Nu ook België?

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Dorfie

Nu ook België?

Bericht door Dorfie »

http://www.dekamer.be/FLWB/PDF//51/2573/51K2573001.pdf

Lijkt me een verbeterde versie van de wetgeving in Nederland. Maar ik zeg LIJKT...
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik heb het doorgelezen, en zoals het er staat is het hetzelfde zoals in Nederland.
Dus nieuwe brommers/scooters krijgen standaard een kenteken, en brommers die al bestaan moeten geschouwd worden.
Martijn

Bericht door Martijn »

HOPPAAAAAA

En daar gaan jullie :P
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Mooi gierig! :evil: :lol:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Als ze het nou slim doen, maken ze het een soort van Benelux kenteken. Dan kunnen we ook makkelijk brommers uit belgie kopen, en andersom.
Gebruikersavatar
Lukas251
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1505
Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
Locatie: Gent

Bericht door Lukas251 »

nodegodverdoeme
da lolleken ga ons ook weer geld kosten zeker?
moesten ze dan de snelheidslimiet afschaffen oké...

"Met het oog op dit alles stellen wij voor om in het koninklijk besluit over de inschrijving van voertuigen de bromfietsen op dezelfde manier te behandelen als de motorfietsen."

riigth
Laatst gewijzigd door Lukas251 op 02 mar 2008, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

tis alleen wel 2jaar oud dat artikel
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Lukas251 schreef:
"Met het oog op dit alles stellen wij voor om in het koninklijk besluit over de inschrijving van voertuigen de bromfietsen op dezelfde manier te behandelen als de motorfietsen."

riigth


'de rechtbanken aanvaarden allemaal niet zomaar het gebruik van de curvometers, vermits sommige controletoestellen die voldoen aan de ijkingsprocedure toch onmogelijke controleresultaten opleveren. Dus moet het ook mogelijk zijn om de naleving van de regels betreffende het maximum vermogen van de bromfietsen al rijdende te controleren.'

hiermee bedoelen ze dus 'op dezelfde manier te behandelen als de motorfietsen'. Dit vind ik een enorm verbetering tegenover Nederland en helemaal tegenover de huidige wetgeving.

mpro09 schreef:tis alleen wel 2jaar oud dat artikel


Het is een wetvoorstel, geen artikel.

En dit is België, het zal dan ook nog wel even duren voor alleer dit wetsvoorstel erdoor is. Zeker met de huidige situatie, we hebben nog ineens een regering. Nouja, een interimregering... :roll:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Idd :P
Maarja, of het een voordeel is die motorfiets behandeling? Ik neem aan dat motorfietsen ook belasting moeten betalen zoals in Nederland (net zoals auto's).
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Eigenlijk, als je het globaal bekijkt zou dit geen slechte zaak zijn. Ten slotte zijn er verschillende redenen die een taxatie alleen maar aanmoedigen.

vb? met gaarne
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap/article/detail/187491/2008/02/28/Brommers-zijn-vuiler-dan-vrachtwagens.dhtml


En trouwens, wat is er mis met 'iedereen gelijk voor de wet' ?
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

Tombo schreef:Als ze het nou slim doen, maken ze het een soort van Benelux kenteken. Dan kunnen we ook makkelijk brommers uit belgie kopen, en andersom.
Als elk land gewoon kentekens heeft gaat het importeren niks anders dan een auto of motorfiets.

Zou inderdaad beter zijn als het zonder tussenkomst van bureaucratie kon.
Gebruikersavatar
geo
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1520
Lid geworden op: 31 okt 2007, 20:43
Locatie: WESTERLO

Bericht door geo »

ja, wat dacht je? in Nederland is er aan deze klerezooi veel geld naar de overheid gegaan. Dan is er natuurlijk weer een of andere klootzaak van een politieker die hetzelfde wil bereiken in Belgie. Het ergste van de zaak is dat wij er voor gezorgt hebben (lees gestemt) dan deze kloothommels dergelijke voorstellen kunnen indienen.
nick_janssen3

Bericht door nick_janssen3 »

ze vinden altijd wel weer iets om de brommers en dergelijk te naaien

rollerbanken om max snelheid te bepalen hoe hard hij kan (zegt niks over hoe hard je gaat een motor gaat ook al snel 200 wie zegt dat zijn berijder dat doet!)

kenteken al la 150,- voor schouwen

en nu weer gezeik over ultrafijnstofdeeltjes :S

ga eens iets doen aan die corus bij mij in de buurt we zijn een tijd terug verhuist uit haarlem hadden we een tuintafel in haarlem mooi wit hier in velserbroek vlakbij corus zwarte stofdeeltjes hele tafel zwart aan het worden :x mensen moeten eens hun prioriteiten op een rijtje zetten en eens die oogkleppen weghalen !
Gebruikersavatar
Axel
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2220
Lid geworden op: 29 jul 2007, 12:50
Locatie: Santpoort-Noord

Bericht door Axel »

Hehe idd daar heb je gelijk mee met die corus, als je soms ziet wat daar uit die schoorstenen komt jonge.... Maar ja die regering vind altijd wel mogelijkheden om ergens geld weg te trekken. Gratis schoolboeken? O dan schaffen we toch even de basisstudiebeurs af? Rare jongens daar in den haag....
nick_janssen3

Bericht door nick_janssen3 »

ja idd en dan die fietsersbond met hun fijnstofdeeltjes makkelijk over ndermans voertuigen leuteren maar zodra je dan wat over hun eigen voertuigje zegt dan is het ineens allemaal onzin kijk ik zie ook wel dat brommers redelijk rokerig zijn hoor maar kijk dan ook eens naar onze vliegtuigen etc. maar ik ga een beetje oftopic sorry ik moest het even kwijt :roll:
Plaats reactie