Pagina 1 van 2

Hoe krijg ik dit best proper?

Geplaatst: 05 okt 2016, 13:15
door carrejans
Zie foto's.
Zoals je kan zien, zat er een heel verroeste krukas in. Ik heb de indruk dat het aluminium ook lichtjes aangetast is.
Parelstralen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Geplaatst: 05 okt 2016, 16:15
door ginofs1
op een plek is hij al aardig dun. ik zou voor een andere carter gaan.
en anders stralen en zien hoe hij voor de dag komt .

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Geplaatst: 05 okt 2016, 16:17
door athenayamaha
Er zit al wat laswerk aan het carter op de 2de foto? zou dan zeker naar een ander carter zoeken.

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Geplaatst: 05 okt 2016, 19:17
door carrejans
Waar bedoel je dat hij dun is Gino?

Laswerk kan ik echt nergens zien.

Ik neem aan dat het belangrijkste deel, dat deel is waar de lagers in komen, en dat waar de krukaswangen komen iets minder belangrijk is? Of waar moet ik vooral op letten?

't Is een 5-bak (zonder bloknummer), weggooien zie ik niet zitten. :?

Hoe krijg ik dit best proper?

Geplaatst: 05 okt 2016, 19:33
door carrejans
Zonet het rechterdeel al wat met de hand proper gemaakt. Nieuwe foto's van dat deel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Geplaatst: 05 okt 2016, 21:16
door NIX
Oppoetsen met wat staalwol oid. Probeer zo min mogelijk goed materiaal uit de lagerzittingen en schijfvlak te verwijderen. De krukasruimte zelf zou ik met schuurpapier doen. De corrosie met wat grover, daarna polijsten met fijne waterproof. Die ene put maakt het pakkingvlak wel erg dun.

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Geplaatst: 06 okt 2016, 13:35
door athenayamaha
carrejans schreef:Waar bedoel je dat hij dun is Gino?

Laswerk kan ik echt nergens zien.

Ik neem aan dat het belangrijkste deel, dat deel is waar de lagers in komen, en dat waar de krukaswangen komen iets minder belangrijk is? Of waar moet ik vooral op letten?

't Is een 5-bak (zonder bloknummer), weggooien zie ik niet zitten. :?


Op de 2de foto, links bovenaan. lijkt wel op laswerk. maar kan het mis hebben :) Weggooien is dan zonde idd!!

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Geplaatst: 06 okt 2016, 21:54
door yamjan
Heb hier een smerige en geoxideerde cilinderkop laten doen: http://www.wetblast.nl/
Is erg mooi geworden!
Het proces is redelijk bewerkelijk dus niet goedkoop. Je kunt een paar foto's sturen en om een offerte vragen.
Succes!
Afbeelding
[URL=http://s1320.photobucket.com/user/jepoelman/media/IMG_3230_zpsoqfr7vjf.jpg.html]Afbeelding

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Geplaatst: 07 okt 2016, 21:49
door marco
Mooi geworden maar dat ene gat van het tapeind is behoorlijk uitgewoond

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Geplaatst: 08 okt 2016, 23:26
door yamjan
Klopt Marco, dat ene gat is groter dan de rest. Komt niet door het nat stralen maar zal met een van de vorige eigenaren te maken hebben. Kop moet nog af- en uitgedraaid worden voor mijn Athena cilinder. Pasbusje erin?

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Geplaatst: 19 okt 2016, 20:38
door carrejans
Voila, al het vuil en roest is verwijderd. Is toch redelijk aangevreten geweest helaas.
Gaat dit invloed hebben op performantie van de motor denken jullie?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Geplaatst: 20 okt 2016, 11:36
door NIX
Waar heb je dat mee schoongemaakt?

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Geplaatst: 20 okt 2016, 11:56
door carrejans
Ben er eens licht met parelstraler overgeweest.

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Geplaatst: 20 okt 2016, 13:45
door NIX
Niet slim om dat aan de binnenkant van je blok te doen. Er zitten nu parels vast aan de binnenkant die pas los komen als je blok opwarmt en afkoelt. Los daarvan maakt wat putroest op die plekken zoals ik eerder zei niet zoveel uit. De dunne plek op het pakkingvlak zou ik het vervelendst vinden.

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Geplaatst: 20 okt 2016, 21:16
door carrejans
Goede opmerking; iets om over na te denken.
Ik weet niet in welke mate dit in de praktijk zal zijn. (parels die vastzitten, en dan ook nog eens loskomen bij warm blok)
De persoon bij wie ik ben gaan parelstralen is een tuner met veel ervaring, en heeft dit nog al gedaan.

Heb het uiteraard met perslucht schoon gespoten.
Ik zou er ook nog eens met de hogedrukreiniger over kunnen, maar betwijfel of dit verschil gaat maken.

Volgende keer misschien beter met soda stralen...