Ik ben bezig met mijn blok te reviseren. Ondertussen wil ik alvast de nodige papieren aanvragen.
In België kan je gewoon aan de hand van framenummer en bloknummer een attest opvragen waarmee je de brommer kan inschrijven.
Nu mijn framenummer is 2RU 0099** (**=zijn 2 leesbare cijfers). Als ik hier zoek http://www.fs1forum.com/nummerlijst.php" onclick="window.open(this.href);return false; dan vind ik deze nummer niet terug bij de 2RU's???
Mijn bloknummer is niet meer leesbaar, hier zou ik dus creatief kunnen zijn en deze zelf opnieuw inslaan. Volgens wat ik vind op het forum is een 2RU een schijfblok, correct? Mijn blok is een membraan blok...
--> voor matching nummers te zijn, sla ik dan gewoon 2RU0099** in? Of hoe ziet de nummer van een 2RU z'n blok er uit? (zou het makkelijkste zijn om papieren te krijgen ... Hoe groot zijn de letters en cijfers normaal?)
--> Voor mijn blokrevisie: hoe bepaal ik welk blok ik voor mij heb? Het is een 4 bak met membraan
framenummer en bloknummer
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01 mei 2020, 21:10
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10808
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: framenummer en bloknummer
https://www.fs1forum.com/viewtopic.php?f=6&t=5319
Je hebt gewoon een menbraamblok. Punt. Zijn allemaal gelijk. Een of andere stommeling vond het nodig om je nummer eruit te vijlen/slijpen/frezen. 2RU blokken zijn of weggegrist omdat er een schijfinaat op zit of de schijfhelft is op de aftapplug gebarsten omdat het alu zachter is dan andere blokken en er altijd gorilla's zijn die denken dat vast gelijk is aan kapot. Of omdat ze de verkeerde kant op los gedraaid zijn. Alle carters passen op elkaar. Ik heb een 1J5 met FS1 schijfinlaat. Als je met nummers wil gaan rammen, knock yourself out. De ribbels zullen er ook wel uit zijn, dus het maakt niet uit wat je erin ramt, het cijfertype zal waarschijnlijk ook afwijken van origineel.
Je hebt gewoon een menbraamblok. Punt. Zijn allemaal gelijk. Een of andere stommeling vond het nodig om je nummer eruit te vijlen/slijpen/frezen. 2RU blokken zijn of weggegrist omdat er een schijfinaat op zit of de schijfhelft is op de aftapplug gebarsten omdat het alu zachter is dan andere blokken en er altijd gorilla's zijn die denken dat vast gelijk is aan kapot. Of omdat ze de verkeerde kant op los gedraaid zijn. Alle carters passen op elkaar. Ik heb een 1J5 met FS1 schijfinlaat. Als je met nummers wil gaan rammen, knock yourself out. De ribbels zullen er ook wel uit zijn, dus het maakt niet uit wat je erin ramt, het cijfertype zal waarschijnlijk ook afwijken van origineel.
Kijk eerst even in de FAQ.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23421
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: framenummer en bloknummer
Heb je een foto van je bloknummer?
Lijkt mij een origineel membraanblok waar ze een 2ru nr ingeslagen hebben ipv een aangepast blok
Lijkt mij een origineel membraanblok waar ze een 2ru nr ingeslagen hebben ipv een aangepast blok
Yamaha Sheriff 1981
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01 mei 2020, 21:10
Re: framenummer en bloknummer
bloknummer is niks meer leesbaar vanmarco schreef:Heb je een foto van je bloknummer?
Lijkt mij een origineel membraanblok waar ze een 2ru nr ingeslagen hebben ipv een aangepast blok
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23421
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- HotWheels
- 500km gereden
- Berichten: 869
- Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
- Locatie: Lochristi (België)
Re: framenummer en bloknummer
Voor België doet het bloknummer niets terzake. men baseert zich voor de inschrijving/kenteken enkel op het framenummer.
Authentieke blok- en framenummers hebben hooguit een commerciële meerwaarde en voor 'die hards' zit het tussen de oren.
Een 2RU nummer was wel voorbehouden voor NL. Voor België had men de 2RT nummers.
Authentieke blok- en framenummers hebben hooguit een commerciële meerwaarde en voor 'die hards' zit het tussen de oren.
Een 2RU nummer was wel voorbehouden voor NL. Voor België had men de 2RT nummers.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01 mei 2020, 21:10
Re: framenummer en bloknummer
Als ik mijn papieren wil aanvragen via bfov/behva moet ik er toch een foto van het bloknummer bij doen, anders krijg ik toch geen papieren.HotWheels schreef:Voor België doet het bloknummer niets terzake. men baseert zich voor de inschrijving/kenteken enkel op het framenummer.
Authentieke blok- en framenummers hebben hooguit een commerciële meerwaarde en voor 'die hards' zit het tussen de oren.
Een 2RU nummer was wel voorbehouden voor NL. Voor België had men de 2RT nummers.
Daarom nog even de vraag: hoe groot zijn de letters/cijfers in het blok? Want er zullen er ingeslagen moeten worden.
- HotWheels
- 500km gereden
- Berichten: 869
- Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
- Locatie: Lochristi (België)
Re: framenummer en bloknummer
De cijfers en letters op mijn blokken (zijn geen 2RU) meten ong. 5mm hoogte.