Frame 3E9
- Brambo
- 250km gereden
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 09:44
- Locatie: Almere
Frame 3E9
hallo ka iemand mij vertellen of het raadzaam is om een frame tekopen van een 3E9 die wel een kenteken heeft????
ik doe dit omdat ik niet zeker weet of ik mijn FS1 door de keuring krijg
ik heb nu een 3E9 met nummers gelijk en origineel maar hij heeft geen kenteken
en de verlichting doet het niet .
verder loopt hij netjes.
is het nu wijs om hem eerst te restaureren en te laten keuren
dat scheelt mij namelijk de aanschaf van een heel duur frame
wie oh wie helpt mij
Brambo
ik doe dit omdat ik niet zeker weet of ik mijn FS1 door de keuring krijg
ik heb nu een 3E9 met nummers gelijk en origineel maar hij heeft geen kenteken
en de verlichting doet het niet .
verder loopt hij netjes.
is het nu wijs om hem eerst te restaureren en te laten keuren
dat scheelt mij namelijk de aanschaf van een heel duur frame
wie oh wie helpt mij
Brambo
-
- 50km gereden
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
- Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)
Ik zou hem gewoon eerst restaureren, Een gerestaureerde brommer komt zeker door de keuring.
Hier een FAQ van een andere site waar je op moet letten.
Succes, Als het niet lukt kun je altijd nog een andere frame kopen maar als alles klopt krijg jij hem gewoon goed gekeurd. Niks is mooier om frame en blok nummer gelijk te behouden.
Hier een FAQ van een andere site waar je op moet letten.
Zundappforum.tk schreef:Bouwjaar VOOR 1974
(kan tevens motorfiets naar bromfiets gekeurd worden indien aan onderstaand wordt voldaan)
Technische eisen :
Bouwjaar : aannemelijk maken met informatie ( oude documentatie, info internet , originele typeplaat , enz)
Verlichting: Koplamp , Achterlicht , Achterreflector (zit meestal in het achterlichtglas) zijn verplicht
Alle andere verlichting die aanwezig is moet ook goed werken .
Remmen: Goed werkende remmen op alle wielen
Alle remonderdelen in goede staat ( kabels, remhandels , voeringen (niet gebroken of gerafeld)
Schijfrem ( remslang geen knikken of scheuren , geen canvas zichtbaar , geen lekkage)
Snelheid en geluid: Max 45km en 96 Decibel ( indien buitenlandse papieren waar 40km op staat dan max 40km)
Snorfiets max 25 km ( indien buitenlandse papieren 20km aangeeft dan max 20km)
Banden: Rondom profiel en geen bulten of canvas zichtbaar
Draaipunten: Geen speling op draaipunten ( balhoofd , achterbrug , wielen enz)
Algemeen:
Fietsbel of claxon
Ketting en tandwielen niet versleten
Geen benzinelekkage
Maximaal 50cc
Voetsteunen of trappers
Standaard
Bouwjaar 1974 of nieuwer
Typegoedkeur verplicht (of identiek aan nl-brommer , motorcode ,carburateur,uitlaat,luchtfilter)of buitenlandse documenten
Technisch zie bovenstaand
Let op: hier kunnen geen rechten aan worden ontleend!
Succes, Als het niet lukt kun je altijd nog een andere frame kopen maar als alles klopt krijg jij hem gewoon goed gekeurd. Niks is mooier om frame en blok nummer gelijk te behouden.
- Brambo
- 250km gereden
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 09:44
- Locatie: Almere
- Brambo
- 250km gereden
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 09:44
- Locatie: Almere