Van bromfiets naar motorfiets.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Nieuws in keuringsland..! Voor de motor keuring!
Belangrijke alinea's:
FEHAC behaalt succes tegen nieuwe RDW maatregel over afgifte kenteken voor oldtimers uit het buitenland
Op 10 augustus jl. kondigde de RDW aan, dat per 16 augustus 2010 een aangepaste werkwijze (nieuwe regeling) in werking zou treden, waarbij het verplicht werd om een kentekenbewijs Deel I te overleggen bij de aanvraag van een Nederlands kenteken voor een voertuig, dat eerder in een andere EU lidstaat was geregistreerd. Deze aanpassing was nodig om op een juiste wijze uitvoering te kunnen geven aan de verplichtingen in de Europese Richtlijn 1999/37 en de Nederlandse wetgeving.
De door de FEHAC ondernomen actie en de samenwerking tussen de FEHAC en de RDW hebben er nu toe geleid, dat de RDW en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu een verzoek bij de Europese Commissie gaan indienen om de betreffende Richtlijn 1999/37 aan te passen. De RDW zal vooruitlopend op en in afwachting van besluitvorming van de EC op dit verzoek, met ingang van 1 januari 2011 het weer mogelijk maken om voertuigen zonder documenten als Deel I en II (incomplete kentekendocumenten) in ons land in te voeren en op kenteken te zetten. Voorwaarde is wel dat kan worden voldaan aan de volgende eisen: positieve identiteitsonderzoek, positieve uitslag op onderzoek naar crimineel verleden van het voertuig en verklaring van geen bezwaar van de eerder registrerende lidstaat.
Hele artikel:
http://fehac.nl/actueel/6-actueel/76-fe ... maatregel-
Belangrijke alinea's:
FEHAC behaalt succes tegen nieuwe RDW maatregel over afgifte kenteken voor oldtimers uit het buitenland
Op 10 augustus jl. kondigde de RDW aan, dat per 16 augustus 2010 een aangepaste werkwijze (nieuwe regeling) in werking zou treden, waarbij het verplicht werd om een kentekenbewijs Deel I te overleggen bij de aanvraag van een Nederlands kenteken voor een voertuig, dat eerder in een andere EU lidstaat was geregistreerd. Deze aanpassing was nodig om op een juiste wijze uitvoering te kunnen geven aan de verplichtingen in de Europese Richtlijn 1999/37 en de Nederlandse wetgeving.
De door de FEHAC ondernomen actie en de samenwerking tussen de FEHAC en de RDW hebben er nu toe geleid, dat de RDW en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu een verzoek bij de Europese Commissie gaan indienen om de betreffende Richtlijn 1999/37 aan te passen. De RDW zal vooruitlopend op en in afwachting van besluitvorming van de EC op dit verzoek, met ingang van 1 januari 2011 het weer mogelijk maken om voertuigen zonder documenten als Deel I en II (incomplete kentekendocumenten) in ons land in te voeren en op kenteken te zetten. Voorwaarde is wel dat kan worden voldaan aan de volgende eisen: positieve identiteitsonderzoek, positieve uitslag op onderzoek naar crimineel verleden van het voertuig en verklaring van geen bezwaar van de eerder registrerende lidstaat.
Hele artikel:
http://fehac.nl/actueel/6-actueel/76-fe ... maatregel-
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Yamaha rd50m schreef:zijn we hier iets mee in Belgie?
Ligt eraan hoe het nu bij jullie is. FEHAC heeft zo gevochten, omdat geen enkel land zo moeilijk doet (onmogelijk maakt!) als NL.
Als je bijv voor jouw Amazon, als daar geen papieren bij zitten, in BE gewoon papieren kunt aanvragen, is er voor jullie geen voordeel. Of voor een EU motorfiets zonder papieren. Volgens mij is dat al zo, toch?
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
Jeti schreef:Yamaha rd50m schreef:zijn we hier iets mee in Belgie?
Ligt eraan hoe het nu bij jullie is. FEHAC heeft zo gevochten, omdat geen enkel land zo moeilijk doet (onmogelijk maakt!) als NL.
Als je bijv voor jouw Amazon, als daar geen papieren bij zitten, in BE gewoon papieren kunt aanvragen, is er voor jullie geen voordeel. Of voor een EU motorfiets zonder papieren. Volgens mij is dat al zo, toch?
zonder inschrijvingspapieren is het heel moeilijk of onmogelijk om iets op de baan te krijgen hier
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Yamaha rd50m schreef:Jeti schreef:Yamaha rd50m schreef:zijn we hier iets mee in Belgie?
Ligt eraan hoe het nu bij jullie is. FEHAC heeft zo gevochten, omdat geen enkel land zo moeilijk doet (onmogelijk maakt!) als NL.
Als je bijv voor jouw Amazon, als daar geen papieren bij zitten, in BE gewoon papieren kunt aanvragen, is er voor jullie geen voordeel. Of voor een EU motorfiets zonder papieren. Volgens mij is dat al zo, toch?
zonder inschrijvingspapieren is het heel moeilijk of onmogelijk om iets op de baan te krijgen hier
Dan zou je dat dus via Nederland kunnen doen.. Je weet de weg
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
Jeti schreef:Yamaha rd50m schreef:Jeti schreef:Yamaha rd50m schreef:zijn we hier iets mee in Belgie?
Ligt eraan hoe het nu bij jullie is. FEHAC heeft zo gevochten, omdat geen enkel land zo moeilijk doet (onmogelijk maakt!) als NL.
Als je bijv voor jouw Amazon, als daar geen papieren bij zitten, in BE gewoon papieren kunt aanvragen, is er voor jullie geen voordeel. Of voor een EU motorfiets zonder papieren. Volgens mij is dat al zo, toch?
zonder inschrijvingspapieren is het heel moeilijk of onmogelijk om iets op de baan te krijgen hier
Dan zou je dat dus via Nederland kunnen doen.. Je weet de weg
handig, dus een moto zonder papieren (bevoorbeeld rd50dx) kan nu rechtstreeks als moto daar ingeschreven worden, zonder dat het eerst als bromfiets moet?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10808
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Yep. Wat wel handig is, is om zoveel mogelijk documentatie bij te voegen die het bouwjaar aannemelijk maakt en technische gegevens die op het kenteken vermeld moeten worden.
Ik heb een SS50 framepje liggen dat alleen als motor is geleverd. En een Chaly CF70. Die waren waarschijnlijk wel op kenteken te krijgen, maar nu nog gemakkelijker. En iets goedkoper. Binnenkort die 2 maar eens opbouwen en kentekenen.
Ik heb een SS50 framepje liggen dat alleen als motor is geleverd. En een Chaly CF70. Die waren waarschijnlijk wel op kenteken te krijgen, maar nu nog gemakkelijker. En iets goedkoper. Binnenkort die 2 maar eens opbouwen en kentekenen.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
mpro09 schreef:Jeti schreef:verklaring van geen bezwaar van de eerder registrerende lidstaat.
RDW:
Bevestiging voor inschrijving
Het niet overleggen van het deel I van het buitenlands kentekenbewijs kan in dat geval alleen worden ondervangen doordat de RDW langs schriftelijke of elektronische weg de bevestiging heeft verkregen dat de aanvrager het recht heeft om het voertuig in Nederland in te schrijven. De bevestiging is afkomstig van de bevoegde autoriteiten van de lidstaat waar het voertuig voordien was ingeschreven. Deze procedure neemt tijd in beslag en er zijn kosten aan verbonden
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
-
- 100km gereden
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 17:54
- Locatie: Willebroek (Belgium)
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05