wielen spaken

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Re: wielen spaken

Bericht door bajaboy »

hoogte slag is voor iedereen moeilijk.zijslag is met een richter makkelijk
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
Berichten: 564
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
Locatie: Hoogeveen

Re: wielen spaken

Bericht door athenayamaha »

Nou ja zeg. Je moet toch zelf weten waar je je onderdelen haalt... Soest is een eind weg van Drenthe, anders zou ik je best wel willen helpen op mijn werk. We kunnen vast wel iets bedenken om het wiel recht te kunnen krijgen. Dit is gewoon zonde. Nu zit je met hobbelende wielen.
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Re: wielen spaken

Bericht door bajaboy »

niet helemaal mee eens je gaat ook niet met je baal deeg langs de bakker en zegt bak er even een brood van.
je moest eens weten wat voor knutsel werk je soms word aangeboden en daar mag jij dan wat van maken en als de velg al een hoogte slag had heb jij het gedaan ,nee ik was er ook geen voor stander van om te doen .
hoe is de velg ontdaan van de oude spaken ?? een voor een door geknipt of een voor een los gedraaid??
jetze.mellema
50km gereden
50km gereden
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 jun 2016, 22:28
Contacteer:

Re: wielen spaken

Bericht door jetze.mellema »

Ik vind dat ze gewoon klantgericht moeten zijn, daar kom je op de lange termijn een stuk verder mee. Ik heb er ook geen enkele moeite mee als een klant mij inhuurt om door te werken aan iets waar iemand anders niet uit kwam, of ze de software nu bij mij gekocht hebben of bij iemand anders. Als ik vervolgens vakwerk lever is de kans groot dat ze de volgende keer direct al bij mij aan zullen kloppen.

Denk dat ik er hetzelfde gevoel aan over had gehouden als rubberbutt.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: wielen spaken

Bericht door NIX »

Los daarvan: die spaken waren toch bij Leertouwer besteld? En er waren ook banden daar gekocht? Wat een zeikerds.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
Locatie: Soest

Re: wielen spaken

Bericht door rubberbutt »

Tsja, ieder heeft een beetje gelijk. Ik heb de oude spaken er zelf uitgehaald. Netjes door alle nippels los te draaien. Dus niet zo maar botweg doorknippen.
De banden heb ik wel bij Leertouwer gekocht, de spaken niet (die komen bij Sjon uit Hilversum vandaan).
Aan de ene kant verdienen ze geen geld omdat ik geen nieuwe velg en ook geen nieuwe spaken bij hun heb gekocht.
Maar ik ging er een beetje van uit dat ze trouwe vaste klanten (ik ken Leertouwer al jaren en kom er al zo lang en zo vaak) wel een beetje tegemoet komen.

Nou die tijd was 20 jaar geleden misschien zo. Nu niet meer. Nu is het gewoon keihard commercie. "Sorry" maar daar verdienen we niks aan. Rot maar op met je wiel. Zo komt dat nu bij mij over :cry:
Nu ga ik mijn spullen wel bij een ander halen (ook al zit Leertouwer op 1 km afstand van mij).

NIX ik heb je PB gelezen, bedankt 8)
René fs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 126
Lid geworden op: 30 jan 2016, 18:35

Re: wielen spaken

Bericht door René fs1 »

Als je de moeite wilt nemen naar Hoofddorp te komen wil ik je wel helpen ze te richten
Aan de kreukels in de ductape herken je de vakman
Gebruikersavatar
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
Locatie: Soest

Re: wielen spaken

Bericht door rubberbutt »

Renefs1, ik waardeer het echt dat je mij wilt helpen. dat meen ik echt toppie hoor :P
Ik moet de hele week werken (ook's avonds helaas). ik zou alleen op zaterdagmiddag, zondag, of maandagochtend kunnen.
René fs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 126
Lid geworden op: 30 jan 2016, 18:35

Re: wielen spaken

Bericht door René fs1 »

Komende zaterdag heb ik de hele dag de tijd,pb me maar
Aan de kreukels in de ductape herken je de vakman
René fs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 126
Lid geworden op: 30 jan 2016, 18:35

Re: wielen spaken

Bericht door René fs1 »

rubberbutt schreef:Renefs1, ik waardeer het echt dat je mij wilt helpen. dat meen ik echt toppie hoor :P
Ik moet de hele week werken (ook's avonds helaas). ik zou alleen op zaterdagmiddag, zondag, of maandagochtend kunnen.

En toen bleef het stil.............
Aan de kreukels in de ductape herken je de vakman
Gebruikersavatar
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
Locatie: Soest

Re: wielen spaken

Bericht door rubberbutt »

Huh ? Ik had je al een keer een PB gestuurd...(Misschien niet helemaal goed gegaan.).
Kan ik dit weekend even langskomen ?
René fs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 126
Lid geworden op: 30 jan 2016, 18:35

Re: wielen spaken

Bericht door René fs1 »

je hebt pb
Aan de kreukels in de ductape herken je de vakman
Gebruikersavatar
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
Locatie: Soest

Re: wielen spaken

Bericht door rubberbutt »

Inmiddels bij renee langsgeweest, en hij kwam tot de conclusie dat de velg niet meer is te redden. Op zoek dus naar 2 nieuwe velgen Araya 18x 1.60.
Heb sjon in HVS al benaderd.
Gebruikersavatar
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
Locatie: Soest

Re: wielen spaken

Bericht door rubberbutt »

Wat een drama. de velgen 18x1.60 zijn leverbaar, geen probleem. Maar de spaken voor het 18 inch voorwiel is een nachtmerrie.
Leertouwer kan het niet leveren, hun antwoord: pech gehad... :cry: Sjon uit HVS heeft spaken van 18,5 cm. de mijne zijn 19,5 cm. de spaken van 17 cm heeft hij wiel( dat is ook de pest van dat schijtwiel 18 inch DT. de spaken zijn van ongelijke lengte).

JPMB parts en fs1parts almere hebben het ook niet..

Ik denk dat er 3 optie's zijn:

1) Niet zeiken, gewoon doorrijden met dat roestige wiel.
2) 18 nieuwe spaken van 17 cm bij sjon(wparts) bestellen en de andere 18 eruit halen en opnieuw laten verzinken.
3) alle spaken bij Haanwheels laten maken.

Die laatste optie wordt waarschijnlijk erg duur, de eerste optie wordt ik ook niet vrolijk van, dus het antwoord heb ik eigenlijk al gegeven. :mrgreen:
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: wielen spaken

Bericht door pee67 »

Probeer het hier eens

http://www.pebro-wheels.com/
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Plaats reactie