
SuzuhaTR1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 mei 2015, 08:49

Re: Nieuw onderdelen project 2RU

Bericht door SuzuhaTR1 »

Dat ga ik eens proberen, dank je wel.....zit toch te denken dat de coating er nog inzit :shock: , maar de maat van de tap is mij nu sowieso bekend, thanks!
Plaats reactie