Kentekenbewijs

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Tim
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2007, 12:33
Locatie: Epe

Kentekenbewijs

Bericht door Tim »

Hallo,
ik ben een paar weken terug mijn kenteken verloren, waarschijnlijk losgetrilt van mn kentekenhouder, een kliksysteem.
Nu moet ik dus eerst een nieuw kentekenbewijs aanvragen, wat ik gedaan heb (bijna een week geleden gepost), maar ik kan niet wachten om weer te gaan rijden, dus ik ben benieuwd of iemand weet hoelang het ongeveer duurt voordat je je bewijs met de nieuwe duplicaatcode opgestuurd krijgt.
mvg, Tim
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Uh, hoezo moet je dan een nieuw bewijs halen als je alleen je plaat kwijt bent? :shock:
Tim
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2007, 12:33
Locatie: Epe

Bericht door Tim »

Niels schreef:Uh, hoezo moet je dan een nieuw bewijs halen als je alleen je plaat kwijt bent? :shock:

Bij vermissing of diefstal van de kentekenplaat moet u een vervangend kentekenbewijs aanvragen. Voor een dergelijke aanvraag is het aan te raden aangifte te doen bij de politie. Dit is echter niet verplicht.
en dan krijg je dus een kentekenbewijs met nieuwe duplicaatcode, 01. daarna moet je je plaat aanvragen, ook met een 1tje er op..
nick_janssen3

Bericht door nick_janssen3 »

ahum ahum het volgende bericht is niet geschikt voor politie :P
ik heb hetzelfde bij mij was hij alleen gestolen ik heb het ook aangevraagd en ik rij gewoon rond met een kartonnen kenteken (met fs1 in het midden staande :P ) maar duurt 2-3 weken ofzo :evil: een beetje sick lang
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

je kan een witte plaat laten drukken zover ik weet dat je gewoon kan rijden.
ties1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:54

Bericht door ties1 »

Bijzondere kentekenplaten
Voor bromfietsen bestaan, net als voor personenauto's, een aantal bijzondere kentekenplaten. Deze hebben dezelfde afmetingen als de andere bromfietskentekenplaten, maar hebben een andere kleur:

· Handelaarskentekenplaat (groene ondergrond met zwarte tekens) o.a. voor bromfietsen in bedrijfsvoorraad waarvoor een proefrit nodig is.

· Kentekenplaat voor aanhangwagens (witte ondergrond met zwarte tekens) voor aanhangwagens achter bromfietsen

· Tijdelijke kentekenplaat (witte ondergrond met zwarte tekens)

· Zevendaagsekentekenplaat (witte ondergrond met zwarte tekens)

· Eendaagse kentekenplaat (witte ondergrond met zwarte tekens)

· Exportkentekenplaat (witte ondergrond met zwarte tekens)


Het is niet verplicht om de exportkentekenplaat en eendaagse kentekenplaat te laten maken door een erkende kentekenplaatfabrikant. Het is nog toegestaan om het exportkentekennummer zelf te maken van een stuk wit karton ter grootte van een kentekenplaat met zwarte letters.



Voor bromfietsen bestaat geen historische kentekenplaat.
Tim
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2007, 12:33
Locatie: Epe

Bericht door Tim »

ties1 schreef:Bijzondere kentekenplaten
Voor bromfietsen bestaan, net als voor personenauto's, een aantal bijzondere kentekenplaten. Deze hebben dezelfde afmetingen als de andere bromfietskentekenplaten, maar hebben een andere kleur:

· Handelaarskentekenplaat (groene ondergrond met zwarte tekens) o.a. voor bromfietsen in bedrijfsvoorraad waarvoor een proefrit nodig is.

· Kentekenplaat voor aanhangwagens (witte ondergrond met zwarte tekens) voor aanhangwagens achter bromfietsen

· Tijdelijke kentekenplaat (witte ondergrond met zwarte tekens)

· Zevendaagsekentekenplaat (witte ondergrond met zwarte tekens)

· Eendaagse kentekenplaat (witte ondergrond met zwarte tekens)

· Exportkentekenplaat (witte ondergrond met zwarte tekens)


Het is niet verplicht om de exportkentekenplaat en eendaagse kentekenplaat te laten maken door een erkende kentekenplaatfabrikant. Het is nog toegestaan om het exportkentekennummer zelf te maken van een stuk wit karton ter grootte van een kentekenplaat met zwarte letters.



Voor bromfietsen bestaat geen historische kentekenplaat.


Maar alleen voor Exportkentekenplaten of eendaagse kentekenplaten mag je er zelf 1 maken, maar voor normale toch niet:p?
ties1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:54

Bericht door ties1 »

Jawel hoor voor een tijdelijk kenteken mag het dus ook maarja ze kunnen in feite denk ik nooit controleren hoe lang je dat witte ding dan er al op hebt zitten dus... :P
Tim
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2007, 12:33
Locatie: Epe

Bericht door Tim »

Morgen kan ik weer fijn toeren :D
gbostoen
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2007, 21:14

Bericht door gbostoen »

ik heb een vraag (nogal een stome)maar ik heb een f1tje kunnen op de kop tikken,maar geen kenteken te bespeuren.waar hangt dat normaal?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ehm aan je spatbord? :?
Gebruikersavatar
Axel
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2220
Lid geworden op: 29 jul 2007, 12:50
Locatie: Santpoort-Noord

Bericht door Axel »

mpro09 schreef:ehm aan je spatbord? :?


Ik dacht altijd op je rechterzijkast :shock: :lol:
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

'er was eens een jongetje uit epe, en daarvan was het kenteken versleten :lol: '

Maar das mooi balen dat je kenteken pleite is! k heb die van mij maar extra goed vast getaped :lol: ( beunhaas-stylo 8) )

@gbostoen:

Maybe zit er nog geen kenteken bij? je moet hem eerst laten keuren en weet ik veel wat voorn onzin!
Laatst gewijzigd door rise and shine op 13 dec 2007, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
gbostoen
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2007, 21:14

Bericht door gbostoen »

op mijne brommer waar ik mee rij,hangt dat an min stuur (vork).ik heb gekeken en ik zie niks.ik zou graag een duidelijk antwoord willen.geen flauwe grapemakers.
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

gbostoen schreef:op mijne brommer waar ik mee rij,hangt dat an min stuur (vork).ik heb gekeken en ik zie niks.ik zou graag een duidelijk antwoord willen.geen flauwe grapemakers.


Uiteraard willen we dat het hier gezellig is en blijft, en dus houden we ons aan dezelfde normen en waarden als je overal doet.
Dit betekent dat we elkaar respecteren zoals we zijn en normaal met elkaar omgaan.
Om het allemaal een beetje netjes te houden op dit forum zijn er enkele regels opgesteld waaraan gehouden dient te worden.
Deze regels zijn als volgt:


Algemeen
- Er worden geen scheldwoorden, rasistische en/of kleinerende opmerkingen geduld, deze worden verwijderd.
- Onsmakelijke avatars/afbeeldingen en/of teksten worden direct verwijderd.
- Het op welke wijze dan ook schade toebrengen aan de site is verboden.
- Kopiëren van berichten of informatie van dit forum naar andere internetsites is niet toegestaan.
- Het is niet toegestaan om e-mail adressen via deze site te vergaren en te gebruiken voor spam mails.
- Het is niet toegestaan om meerdere accounts op dit forum aan te maken en te gebruiken.
- Commercie van artikelen die niets met FS1 te maken hebben is verboden.
- Provoceren (via het normale forum evenals via PB) van leden kan resulteren in een (tijdelijke) ban.
- Eindeloze discussies over bijvoorbeeld het duur zijn van onderdelen oid. opwekken is liever niet gewenst.


Posten
- Het veelvuldig posten van zinloze teksten (off topic) is zeer vervelend, probeer dit te mijden.
- Veel te lange threads kunnen worden opgeschoond. Dit houdt in dat alleen de meest bruikbare posts blijven staan om de snelheid van het forum niet te benadelen.
- Wees duidelijk tegenover anderen, je zit immers op een textueel forum en de manier waarop iets bedoeld wordt is soms niet de manier waarop het gelezen wordt.
- Probeer zoveel mogelijk ABN (Algemeen Beschaafd Nederlands) te praten. Niet iedereen kan dialecten begrijpen.
- Dingen die al gezegd zijn hoeven niet nog een keer gepost te worden. Mocht dit gebeuren, kan een moderator het laatst geplaatste bericht in de prullenbak zetten.

Afbeeldingen
- Alles wat aan afbeeldingen op deze site staat is van het FS1 forum en mag niet voor andere doeleinden gebruikt worden.
- Het bewerken van afbeeldingen voor eigen gebruik en dusdanig nog als FS1 forum afbeelding herkenbaar zijn is dan ook verboden. Wij willen niet geassocieerd worden met derden.
- Op alle informatie en afbeeldingen welke zelf zijn ontworpen door de webmasters van de site staat copyright.



Gebruikers die zich niet aan deze regels houden zullen gewaarschuwd en eventueel gebanned worden.
De beheerders van het forum stellen zich niet aansprakelijk voor geplaatste teksten of afbeeldingen.

Plaats reactie