Hoe krijg ik dit best proper?
-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Hoe krijg ik dit best proper?
Zie foto's.
Zoals je kan zien, zat er een heel verroeste krukas in. Ik heb de indruk dat het aluminium ook lichtjes aangetast is.
Parelstralen?
Zoals je kan zien, zat er een heel verroeste krukas in. Ik heb de indruk dat het aluminium ook lichtjes aangetast is.
Parelstralen?
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Re: Hoe krijg ik dit best proper?
op een plek is hij al aardig dun. ik zou voor een andere carter gaan.
en anders stralen en zien hoe hij voor de dag komt .
en anders stralen en zien hoe hij voor de dag komt .
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 500km gereden
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
- Locatie: Hoogeveen
Re: Hoe krijg ik dit best proper?
Er zit al wat laswerk aan het carter op de 2de foto? zou dan zeker naar een ander carter zoeken.
-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Re: Hoe krijg ik dit best proper?
Waar bedoel je dat hij dun is Gino?
Laswerk kan ik echt nergens zien.
Ik neem aan dat het belangrijkste deel, dat deel is waar de lagers in komen, en dat waar de krukaswangen komen iets minder belangrijk is? Of waar moet ik vooral op letten?
't Is een 5-bak (zonder bloknummer), weggooien zie ik niet zitten.
Laswerk kan ik echt nergens zien.
Ik neem aan dat het belangrijkste deel, dat deel is waar de lagers in komen, en dat waar de krukaswangen komen iets minder belangrijk is? Of waar moet ik vooral op letten?
't Is een 5-bak (zonder bloknummer), weggooien zie ik niet zitten.
-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Hoe krijg ik dit best proper?
Zonet het rechterdeel al wat met de hand proper gemaakt. Nieuwe foto's van dat deel:
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10783
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Hoe krijg ik dit best proper?
Oppoetsen met wat staalwol oid. Probeer zo min mogelijk goed materiaal uit de lagerzittingen en schijfvlak te verwijderen. De krukasruimte zelf zou ik met schuurpapier doen. De corrosie met wat grover, daarna polijsten met fijne waterproof. Die ene put maakt het pakkingvlak wel erg dun.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 500km gereden
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
- Locatie: Hoogeveen
Re: Hoe krijg ik dit best proper?
carrejans schreef:Waar bedoel je dat hij dun is Gino?
Laswerk kan ik echt nergens zien.
Ik neem aan dat het belangrijkste deel, dat deel is waar de lagers in komen, en dat waar de krukaswangen komen iets minder belangrijk is? Of waar moet ik vooral op letten?
't Is een 5-bak (zonder bloknummer), weggooien zie ik niet zitten.
Op de 2de foto, links bovenaan. lijkt wel op laswerk. maar kan het mis hebben Weggooien is dan zonde idd!!
-
- 100km gereden
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 12 feb 2016, 16:10
- Locatie: Arnhem
Re: Hoe krijg ik dit best proper?
Heb hier een smerige en geoxideerde cilinderkop laten doen: http://www.wetblast.nl/
Is erg mooi geworden!
Het proces is redelijk bewerkelijk dus niet goedkoop. Je kunt een paar foto's sturen en om een offerte vragen.
Succes!
[URL=http://s1320.photobucket.com/user/jepoelman/media/IMG_3230_zpsoqfr7vjf.jpg.html]
Is erg mooi geworden!
Het proces is redelijk bewerkelijk dus niet goedkoop. Je kunt een paar foto's sturen en om een offerte vragen.
Succes!
[URL=http://s1320.photobucket.com/user/jepoelman/media/IMG_3230_zpsoqfr7vjf.jpg.html]
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23406
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Hoe krijg ik dit best proper?
Mooi geworden maar dat ene gat van het tapeind is behoorlijk uitgewoond
Yamaha Sheriff 1981
-
- 100km gereden
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 12 feb 2016, 16:10
- Locatie: Arnhem
Re: Hoe krijg ik dit best proper?
Klopt Marco, dat ene gat is groter dan de rest. Komt niet door het nat stralen maar zal met een van de vorige eigenaren te maken hebben. Kop moet nog af- en uitgedraaid worden voor mijn Athena cilinder. Pasbusje erin?
-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Re: Hoe krijg ik dit best proper?
Voila, al het vuil en roest is verwijderd. Is toch redelijk aangevreten geweest helaas.
Gaat dit invloed hebben op performantie van de motor denken jullie?
Gaat dit invloed hebben op performantie van de motor denken jullie?
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10783
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Re: Hoe krijg ik dit best proper?
Ben er eens licht met parelstraler overgeweest.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10783
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Hoe krijg ik dit best proper?
Niet slim om dat aan de binnenkant van je blok te doen. Er zitten nu parels vast aan de binnenkant die pas los komen als je blok opwarmt en afkoelt. Los daarvan maakt wat putroest op die plekken zoals ik eerder zei niet zoveel uit. De dunne plek op het pakkingvlak zou ik het vervelendst vinden.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Re: Hoe krijg ik dit best proper?
Goede opmerking; iets om over na te denken.
Ik weet niet in welke mate dit in de praktijk zal zijn. (parels die vastzitten, en dan ook nog eens loskomen bij warm blok)
De persoon bij wie ik ben gaan parelstralen is een tuner met veel ervaring, en heeft dit nog al gedaan.
Heb het uiteraard met perslucht schoon gespoten.
Ik zou er ook nog eens met de hogedrukreiniger over kunnen, maar betwijfel of dit verschil gaat maken.
Volgende keer misschien beter met soda stralen...
Ik weet niet in welke mate dit in de praktijk zal zijn. (parels die vastzitten, en dan ook nog eens loskomen bij warm blok)
De persoon bij wie ik ben gaan parelstralen is een tuner met veel ervaring, en heeft dit nog al gedaan.
Heb het uiteraard met perslucht schoon gespoten.
Ik zou er ook nog eens met de hogedrukreiniger over kunnen, maar betwijfel of dit verschil gaat maken.
Volgende keer misschien beter met soda stralen...