Ervaringen invoeren

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Plaats reactie
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Ervaringen invoeren

Bericht door Thomash »

Ik ben wat aan het inlezen over het invoeren van een duitse bromfiets naar nederland.

Ik begrijp dat je een betriebserlaubnis (ook wel ABE genoemd) nodig hebt.

En dat hij technisch goed/super moet zijn. (banden, electriciteit, snelheid, geluid etc)

Nu vroeg ik mij af of hier mensen waren met ervaring die nog wat tips konden vermelden.

Ben in de race voor een rd50 uit duitsland namelijk ;)
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

IK ken de regelgeving van nederland niet vanbuiten, maar je moet je brommer toch zeker laten keuren , dan maakt het toch niet veel uit welke papieren erbij zijn, als je nu zegt da het een nederlandse brommer is waar de papieren van kwijt zijn, is dat niet het makkelijkste?
ik heb zelf momenteel 2 duitse rd50's (ik ben wel van belgie) en met invoeren ofzo moet je volgens mij niet echt veel rekening houden.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Je moet voor de gein eens op kreidler.nl kijken, daar zijn redelijk wat mensen die duitse brommers/lichte motorfietsjes invoeren, die hebben er wel verstand van.
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

Yamaha rd50m Ze zien gelijk aan het frame nummer dat het gewoon een DE brommer is als ik lieg.

Tombo, ben inderdaad lid van kreidler.nl en was daar ook aan het kijken. Maar toch zijn wou ik ook hier een topic aan maken.

De technische keuring is geen probleem met de juiste papier weet ik al
Lastigste zal zijn dat alle electronica moet werken volgens mij ook inclusief groot en klein licht?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Als je op kreidler.nl een topic aanmaakt moet je niet zeggen dat het om een RD50 gaat, want dan wordt 'ie meteen verwijdert :P
Je moet gewoon zeggen dat je een brommer wilt invoeren, en welke papieren je erbij hebt, en of het een bromfiets is of zo'n kleinkraftrad (motorfiets)
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

Ik ken het "regime" van kreidler.nl aardig. Word er altijd erg gastvrij onthaald :roll: Ik maak daar geen topic maar lees gewoon.

Een Abe oftwel betreiberlaubnis is voldoende informatie en dan nog technies ok. Ik hou jullie op de hoogte en tips blijven welkom
Plaats reactie