Frame 3E9

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brambo
250km gereden
250km gereden
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007, 09:44
Locatie: Almere

Frame 3E9

Bericht door Brambo »

hallo ka iemand mij vertellen of het raadzaam is om een frame tekopen van een 3E9 die wel een kenteken heeft????

ik doe dit omdat ik niet zeker weet of ik mijn FS1 door de keuring krijg
ik heb nu een 3E9 met nummers gelijk en origineel maar hij heeft geen kenteken
en de verlichting doet het niet .
verder loopt hij netjes.

is het nu wijs om hem eerst te restaureren en te laten keuren
dat scheelt mij namelijk de aanschaf van een heel duur frame

wie oh wie helpt mij

Brambo
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Als alles gewoon werkt zoals het hoort en hij (misschien tijdelijk) maar 45 loopt, dan komt 'ie gewoon door de keuring :)
The Hunter
50km gereden
50km gereden
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)

Bericht door The Hunter »

Ik zou hem gewoon eerst restaureren, Een gerestaureerde brommer komt zeker door de keuring.
Hier een FAQ van een andere site waar je op moet letten.
Zundappforum.tk schreef:Bouwjaar VOOR 1974
(kan tevens motorfiets naar bromfiets gekeurd worden indien aan onderstaand wordt voldaan)

Technische eisen :

Bouwjaar : aannemelijk maken met informatie ( oude documentatie, info internet , originele typeplaat , enz)

Verlichting: Koplamp , Achterlicht , Achterreflector (zit meestal in het achterlichtglas) zijn verplicht

Alle andere verlichting die aanwezig is moet ook goed werken .


Remmen: Goed werkende remmen op alle wielen

Alle remonderdelen in goede staat ( kabels, remhandels , voeringen (niet gebroken of gerafeld)

Schijfrem ( remslang geen knikken of scheuren , geen canvas zichtbaar , geen lekkage)



Snelheid en geluid: Max 45km en 96 Decibel ( indien buitenlandse papieren waar 40km op staat dan max 40km)

Snorfiets max 25 km ( indien buitenlandse papieren 20km aangeeft dan max 20km)

Banden: Rondom profiel en geen bulten of canvas zichtbaar

Draaipunten: Geen speling op draaipunten ( balhoofd , achterbrug , wielen enz)

Algemeen:

Fietsbel of claxon
Ketting en tandwielen niet versleten
Geen benzinelekkage
Maximaal 50cc
Voetsteunen of trappers
Standaard


Bouwjaar 1974 of nieuwer


Typegoedkeur verplicht (of identiek aan nl-brommer , motorcode ,carburateur,uitlaat,luchtfilter)of buitenlandse documenten

Technisch zie bovenstaand


Let op: hier kunnen geen rechten aan worden ontleend!


Succes, Als het niet lukt kun je altijd nog een andere frame kopen maar als alles klopt krijg jij hem gewoon goed gekeurd. Niks is mooier om frame en blok nummer gelijk te behouden.
Gebruikersavatar
Brambo
250km gereden
250km gereden
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007, 09:44
Locatie: Almere

Bericht door Brambo »

oke hartelijk bedankt

maarwanneer moet ik nu het type keur hebben?
er staat toch een NL teken in het frame?????

maar goed ik heb 400E betaald voor de 3E9
en moet 200 betalen voor een halve van 1974er
dwz zonder buddy en tank en kapjes met kenteken is dat verstandig?????
koste954
50km gereden
50km gereden
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 feb 2007, 18:24
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door koste954 »

het nl teken is de type goedkeuring, gewoon brommer aanpassen aan bovenstaande eisen en je krijgt gewoon een kenteken.
zonde van het geld om een halve brommer bij te kopen
Gebruikersavatar
Brambo
250km gereden
250km gereden
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007, 09:44
Locatie: Almere

Bericht door Brambo »

oke
hartelijk bedankt dus samengevat het rondje met NL erin is het type keur
en nu alleen nog keuren bij de RDW


fantastisch
snel aan de slag dan maar


dus de 74 er laten staan waar die staat?
misschien voor iemand met interesse?

Brambo
koste954
50km gereden
50km gereden
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 feb 2007, 18:24
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door koste954 »

klopt helemaal
na het nl keur staat als het goed is nog een nummer, voor een 3e9 is dat dacht ik A0042
bij mij is het door het poedercoaten niet goed meer te lezen.
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

Die van €200,- zou ik ook kopen mits voorzien van kenteken!
edje

Bericht door edje »

dat is ie met kenteken denk ik wel waard ja. zorg er wel voor dat ook echt alles aan aan de eisen voldoet. desnoods alle kabels ed waar je ook maar een klein beetje aan twijfeld vervangen. zou zonde zijn als je twee keer moet keuren :wink:
Plaats reactie