wielen spaken

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: wielen spaken

Bericht door marco »

Ik heb denk nog een 18 inch achterwiel maar dan moet ik ff zoeken
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: wielen spaken

Bericht door marco »

Intresse ??
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
Locatie: Soest

Re: wielen spaken

Bericht door rubberbutt »

Is ook een optie.Zei beweren dat ze alle maten spaken kunnen maken. Ik zal een prijsopgave vragen. Ik had de website eens gezien, maar was hem weer vergeten. thx for the reminder !!
carrejans
500km gereden
500km gereden
Berichten: 776
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg

Re: wielen spaken

Bericht door carrejans »

Ik denk dat ik nog nieuwe spaken heb liggen voor RD50.
Jaren geleden besteld, ongebruikt.

Als je exacte maat doorgeeft wat je moet hebben, en aantal, dan wil ik ze wel nameten.
Gebruikersavatar
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
Locatie: Soest

Re: wielen spaken

Bericht door rubberbutt »

Marco: Het gaat om het voorwiel :wink:

18 spaken van 17 cm en 18 spaken van 19,5 cm.
carrejans
500km gereden
500km gereden
Berichten: 776
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg

Re: wielen spaken

Bericht door carrejans »

Bij een RD50 zijn het blijkbaar toch andere afmetingen dan bij DT50. Lengte van de spaken is ook hetzelfde per wiel.
Heb ze net opgemeten:

18" voorwiel RD50 (schijfrem): 36x 18cm
18" achterwiel RD50 (trommelrem): 36x 17cm

Daar ga jij niets mee kunnen doen, helaas.
Sorry en succes met de zoektocht.
Gebruikersavatar
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
Locatie: Soest

Re: wielen spaken

Bericht door rubberbutt »

Heb een paar spaken uit het wiel gehaald. 4 verschillende type spaken. Ik wist dat het verschillende lengtes zijn, omdat de naaf a-symmetrisch is. Maar nu zie ik ook duidelijk dat de binnenspaken 2 verschillende lengtes hebben.
Ben bij Homoet in soest langsgeweest, en die had ook niks. pim casteelen in HVS gebeld: nop.
Zelfs yamaha importeur gebeld, maar ja die verwijzen je naar een dealer.. Dat wordt dus niks....
Ga morgenmiddag naar sjon van wparts in Hilversum, misschien heeft hij nog wat..
Anders wordt het minimaal €60 voor een set spaken handgemaakt door Pebro wheels.
Ik weet niet of ik dat wel wil. Op een DT verdien je toch al niks. Dat geld doe je alleen voor jezelf om hem mooi te maken..
...wordt vervolgd..... :?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: wielen spaken

Bericht door NIX »

Een ander 18 DTMX "voorwiel te pakken krijgen is toch niet zo moeilijk? Of meteen overstappen naar een 21"?
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
Locatie: Soest

Re: wielen spaken

Bericht door rubberbutt »

Een ander 18" wiel pakken is mogelijk. Vorige week heb ik via mp.nl een sloper Yamaha DT gekocht, puur voor onderdelen. Dat ding had dus vaste stepjes en een 21 inch wiel. Velg is in zeer goede staat, de spaakjes zijn wat roestig. Maar ja het idee van spik en span glanzende spaakjes laat ik maar varen. 1 keer door de blubber raggen, en hij is ook niet meer nieuw/schoon.
En een groter voorwiel staat ook wel wat stoerder. Sjon van wparts was dit weeekend even niet bereikbaar..Ga toch nog even langs volgende week. Hij had tenslotte toch 2 hagelnieuwe Araya velgen besteld. Maar ja, als hij geen spaken heeft, mag hij de velgen houden (waren zijn eigen woorden, hij raakt ze wel weer kwijt).
Gebruikersavatar
fizzie
500km gereden
500km gereden
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37

Re: wielen spaken

Bericht door fizzie »

rubberbutt schreef:Een ander 18" wiel pakken is mogelijk. Vorige week heb ik via mp.nl een sloper Yamaha DT gekocht, puur voor onderdelen. Dat ding had dus vaste stepjes en een 21 inch wiel. Velg is in zeer goede staat, de spaakjes zijn wat roestig. Maar ja het idee van spik en span glanzende spaakjes laat ik maar varen. 1 keer door de blubber raggen, en hij is ook niet meer nieuw/schoon.
En een groter voorwiel staat ook wel wat stoerder. Sjon van wparts was dit weeekend even niet bereikbaar..Ga toch nog even langs volgende week. Hij had tenslotte toch 2 hagelnieuwe Araya velgen besteld. Maar ja, als hij geen spaken heeft, mag hij de velgen houden (waren zijn eigen woorden, hij raakt ze wel weer kwijt).

Als het goed is heeft Sjon voor de DT MX spaak setjes
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Re: wielen spaken

Bericht door HotWheels »

fizzie schreef:
rubberbutt schreef:Een ander 18" wiel pakken is mogelijk. Vorige week heb ik via mp.nl een sloper Yamaha DT gekocht, puur voor onderdelen. Dat ding had dus vaste stepjes en een 21 inch wiel. Velg is in zeer goede staat, de spaakjes zijn wat roestig. Maar ja het idee van spik en span glanzende spaakjes laat ik maar varen. 1 keer door de blubber raggen, en hij is ook niet meer nieuw/schoon.
En een groter voorwiel staat ook wel wat stoerder. Sjon van wparts was dit weeekend even niet bereikbaar..Ga toch nog even langs volgende week. Hij had tenslotte toch 2 hagelnieuwe Araya velgen besteld. Maar ja, als hij geen spaken heeft, mag hij de velgen houden (waren zijn eigen woorden, hij raakt ze wel weer kwijt).

Als het goed is heeft Sjon voor de DT MX spaak setjes


rubberbutt schreef:Sjon uit HVS heeft spaken van 18,5 cm. de mijne zijn 19,5 cm. de spaken van 17 cm heeft hij wiel( dat is ook de pest van dat schijtwiel 18 inch DT. de spaken zijn van ongelijke lengte).
Plaats reactie