Hoe krijg ik dit best proper?

Algemene vragen en antwoorden over de FS1

Hoe krijg ik dit best proper?

Berichtdoor carrejans » 05 okt 2016, 12:15

Zie foto's.
Zoals je kan zien, zat er een heel verroeste krukas in. Ik heb de indruk dat het aluminium ook lichtjes aangetast is.
Parelstralen?

Image

Image

Image

Image
carrejans
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 667
Geregistreerd: 14 sep 2007, 18:18
Woonplaats: Koersel

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Berichtdoor ginofs1 » 05 okt 2016, 15:15

op een plek is hij al aardig dun. ik zou voor een andere carter gaan.
en anders stralen en zien hoe hij voor de dag komt .
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14313
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Berichtdoor athenayamaha » 05 okt 2016, 15:17

Er zit al wat laswerk aan het carter op de 2de foto? zou dan zeker naar een ander carter zoeken.
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 27 sep 2007, 22:02
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Berichtdoor carrejans » 05 okt 2016, 18:17

Waar bedoel je dat hij dun is Gino?

Laswerk kan ik echt nergens zien.

Ik neem aan dat het belangrijkste deel, dat deel is waar de lagers in komen, en dat waar de krukaswangen komen iets minder belangrijk is? Of waar moet ik vooral op letten?

't Is een 5-bak (zonder bloknummer), weggooien zie ik niet zitten. :?
carrejans
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 667
Geregistreerd: 14 sep 2007, 18:18
Woonplaats: Koersel

Hoe krijg ik dit best proper?

Berichtdoor carrejans » 05 okt 2016, 18:33

Zonet het rechterdeel al wat met de hand proper gemaakt. Nieuwe foto's van dat deel:

Image

Image

Image

Image
carrejans
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 667
Geregistreerd: 14 sep 2007, 18:18
Woonplaats: Koersel

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Berichtdoor NIX » 05 okt 2016, 20:16

Oppoetsen met wat staalwol oid. Probeer zo min mogelijk goed materiaal uit de lagerzittingen en schijfvlak te verwijderen. De krukasruimte zelf zou ik met schuurpapier doen. De corrosie met wat grover, daarna polijsten met fijne waterproof. Die ene put maakt het pakkingvlak wel erg dun.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
7500km gereden
7500km gereden
 
Berichten: 9992
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Berichtdoor athenayamaha » 06 okt 2016, 12:35

carrejans schreef:Waar bedoel je dat hij dun is Gino?

Laswerk kan ik echt nergens zien.

Ik neem aan dat het belangrijkste deel, dat deel is waar de lagers in komen, en dat waar de krukaswangen komen iets minder belangrijk is? Of waar moet ik vooral op letten?

't Is een 5-bak (zonder bloknummer), weggooien zie ik niet zitten. :?


Op de 2de foto, links bovenaan. lijkt wel op laswerk. maar kan het mis hebben :) Weggooien is dan zonde idd!!
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 27 sep 2007, 22:02
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Berichtdoor yamjan » 06 okt 2016, 20:54

Heb hier een smerige en geoxideerde cilinderkop laten doen: http://www.wetblast.nl/
Is erg mooi geworden!
Het proces is redelijk bewerkelijk dus niet goedkoop. Je kunt een paar foto's sturen en om een offerte vragen.
Succes!
Image
[URL=http://s1320.photobucket.com/user/jepoelman/media/IMG_3230_zpsoqfr7vjf.jpg.html]Image
yamjan
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 12 feb 2016, 16:10
Woonplaats: Arnhem

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Berichtdoor marco » 07 okt 2016, 20:49

Mooi geworden maar dat ene gat van het tapeind is behoorlijk uitgewoond
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22459
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Berichtdoor yamjan » 08 okt 2016, 22:26

Klopt Marco, dat ene gat is groter dan de rest. Komt niet door het nat stralen maar zal met een van de vorige eigenaren te maken hebben. Kop moet nog af- en uitgedraaid worden voor mijn Athena cilinder. Pasbusje erin?
yamjan
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 12 feb 2016, 16:10
Woonplaats: Arnhem

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Berichtdoor carrejans » 19 okt 2016, 19:38

Voila, al het vuil en roest is verwijderd. Is toch redelijk aangevreten geweest helaas.
Gaat dit invloed hebben op performantie van de motor denken jullie?


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
carrejans
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 667
Geregistreerd: 14 sep 2007, 18:18
Woonplaats: Koersel

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Berichtdoor NIX » 20 okt 2016, 10:36

Waar heb je dat mee schoongemaakt?
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
7500km gereden
7500km gereden
 
Berichten: 9992
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Berichtdoor carrejans » 20 okt 2016, 10:56

Ben er eens licht met parelstraler overgeweest.
carrejans
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 667
Geregistreerd: 14 sep 2007, 18:18
Woonplaats: Koersel

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Berichtdoor NIX » 20 okt 2016, 12:45

Niet slim om dat aan de binnenkant van je blok te doen. Er zitten nu parels vast aan de binnenkant die pas los komen als je blok opwarmt en afkoelt. Los daarvan maakt wat putroest op die plekken zoals ik eerder zei niet zoveel uit. De dunne plek op het pakkingvlak zou ik het vervelendst vinden.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
7500km gereden
7500km gereden
 
Berichten: 9992
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Re: Hoe krijg ik dit best proper?

Berichtdoor carrejans » 20 okt 2016, 20:16

Goede opmerking; iets om over na te denken.
Ik weet niet in welke mate dit in de praktijk zal zijn. (parels die vastzitten, en dan ook nog eens loskomen bij warm blok)
De persoon bij wie ik ben gaan parelstralen is een tuner met veel ervaring, en heeft dit nog al gedaan.

Heb het uiteraard met perslucht schoon gespoten.
Ik zou er ook nog eens met de hogedrukreiniger over kunnen, maar betwijfel of dit verschil gaat maken.

Volgende keer misschien beter met soda stralen...
carrejans
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 667
Geregistreerd: 14 sep 2007, 18:18
Woonplaats: Koersel

Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron