voorwaarde keuring voor kenteken

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Gebruikersavatar
mari van kasteren
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 okt 2007, 23:28
Locatie: eindhoven

voorwaarde keuring voor kenteken

Bericht door mari van kasteren »

ik wil mijn fs1 laten keuren voor kenteken

ik weet dat i e origineel moet zijn

maar wat is de max snelheid

en wat moet er verder op zitten

ik weet dat ie technisch oke moet zijn remmen banden verlichting [geen speling op b.v stuur huis]

maar moeten er b.v knipperlichten op zitten

of b.v een claxon ik weet niet of dit in 74, staandaard of extra was
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

hij hoeft niet origineel te zijn hoor, wanneer het frame en blok nummer maar het zelfde is.
Maximale snelheid is 45.
Voorderest moet je voorlicht en achterligt+remlicht hebben, en een bel.
Knipperlicht is niet verplicht, maar moet het wel doen wanneer je ze erop hebt :). voorderest moet hij technisch ook okay zijn, niet dat het stuur gammel is idd, en dat je achterband er zowat afvliegt. kreeg laatst ook dit:

Een bromfiets kan een kenteken krijgen na een keuring bij een van de keuringsstations van de RDW als:

de bromfiets eerder is geregistreerd in een van de lidstaten van de Europese Unie of een EVA-land (Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein),
de bromfiets in Nederland in gebruik was voordat de kentekenplicht was ingevoerd en hij is gebouwd volgens een Nederlandse of Europese typegoedkeuring,
is aantoonbaar van een bouwjaar van 1973 of eerder.


De bromfiets moet in alle gevallen wel aan de Nederlandse definitie van een bromfiets voldoen. Dit wil onder andere zeggen dat de constructiesnelheid niet hoger mag zijn dan 45 km/uur. Dat het voertuig eerder geregistreerd was, kunt u alleen aantonen door het overleggen van een origineel kentekendocument waaruit blijkt dat het voertuig is toegelaten.



Als een bromfiets volgens een typegoedkeuring is gebouw is het typegoedkeuringsnummer op de bromfiets aangebracht.

Een NL goedkeuringsmerk moet zijn ingeslagen. In afwijking hiervan mag het goedkeuringsmerk bij bromfietsen die behoren tot een type dat vr 1 januari 1972 is goedgekeurd, zijn aangebracht door middel van een sticker op het frame of op de beplating van het frame.

Het goedkeuringsmerk is samengesteld uit de aanduiding NL, omlijnt door een cirkel, en een volgnummer voorafgegaan door een letter.

Als niet kan worden aangetoond dat de bromfiets eerder is geregistreerd in de hiervoor genoemde landen of de bromfiets is niet gebouwd volgens een Nederlandse of Europese typegoedkeuring is registratie niet mogelijk.
edje

Bericht door edje »

blok en framenummer hoeven niet gelijk te zijn hoor :wink:
ties1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:54

Bericht door ties1 »

Een vriend van mij was met zijn vespa geweest uit 1970 en hij was afgekeurd omdat hij geen profiel genoeg op zijn banden had.. En omdast hij geen splitpennetjes bij zijn wielassen had dus dan weet je dat je dat in ieder geval moet hebebn :)
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

edje schreef:blok en framenummer hoeven niet gelijk te zijn hoor :wink:

Ow dat dacht ik, maar, het moet wel goed leesbaar zijn (beide nummers)
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

volgens mij? hoeft een oude bromfiets ook geen remlicht te hebben.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martijn

Bericht door Martijn »

Klopt, de enige verlichting die verplicht is zijn voorlicht en achterlicht !
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

maar kan iemand me nog ff uitleggen betrefd dat blok en frame nummer? rdw geeft er geen enkele info over... :S
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

dat hoeft niet gelijktezijn.
je moet wel een nl frame hebben.
of een buitenlandse net de oude papieren.
heb je dat niet dan is er nog een weg maar dat is niet zo simpel.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

blok nummer hoeft er niet eens op te zitten...
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

alleen frame dus.. je kunt er dus een willekeurig blok onder gooie?
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

ginofs1 schreef:dat hoeft niet gelijktezijn.
je moet wel een nl frame hebben.
of een buitenlandse net de oude papieren.
heb je dat niet dan is er nog een weg maar dat is niet zo simpel.
gr gino

maar weten zij of dat frame nl is? of moet je ook nog papieren bij het frame hebben?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik zou zeggen, gebruik google.nl en de search eens.
Hun kunnen tuurlijk zien of een frame buitenlands is of niet.
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

sorry :P en tegelijkertijd bednakt ;)
Martijn

Bericht door Martijn »

Wat het buitenlands frame betreft, ik heb een 2RT frame (zelfde als de 2RU). En heb deze via t RDW op kenteken, ik zei gewoon dat deze hetzelfde is als e 2ru en dus het zelfde NL dinges heeft (KL0031 dacht ik).
Plaats reactie