dan toch een nummerplaat?

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Je moet je kader opnieuw laten keuren en dan als moto laten inschrijven.

Het is echt een serieus proces en kost je bakken vol geld.

Je kon of kan het gemakkelijker laten doen in Duitsland maar hoe dat juist in z'n werk gaat weet'k niet. Ik weet enkel dat hij daar ingevoerd word dan omgezet naar moto en dan moet hij terug in Belgie worden ingevoerd.

Maar Yamasam heeft voor dit alles blijkbaar een betere manier. Volgens mij gebruikt hij achterpoortjes want ik denk niet dat hij ongelofelijk veel geld wilt uitgeven een die dingen laat staan z'n kader kwijt zijn voor een paar maand.
Gebruikersavatar
Lukas251
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1505
Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
Locatie: Gent

Bericht door Lukas251 »

zou ik ook nog zien zitten om te doen, dan kan ik lekke rmet de fizzy mijn motor rijbewijs doen :D
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

dan moet je wel zien dat je je examen doet voor je 21, anders moet je met een moto boven de 35 KW doen,
die gekke regelingen toch :o
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Lukas251
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1505
Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
Locatie: Gent

Bericht door Lukas251 »

kheb nog 3,5 jaar ;)
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

heb gemaild naar dien mobiliteit wat je nodig hebt om brommer al moto in te schrijven, ik heb volgend document gekregen:




Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer
Mobiliteit en Verkeersveiligheid
Directie Verkeer - Dienst Voertuigen
___________________________________________________________________________________________

datum: vrijdag 25 april 2008
uw brief van :
uw kenmerken :
onze kenmerken :
bijlagen:
uw contactpersoon: T.VANDENPLAS
 :++32 (0)2 277 35 63
 :++32 (0)2 277 40 21
e-mail : thierry.vandenplas@mobilit.fgov.be


Betreft : Uw aanvraag om goedkeuring van een motorfiets/quad/sidecar of trike


Mevrouw, Mijnheer,

Concreet dient het volgende per voertuig te worden afgegeven:

- Een kopie van het douanedocument 705

- Een goede kopie (recto, verso) van buitenlands gelijkvormigheidsattest van een EU - lidstaat (Nederland: kentekenbewijs, Duitsland: Fahrzeugbrief, Frankrijk: grijze kaart, …)

- Indien de kW niet vermeld is, dient een attest terzake voorgelegd te worden vanwege de mandataris van de constructeur, gevestigd in het land van uitvoer.

- Een storting van € 49,58 op het rekeningnummer 679-2006010-50 met als vermelding: Valideringsprocedure A / . . . . (en het chassisnummer)

- Eventueel een bewijs van betaling

Indien het een verhuis is van het buitenland naar België moet men NIET betalen, het overige blijft hetzelfde! Let op, we moeten wel de naam van de aanvrager kunnen terugvinden op de buitenlandse documenten.
! Indien 49cc géén douanedocument 705, wél betaling.
! Indien een Belgisch inschrijvingsbewijs, geen 705, wél: betaling € 49,58

De documenten dienen verstuurd naar:


F.O.D. Mobiliteit en Vervoer
“City Atrium”
2e Verdiep lokaal 2A06
T.a.v.: “T. VAN DEN PLAS ”
Vooruitgangstraat 56
1210 Brussel


! Indien het voertuig een Europees attest heeft (formulier van het merk zelf) géén betaling, wél een kopie van het douane-document 705, + volledige kopie recto verso van het buitenlands inschrijvingsbewijs indien het voertuig reeds ingeschreven is + kopie origineel COC Europees attest! Op dit document is een Europees nr. vermeld! Voorbeeld: e..*92/61-……*.. of e..*2002/24*….*.. enz. Let op, de nieuwe motorfietsen moeten sinds 1 januari 2007 voldoen aan de Euro 3 norm!

Voor de Europese dossiers (COC-documenten)


Uw contactpersoon:

- De heer Herman PIRON (Nederlandstalig)
Tel.: 02 277 35 58
Fax: 02 277 40 21
E-mail: herman.piron@mobilit.fgov.be

De documenten moeten verstuurd worden naar:


F.O.D. Mobiliteit en Vervoer
“City Atrium”
2e Verdiep lokaal 2A06
T.a.v.: “H. PIRON ”
Vooruitgangstraat 56
1210 Brussel



! Indien uw voertuig van buiten een EU – lidstaat komt, gelieve contact op te nemen met de Technische Controle, de keuringsstations die deze voertuigen keuren kan u op de website van de GOCA (http://www.goca.be) vinden. Dit geldt enkel voor de tweewielers! Voor trikes, quads of sidecar dient u contact op te nemen met de heer Piron H. op het tel. Nr.: 02 277 35 58.






nu weet ik nog niet zeker of dit alleen als invoer telt of dat dit geldt als inschrijvingsbewijs voor moto, daar heb ik trug voor gemaild, niet simpel allemaal. :shock:
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

mooi opzoekwerk!

ironische van heel de zaak is dat er daar één van die diensten in de vooruitgangstraat zit! compleet belachelijk gewoon..

en ik heb voor de 49cc wél een vignet 705 van douane én dit én dat én én én..
ik sta net op punt om die godverse è'à)!è'(!è( een zoveeldste keer te bellen, mijn aanvraagdossier is net voor ik denk de zevende keer teruggekomen, en wordt alsmaar dikker, want je dient steeds alle voorgaande correspondentie terug mee te sturen..

bovendien is je aanvraag maar drie maand geldig.. dus ze treuzelen eindeloos, sturen je van hier naar ginder, elke keer wat stempels en troep bij op het blad, en als het dan bijna helemaal vol is, is het verlopen en kan je opnieuw beginnen..

maar ik laat me godverdomme ni doen, de ché guevara komt bovenborrelen, en gelukkig ben ik lid van federauto en febelcar.. ik heb dus wel nog wat telefoonnummers te gaan om hier wat koordjes op te spannen...

fuckers verdomme! :twisted: :twisted:
when men were men, and helmets were for divers
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

had gevraagd of ik hem dan zeker als moto kan inscrijven en ditis reactie:

Mijnheer,Wij hebben volgende documenten nodig: (T.A.V. VANDENPLAS)*
kopie 705 (aanvraag tot inschrijving)*
kopie Betriebserlaubnis*
storting 49,58 euro

mvgH. PIRON

dus dat moet wel te doe zijn denk is, is wel grappig, in één keer staat bij de mail 5 keer re: en fw: , de titel is al langer dn de mail zef :P
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

juist nog es eendriekwartier aan de telefoon gehangen met dienen Pierron (na (gemeten) 37 minuten laten bellen) Wat een sukkeltje zeg.

komen ze wéér met nieuwe datums af, nu is het plots '71 waar de problemen beginnen. Vorige week was het nog '74.

vanaf 72 zijn er volgens hen gelijkvormigheidsattesten nodig.

ze zeiden me vlakaf, dat dat mist 'wel wat kosten' ging, door hun een dossier te laten opstellen etc, voor de emissies en al" .. :roll:
ah just, emissies nu weer. ik vroeg dan of zij de brommer dan zouden keuren etc. "neenee, ge moet ni met de brommer komen" ok, dus die gaan zeggen of hij gelijkvormig is, zonder de brommer te zien! fantastisch wat ze bij de vlaamse instellingen allemaal niet kunnen!

soit, hebben ze ook (die Pierron) nog gepoogd van me het riet in te sturen met "maar vanaf 2010 gaat dat allemaal veranderen" aaah ja, ok, effe twee jaar geen platen aanvragen zeker? dat zal zijn dienst ongetwijfeld wel goed zien zitten. Dan nog even bellen met zijn dienst en vragen hoe het nu zit. weer driemaal 2minuten laten bellen voor er een geit opneemt, die er hoofdzakelijk in slaagt mij een visuele beschrijving van het missende stickertje te geven, en vooral nog maar es de nummer van Pierron te geven...

tof hé zo proberen in orde te geraken :roll:

en nóg laat ik het hier godverdomme niet bij! :twisted: :twisted:
when men were men, and helmets were for divers
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

das wel gek
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=24&node=bijl1
vanaf 1974 en heb op kot ook nog politiedocument liggen dat gelijkvormigheidsattest pas vanaf 74 bestaat in belgie.
wat is dat documet 705 eigenlijk, moeilijk aan te graken?
want als dat niet te veel werk is is het wel goed te doen voor mij
het grootste probleem is bij jouw da je niks papieren hebt?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

eigenlijk zou ik iedereen op de site willen vragen om naar nummer: 02/277.34.69 te bellen, en es vriendelijk te informeren wat je allemaal moet hebben om een motorplaat te krijgen op je brommer.

Het is verdekke hun werk, en ik betaal belastingen genoeg om wat service te krijgen dacht ik.

nog enkele vragen ad random om ze mee te amuseren:
-wat heeft een moderne 49cc motorfiets meer dan de mijne?
-waarom bedenkt men eigenlijk zoveel vertragingsmaneuvers?
-zoveel brommers zijn dan onverzekerd, zonder het te weten, waarom wordt het iemand die in orde wil zijn zo moeilijk gemaakt?
-hoe komt het dat nog oudere brommers (die helemaal onveilig zijn dan) probleemloos een plaat krijgen?
-zal het dan in 2010 mogelijk zijn om deze voertuigen officieel in orde te krijgen?
-als ik met de brommer naar duitsland ga om een TUV-attest van keuring, krijg ik dan wél een inschrijving?
-is het mogelijk voor een motor een attest van 'motorwissel' te krijgen?
-..
when men were men, and helmets were for divers
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

sam (of andere) voor een document 705 van de douane, moet je dan naar daar met de brommer, of met de papieren, of gaat dat ook via de post ofzo?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

brommer is niet nodig, gewoon zoveel mogelijk documenten, aankoopsovereenkomst, en een soort modellenhistorie.. dan op een douanekantoor naar "de ontvanger" vragen
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
lespaultje
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1277
Lid geworden op: 02 jan 2008, 22:27
Locatie: Vught

Bericht door lespaultje »

Ik krijg als goed is morgen mijn kentekenbewijs binnen,en dan moet ik denk ik mijn kenteken aanvragen/aanmaken
weet iemand hoelang het duurt voordat een kenteken gemaakt is ? of krijg je die gelijk meegeleverd ?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

wij hadden het hier over de belgische soep.. geen idee hoe het bij jullie zit!
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
lespaultje
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1277
Lid geworden op: 02 jan 2008, 22:27
Locatie: Vught

Bericht door lespaultje »

haha :P ja misschien wisten jullie dat wel, ik kon het altijd vragen he :oops:
Plaats reactie