Pagina 1 van 2

voorwaarde keuring voor kenteken

Geplaatst: 31 okt 2007, 21:31
door mari van kasteren
ik wil mijn fs1 laten keuren voor kenteken

ik weet dat i e origineel moet zijn

maar wat is de max snelheid

en wat moet er verder op zitten

ik weet dat ie technisch oke moet zijn remmen banden verlichting [geen speling op b.v stuur huis]

maar moeten er b.v knipperlichten op zitten

of b.v een claxon ik weet niet of dit in 74, staandaard of extra was

Geplaatst: 31 okt 2007, 22:28
door occ1s
hij hoeft niet origineel te zijn hoor, wanneer het frame en blok nummer maar het zelfde is.
Maximale snelheid is 45.
Voorderest moet je voorlicht en achterligt+remlicht hebben, en een bel.
Knipperlicht is niet verplicht, maar moet het wel doen wanneer je ze erop hebt :). voorderest moet hij technisch ook okay zijn, niet dat het stuur gammel is idd, en dat je achterband er zowat afvliegt. kreeg laatst ook dit:

Een bromfiets kan een kenteken krijgen na een keuring bij een van de keuringsstations van de RDW als:

de bromfiets eerder is geregistreerd in een van de lidstaten van de Europese Unie of een EVA-land (Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein),
de bromfiets in Nederland in gebruik was voordat de kentekenplicht was ingevoerd en hij is gebouwd volgens een Nederlandse of Europese typegoedkeuring,
is aantoonbaar van een bouwjaar van 1973 of eerder.


De bromfiets moet in alle gevallen wel aan de Nederlandse definitie van een bromfiets voldoen. Dit wil onder andere zeggen dat de constructiesnelheid niet hoger mag zijn dan 45 km/uur. Dat het voertuig eerder geregistreerd was, kunt u alleen aantonen door het overleggen van een origineel kentekendocument waaruit blijkt dat het voertuig is toegelaten.



Als een bromfiets volgens een typegoedkeuring is gebouw is het typegoedkeuringsnummer op de bromfiets aangebracht.

Een NL goedkeuringsmerk moet zijn ingeslagen. In afwijking hiervan mag het goedkeuringsmerk bij bromfietsen die behoren tot een type dat vr 1 januari 1972 is goedgekeurd, zijn aangebracht door middel van een sticker op het frame of op de beplating van het frame.

Het goedkeuringsmerk is samengesteld uit de aanduiding NL, omlijnt door een cirkel, en een volgnummer voorafgegaan door een letter.

Als niet kan worden aangetoond dat de bromfiets eerder is geregistreerd in de hiervoor genoemde landen of de bromfiets is niet gebouwd volgens een Nederlandse of Europese typegoedkeuring is registratie niet mogelijk.

Geplaatst: 01 nov 2007, 08:53
door edje
blok en framenummer hoeven niet gelijk te zijn hoor :wink:

Geplaatst: 01 nov 2007, 15:02
door ties1
Een vriend van mij was met zijn vespa geweest uit 1970 en hij was afgekeurd omdat hij geen profiel genoeg op zijn banden had.. En omdast hij geen splitpennetjes bij zijn wielassen had dus dan weet je dat je dat in ieder geval moet hebebn :)

Geplaatst: 01 nov 2007, 15:13
door occ1s
edje schreef:blok en framenummer hoeven niet gelijk te zijn hoor :wink:

Ow dat dacht ik, maar, het moet wel goed leesbaar zijn (beide nummers)

Geplaatst: 02 nov 2007, 19:49
door ginofs1
volgens mij? hoeft een oude bromfiets ook geen remlicht te hebben.
gr gino

Geplaatst: 03 nov 2007, 11:32
door Martijn
Klopt, de enige verlichting die verplicht is zijn voorlicht en achterlicht !

Geplaatst: 03 nov 2007, 12:07
door occ1s
maar kan iemand me nog ff uitleggen betrefd dat blok en frame nummer? rdw geeft er geen enkele info over... :S

Geplaatst: 03 nov 2007, 17:30
door ginofs1
dat hoeft niet gelijktezijn.
je moet wel een nl frame hebben.
of een buitenlandse net de oude papieren.
heb je dat niet dan is er nog een weg maar dat is niet zo simpel.
gr gino

Geplaatst: 04 nov 2007, 01:56
door jeroenvans
blok nummer hoeft er niet eens op te zitten...

Geplaatst: 04 nov 2007, 10:24
door occ1s
alleen frame dus.. je kunt er dus een willekeurig blok onder gooie?

Geplaatst: 04 nov 2007, 10:25
door occ1s
ginofs1 schreef:dat hoeft niet gelijktezijn.
je moet wel een nl frame hebben.
of een buitenlandse net de oude papieren.
heb je dat niet dan is er nog een weg maar dat is niet zo simpel.
gr gino

maar weten zij of dat frame nl is? of moet je ook nog papieren bij het frame hebben?

Geplaatst: 04 nov 2007, 10:38
door Tombo
Ik zou zeggen, gebruik google.nl en de search eens.
Hun kunnen tuurlijk zien of een frame buitenlands is of niet.

Geplaatst: 04 nov 2007, 10:53
door occ1s
sorry :P en tegelijkertijd bednakt ;)

Geplaatst: 04 nov 2007, 11:13
door Martijn
Wat het buitenlands frame betreft, ik heb een 2RT frame (zelfde als de 2RU). En heb deze via t RDW op kenteken, ik zei gewoon dat deze hetzelfde is als e 2ru en dus het zelfde NL dinges heeft (KL0031 dacht ik).