Wat allemaal nodig - BELGIE

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Plaats reactie
carrejans
500km gereden
500km gereden
Berichten: 776
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg

Wat allemaal nodig - BELGIE

Bericht door carrejans »

Hallo,

Ben al een tijdje op het net aan't rondzoeken om een FS1 aan te schaffen en volledig op te maken. Nu zijn er echter vele brommers zonder papieren.
Wat heb ik eigenlijk allemaal nodig? Waar moet ik dit aanvragen? Is er een kans dat ik geen papieren krijg? En wat kost dit ongeveer?
Ik ben van plan om een brommer zonder kenteken in Nederland te kopen; is er nog iets extra nodig omdat de brommer uit het buitenland komt?
Alvast bedankt.

Groeten,
Jan
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Gewoon rondrijden,

verzekering aanvragen gaat altijd dan zijn ze al half blij.

Voor de rest als ze u tegenhouden zeggen da ge bij ne oldtimer rijd en da ge naar een beurs moet rijden wat da mag.

GreetzzZ...
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

1. naar politie voor attest van verlies

2. naar de yamaha winkel met attest van verlies

veel sneller dan al dat douane gedoe
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

wat dat betreft is belgie toch wel 'n heerlijk land :D
carrejans
500km gereden
500km gereden
Berichten: 776
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg

Bericht door carrejans »

Al bedankt voor de antwoorden. (leuk forum trouwens; al wat rondgesnuffeld)

Wat houdt dat attest van verlies percies in?
Moet ik niet op één of andere manier aantonen dat ik de brommer niet gestolen heb?
Kan ik niet best iets op papier laten zetten door de vorige eigenaar dat die de brommer verkoopt aan mij?

Mag ik dat attest dan bij de eerste de beste yamaha winkel binnenbrengen?

Moet ik bij de politie iets betalen; en bij yamaha?

Vele vragen, ik weet het. :oops:
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

het is inderdaad beter als je met een verkoopbewijs afkomt, maak dan wel een nep want met 1 van een hollander zou nog eens wat argwaan kunnen opwekken.

elke yamaha motorwinkel kan aan papieren geraken en die kosten rond de 40 euro (administraties :? )

maar als je niet zoveel gaat rijden op je fs1 zou ik toch geen papieren aanvragen, je zegt gewoon dat het een oldtimer is van voor 1974 want toen waren er nog geen papieren :D
edje

Bericht door edje »

wat is belgie toch lekker makkelijk :P
carrejans
500km gereden
500km gereden
Berichten: 776
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg

Bericht door carrejans »

Ja, klinkt allemaal veel makkelijker dan ik dacht.

Wat kost in België een oldtimer-verzekering ongeveer? (veel verschil met een gewone?) Hoe vaak mag je er dan mee rondrijden? Nog andere beperkingen?
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Oldtimer verzekering houd in dat je binnen een straal van 50km? rond je woonplaats mag rijden. Enkel voor meetings of consoorten verder en je mag hem absoluut niet gebruiken voor pendelverkeer.

Maar zo simpel is kan dit allemaal ni zijn ze! In principe heeft elke brommer papieren. Zolang deze Europees zijn kan je hem gewoon laten verzekeren met die papieren. Heeft die brommer geen papieren haal je een hoop problemen op je nek denk'k. Wettelijk gezien dan toch, je kan achterpoortjes gebruiken maar daar staan beperkingen op. Zoals dat attest van verlies is maar geldig voor x aantal maand.

En voor je die brommer koopt eerst ff chassis nakijken en navragen of hij niet gestolen is. Er is een site voor dacht'k.

Verder kunnen ze normaal in bij de Yamaha dealer de herkomst van je brommer bepalen en aan de hand van die gegevens nieuwe papieren aanvragen. Maar als hij niet Europees is, is dit dus al een probleem en mss zelf als hij niet Belgisch is?

Maar aangezien ik 2RT papieren had van Yamaha hoewel het een 2RU is, denk ik dat die dealers ook niet helemaal koosjer zijn.

1 ding staat vast, als je het op de legale wijze doet gaat het je geld kosten.

Ik denk dat je best eens bij je dealer kan gaan horen voor alleer jezelf eentje aan te schaffen zonder papieren laat staan eentje van Nederland.

En owja, verkoopcontract zou'k niet faken. Gewoon zeggen dat je hem bij je grootvader hebt gevonde en hij de papiere ervan kwijt is.
carrejans
500km gereden
500km gereden
Berichten: 776
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg

Bericht door carrejans »

Dorfie schreef:Zoals dat attest van verlies is maar geldig voor x aantal maand.


Ben je hier zeker van? Of heb je dit gewoon ergens gehoord?

Maar als ik met dat attest onmiddellijk naar een yamaha dealer ga; en daar dus de papieren bemachtig; dan heb ik dat attest toch niet meer nodig?

Zijn er hier geen mensen uit België, die een brommer zonder papieren had; en die dan de papieren heeft aangevraagd? Reacties?
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Ik in ieder geval niet. :P
KillerRu

Bericht door KillerRu »

Zit hier met hetzelfde probleem, heb net een FS1 afgeschaft (van 1980) zonder papieren, hoe geraak ik hier op de makkelijkste manier aan zonder enige problemen?

Mvg,
Glenn
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

harmen251 schreef:1. naar politie voor attest van verlies

2. naar de yamaha winkel met attest van verlies

veel sneller dan al dat douane gedoe
Plaats reactie