koen200376 schreef:Ale ik mag dus blij zijn met mijn aankoop, kwou dus juist eens een oud brommerke opknappen
Koen, vooreerst dikke proficiat met je aankoop. Blijkt meteen een schot in de roos te zijn want je hebt -neem het van mij aan en zonder dat je het blijkbaar zelf wist- een zeer zeldzaam exemplaar op de kop weten tikken. Zo zeldzaam zelfs dat ik merk aan sommige reacties, dat men er blijkbaar (stik)jaloers op is door er irrelevante opmerkingen over te maken. Het maakt op zich niet uit of het nu een 4 of 5 bak is en of sommige onderdelen mogelijks vervangen zijn door de jaren heen. Een '72 versie in deze blijkbaar originele paarse kleurstelling is zelfs zeldzamer dan de '69 versie.
Op de foto's merk ik op het eerste zicht 3 zaken op. De rechterzijkap heeft een oliereservoir, dat duidt erop dat het wellicht een 5 bak versie is, hetgeen hem nog zeldzamer (lees waardevoller) maakt. Anderzijds merk ik ook een gebogen rempedaal op, nochtans werd een 'street' fabrieksaf meestal met een hoge uitlaat geleverd, dit rempedaal wijst echter op een lage uitlaat, maar dat zijn maar details. Het mooie en originele zadel op de foto op zich is zo goed als onvindbaar in deze staat en zoeken sommigen zich er dan ook suf op. Maar de kers op de taart voor jou is om een paarse street te bezitten die nog in de originele en overigens prima fabriekslak verkeert (op de foto's af te zien). Dat het blok en frame hetzelfde nummer dragen betekent een bijkomende meerwaarde. Ik ben sinds 2004 bezig met de fs1 hobby en dit is de eerste originele paarse street die ik zie. Volgens sommige bronnen zouden ze zelfs niet bestaan hebben. Daarentegen ken ik wel een handvol fs1 liefhebbers die er wel een zouden willen. Kortom, je hebt een zeer zeldzaam fs1 in je bezit en ik kan je enkel adviseren om daar heel zuinig (lees verstandig) mee om te springen.
Veel plezier ermee, geniet van de reacties, en als ik je met iets kan helpen, op gebied van onderdelen of ander sleutelplezier, laat het me gerust weten, we wonen immers niet zo ver uit elkaar