Nieuw onderdelen project 2RU
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Nieuw onderdelen project 2RU
Dit is een 2RU slot, gecombineerd met een Sheriff of MX boom. Ik gok dat ergens een ontstekingsdraad is aangesloten als massa. Of dat de bobine in een massadraad gepropt zit.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 500km gereden
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: Nieuw onderdelen project 2RU
Of de bobinekabel heeft een slijtplek en komt met het frame, stuur, kroonstuk, koplamphuis whatever in contact, of de stekkers zijn vuil/corrosie, of kabelbreuk.
Het contactslot zit niet "tussen" de bobine en de ontsteking, maar "aan" deze kabel.
Het contactslot werkt als kortsluiter, en zo te lezen in een eerder bericht functioneert deze naar behoren.
Het contactslot zit niet "tussen" de bobine en de ontsteking, maar "aan" deze kabel.
Het contactslot werkt als kortsluiter, en zo te lezen in een eerder bericht functioneert deze naar behoren.
- SuzuhaTR1
- 100km gereden
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 27 mei 2015, 08:49
Re: Nieuw onderdelen project 2RU
Bobine en draadboom zijn beide nieuw, de zwart-witte draden (er komen er 2 uit in de koplamp) staan bij het doormeten allen keurig met elkaar in verbinding, dus ook geen draadbreuken o.i.d.
Het contactslot heeft 3 standen en bevat 9 draden en is dus van een ander type, want volgens een schema van een sheriff heeft zo'n contactslot maar 4 draden,dus idd zoals Nix al zei: 2 standen
Als ik alle draden van het contactslot loshaal verandert er niets... Zo stom dit, heb een blinde vlek ergens....
FS1 & SS50, wat een topspul
Het contactslot heeft 3 standen en bevat 9 draden en is dus van een ander type, want volgens een schema van een sheriff heeft zo'n contactslot maar 4 draden,dus idd zoals Nix al zei: 2 standen
Als ik alle draden van het contactslot loshaal verandert er niets... Zo stom dit, heb een blinde vlek ergens....
FS1 & SS50, wat een topspul
- SuzuhaTR1
- 100km gereden
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 27 mei 2015, 08:49
Re: Nieuw onderdelen project 2RU
Net alles losgetrokken bij het contactslot en ontdekt dat als ik de zwart-witte bij de ontsteking doormeet naar zwart-wit vòòr, dan piept mijn multimeter ( dus zoals het hoort), maar als ik hem dan op de zwarte draden of andere massapunten houd......dan piept hij ook, da's nie goed nie toch
"FS1 & SS50......terug naar af"
"FS1 & SS50......terug naar af"
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Nieuw onderdelen project 2RU
kittop schreef:Het contactslot zit niet "tussen" de bobine en de ontsteking, maar "aan" deze kabel.
Klopt niet helemaal, de draadboom zit ook een stukje tussen bobine en ontsteking als ie niet direct zijn doorverbonden.
Kijk eerst even in de FAQ.
- Nozem
- 100km gereden
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 03 feb 2016, 14:51
- Locatie: Joure
Re: Nieuw onderdelen project 2RU
Dat zou alleen in stand " 0 " mogen doorpiepen naar massa.
In stand 1 en 2 zou dat niet mogen gebeuren.
Interne (kort)sluiting naar massa in het contactslot?
In stand 1 en 2 zou dat niet mogen gebeuren.
Interne (kort)sluiting naar massa in het contactslot?
SuzuhaTR1 schreef:Net alles losgetrokken bij het contactslot en ontdekt dat als ik de zwart-witte bij de ontsteking doormeet naar zwart-wit vòòr, dan piept mijn multimeter ( dus zoals het hoort), maar als ik hem dan op de zwarte draden of andere massapunten houd......dan piept hij ook, da's nie goed nie toch
"FS1 & SS50......terug naar af"
- SuzuhaTR1
- 100km gereden
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 27 mei 2015, 08:49
Re: Nieuw onderdelen project 2RU
Nog even dit gemeten:
Hij piept ook als ik direct op de zwart-witte draad uit de ontsteking èn op de massa (where ever) meet.....de zwart-witte uit de ontsteking maakt dus massa, hoort dat? Nee toch???
"FS1 & SS50......terug naar af"
Hij piept ook als ik direct op de zwart-witte draad uit de ontsteking èn op de massa (where ever) meet.....de zwart-witte uit de ontsteking maakt dus massa, hoort dat? Nee toch???
"FS1 & SS50......terug naar af"
- Nozem
- 100km gereden
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 03 feb 2016, 14:51
- Locatie: Joure
Re: Nieuw onderdelen project 2RU
Als die zwart-witte draad vanaf de ontsteking aan de massa doorpiept heb je ergens kortsluiting in je ontstekingbedrading lijkt mij.
(als de gehele stekker losgehaald is van de hoofdkabelboom)
(als de gehele stekker losgehaald is van de hoofdkabelboom)
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Nieuw onderdelen project 2RU
Nee, de punten staan vaak dicht en de spoel en condensator geven ook prik door. Je moet dus wel de ontsteking draad losnemen als je de boom of het slot meet. De onsteking zelf was goed en de bobine ook, hadden we al geconcludeerd. De fout zit dus ergens in de boom of slot.
Kijk eerst even in de FAQ.
- SuzuhaTR1
- 100km gereden
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 27 mei 2015, 08:49
Re: Nieuw onderdelen project 2RU
Even op een rijtje:
C.Slot stand
0: piept
1: niet
2:niet
4-voudige stekker uit ontsteking:
Zwart-wit piept aan:
1: Massa
2: Geel
3: Groen
Draadboom is draad voor draad doorgemeten, alle stekkers/kleuren piepen
Pfffffffff, begin er ernstig over te denken om er maar gewoon een schakelaar tussen te zetten, ben het flink zat
"FS1 & SS50......terug naar af"
C.Slot stand
0: piept
1: niet
2:niet
4-voudige stekker uit ontsteking:
Zwart-wit piept aan:
1: Massa
2: Geel
3: Groen
Draadboom is draad voor draad doorgemeten, alle stekkers/kleuren piepen
Pfffffffff, begin er ernstig over te denken om er maar gewoon een schakelaar tussen te zetten, ben het flink zat
"FS1 & SS50......terug naar af"
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Nieuw onderdelen project 2RU
Slot en ontsteking zijn ok. Anders zou de brommer niet lopen als hij direct doorverbonden is met de bobine. Je draadboom is niet ok of niet geschikt voor deze setup. Of je laat ergens een megafout zitten die in je dooie hoek zit.
Kijk eerst even in de FAQ.
- SuzuhaTR1
- 100km gereden
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 27 mei 2015, 08:49
Re: Nieuw onderdelen project 2RU
Die dooie hoek ben ik ook bang voor.....hoop ik zelfs, want een nieuwe draadboom is ook weer duur en bovendien heb ik nu alles aangepast....
De enige draad die eventueel op 1 of andere manier fout kan zijn is de zwart-witte in de boom.....maar als ik er een nooddraadje tussen hang doet hij nog steeds niets, dat is toch niet logisch?
"FS1 & SS50......terug naar af"
De enige draad die eventueel op 1 of andere manier fout kan zijn is de zwart-witte in de boom.....maar als ik er een nooddraadje tussen hang doet hij nog steeds niets, dat is toch niet logisch?
"FS1 & SS50......terug naar af"
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Nieuw onderdelen project 2RU
Splits de draad vanaf het stekkerblok van de ontsteking naar de bobine en 1 van het contactslot. De andere zwarte uit het slot kan op de boom. Dat zou moeten werken.
Kijk eerst even in de FAQ.
- SuzuhaTR1
- 100km gereden
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 27 mei 2015, 08:49
Re: Nieuw onderdelen project 2RU
Ga het zo proberen, dank voor je meedenken
"FS1 & SS50......terug naar af"
"FS1 & SS50......terug naar af"
- SuzuhaTR1
- 100km gereden
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 27 mei 2015, 08:49
Re: Nieuw onderdelen project 2RU
Mijn God ......eeuuuhhh..ik bedoel Nix, zo werkt het
Mega bedankt, ook w.b de andere bijdragen, ga morgen deze extra kabel in de draadboom verwerken, super
Begrijp nog steeds niet waarom...maar het werkt
"FS1 & SS50......terug naar af"
Mega bedankt, ook w.b de andere bijdragen, ga morgen deze extra kabel in de draadboom verwerken, super
Begrijp nog steeds niet waarom...maar het werkt
"FS1 & SS50......terug naar af"