Proef rijders

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patrick
100km gereden
100km gereden
Berichten: 193
Lid geworden op: 12 jul 2014, 12:01
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Proef rijders

Bericht door Patrick »

Wat mij overkomt.

Komen twee zeeuwe Niek en Vincent ui Thole kijken naar mijn Yamaha fs1 deze staat te koop start de brommer en toen gelijk zat de zeeuw op de brommer rijd weg met koud blok schakelt 1 naar beneden en vol gas 2 naar boven en tja daar gebeurt het bougie ontploft slaat af start niet meer de ander doet ook nog eens een poging en zegt benzine op.
conclusie de brommer was niet goed start niet en ben ik nog ook eens een oplichter.
Daar ging mij lampje uit .
Mijn advies luid vraag of ze weten wat een Yamaha is en hoe deze behandelt moet worden.
Word hier zo ziek van dat mensen denken dat ze alles kunnen en beter weten. :twisted:
Orange / witje
Street 5bak
2F2
2RU
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Proef rijders

Bericht door marco »

Bougie ontploft ??
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
Locatie: Soest

Re: Proef rijders

Bericht door rubberbutt »

Het is mij ook eens overkomen. Was geen FS1, maar een motor een Suzuki Dr650SE.
Komen twee gasten kijken. Zitten al lang in de cross-en offroad wereld, en menen er verstand van te hebben.
Start de motor, blok was nog koud, trekt al wheeliend over de parkeerplaats.
Ik dacht gelijk" He eikel, doe eens ff normaal, zo help je mijn blok naar de kloten". Want ze hadden nog niet betaald.
Ze hebben uiteindelijk de motor wel gekocht, maar het zou vervelend worden als ze de motor niet kopen, en ik zou achterblijven met een vernaggeld blok.
nu vraag ik eerst of ze het geld bij zich hebben. Geen geld, geen proefrit. En geen gelul van: ik maak het wel over. Ik ga zo naar de bank. Mooi niet....
En als dat kopers afschrikt,nou jammer dan.
En ik laat tegenwoordig ook geen proefrit meer maken vlak bij mijn huis/schuur/berging/garage.
Er zijn te veel verhalen van gasten die zeggen: Nee, gaat hem niet worden. Maar ze weten ondertussen wel waar hij die gestald is, en als je pech hebt is die volgende nacht gestolen. :evil:
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
Berichten: 564
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
Locatie: Hoogeveen

Re: Proef rijders

Bericht door athenayamaha »

Nou lekker is dat zeg.. Ik laat sowieso bijna niemand op mijn brommer rijden. genoeg mensen zonder verstand van zaken..
Plaats reactie