1 sleutel 3 sloten?

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
wouter92
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2012, 21:33

1 sleutel 3 sloten?

Bericht door wouter92 »

Beste mede forum gebruikers,

Ik ben nog bezig met mijn 2ru te restaureren en nu heb ik een vraag over de sleutel.
Ik dacht eerst dat mijn slot kapot was omdat ik hem met een schroevendraaier aan en uit kon draaien, na wat kruipolie kwamen de palletjes echter weer terug op dr plaats en werkt het slot weer (je hebt de echte sleutel nodig).

Nu heb ik in engeland 95% zeker een sleutel gevonden maar ik vraag me nu alleen af of die ene sleutel van het contactslot ook de sleutel is voor het stuurslot en het helmslot?

Oftewel kwam de yamaha met 1 sleutel die op de 3 sloten past?

Groeten,
wouter
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: 1 sleutel 3 sloten?

Bericht door Jeti »

Er staat een nummer op je sloten. Als die hetzelfde Is, past één sleutel op die sloten.
Origineel is dat wel zo geleverd. Maar we zijn natuurlijk 30 jaar verder.
wouter92
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2012, 21:33

Re: 1 sleutel 3 sloten?

Bericht door wouter92 »

Op mijn stuurslot en helmslot kan ik geen nr ontdenken, is het dan dus aan te nemen dat dit niet meer de originele sloten zijn?

Groeten

Na nog even te kijken heb ik aan de zijde van de pal die de vork in gaat een yamaha logo met cijfer 6 gevonden. Dus toch een origineel slot, enige manier om er achter te komen of het past is de sleutel te proberen als ik hem heb denk ik dan.

Op mijn helmslot vind ik de latters ad en de cijfers 709 wil dit nog iets zeggen?
wouter92
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2012, 21:33

Re: 1 sleutel 3 sloten?

Bericht door wouter92 »

Uiteindelijk via sleutelprof Luke (keyprof.com) een nieuwe sleutel op nummer kunnen bestellen en deze werkt perfect op alle 3 mijn sloten. Originele sloten dus kunnen behouden alleen een nieuw sleuteltje, heeft me 20 euro gekost. Zeker een aanrader voor als je je sleutels kwijt bent.

Groeten
Plaats reactie