door kittop » 17 mei 2020, 11:10
Vacuum trekken van de tankt tot en met blijven hangen van de vlotter en alles daar tussen.
Haal de benzineslang van de carburateur en laat de kraan open staan en kijk of de benzine goed blijft doorlopen.
Indien niet maak als eerste de benzinekraanfilterbakje schoon.
Indien wel, check of de vlotterdoorloop schoon is door de benzineslang weer op de carburateur te doen en haal de vlotterbak los en zet de kraan open en kijk of de benzine voldoende doorloopt.
bij het moment van afslaan even kijken of de motor reageert met de choke.
en draai ook even de tankdop los.
Als dit bovenste geen soelaas biedt, dan moet je gaan kijken naar de ontsteking.
Dit is vanaf contactpunt naar bougiedop.
- Begin met de simpelste dingen en probeer een andere dop en knip een klein stukje van de bougiekabel af.
- Check de vonksterkte ca 1 cm naar vanaf de kabel naar de massa (cilinder bijv.)
- Check de massa van de bobine
- Check kabelbreuk
- Haal het contactslot tussen de ontsteking en bobine uit door los te koppelen en rechtstreeks een kabel van ontsteking naar bobine te maken.
- Demonteer vliegwiel kijk of het contactpuntkabeltje niet tegen het vliegwiel heeft gelopen (slijtage vlekken)
- Nieuwe condensator en contactpunten
- Andere ontstekingsspoel.
Ik ben benieuwd waar je wat tegen komt...
Als het geen brandstofproblemen zijn, verwacht ik de condensator.
Bij brandstofproblemen gaat de motor vaak hoger stationair draaien en ontsteking is vaak ploffen en/of aan-uit effecten voordat deze afslaat.