keuring duitse fs1

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Gebruikersavatar
Marcel
100km gereden
100km gereden
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 mei 2015, 17:50
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: keuring duitse fs1

Bericht door Marcel »

NIX schreef:Nee. Dimlichtbeeld moet goed zijn, remlicht en kentekenplaatverlichting en toeter zijn verplicht en hij moet hard genoeg kunnen. En meestal een linkerspiegel. Check de FAQ, daar heb ik het allemaal uitgekauwd.
Moet het dimlichtbeeld asymmetrisch zijn ? Dan moet je opzoek naar een andere koplamp en een juist lampje.
Is 70 a 80Kmh voldoende of moet het nog sneller.
In 2018 ben ik aan een 378 begonnen.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: keuring duitse fs1

Bericht door NIX »

Het moet niet asymmetrisch zijn, het moet niet verblinden, dus bij dimlicht moet alleen de bovenste helft van de reflector gebruikt. Ligt aan het lampje. Ik heb er 1 voor de FS1 fitting met een plaatje, nieuw zijn ze altijd zonder, dus ik had vóór die tijd een iets andere aftermarket koplamp waar wel lampjes met plaatje voor te krijgen zijn als keurlamp. Alles boven de 54km/u is motorfiets.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
st1300
250km gereden
250km gereden
Berichten: 444
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:36

Re: keuring duitse fs1

Bericht door st1300 »

Vandaag kentekenbewijs binnen gekregen, gelijk een blauwe nummerplaat besteld en de verzekering geregeld.
Ik kon trouwens kiezen uit een vierkante nummerplaat of een recht opstaande smalle nummerplaat, is dit iemand bekend?????
Heb trouwens ook gelezen op de site van de RDW dat ik geen wegenbelasting hoef te betalen, hier sturen ze als het goed is automatisch bericht van omdat hij ouder is als veertig(40) jaar.
Klopt dit verhaal???????
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: keuring duitse fs1

Bericht door pee67 »

st1300 schreef:Vandaag kentekenbewijs binnen gekregen, gelijk een blauwe nummerplaat besteld en de verzekering geregeld.
Ik kon trouwens kiezen uit een vierkante nummerplaat of een recht opstaande smalle nummerplaat, is dit iemand bekend?????
Heb trouwens ook gelezen op de site van de RDW dat ik geen wegenbelasting hoef te betalen, hier sturen ze als het goed is automatisch bericht van omdat hij ouder is als veertig(40) jaar.
Klopt dit verhaal???????
Ja, dat klopt inderdaad .
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
st1300
250km gereden
250km gereden
Berichten: 444
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:36

Re: keuring duitse fs1

Bericht door st1300 »

Vandaag bericht gehad van de belastingdienst motor is vanwege bouwjaar vrijgesteld van wegenbelasting.
Plaats reactie