verzekering

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

De andere optie is dat je naar een land gaat waar je de burgemeester een dik pak geld geeft als je wat wil, of waar de lokale al capone af en toe je beurs komt lenen. Veel mensen die emigreren merken dat in het land van emigratie het echt nog wat oneerlijker aan toe gaat dan hier en er met helemaal niemand eiets valt af te spreken. Of je gaat naar ee land waar je vriendin een hoer is als ze in een mouwloos shirt loopt. Of waar je strot wordt doorgesneden omdat ze je auto en vriendin mooi vinden.

Voorlopig hebben we een dak, te vreten, kleren, vervoer, en zijn we online. En we kunnen ook nog zeiken op de regering zonder ervoor de kerker in gegooid te worden.

Niet dat ik achter alles sta wat de regering uitvreet, maar ik tel liever m'n zegeningen.
Kijk eerst even in de FAQ.
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

ik denk ook wel dat NL nog steeds tot de selecte groep landen behoort waar het behoorlijk geregeld is, alleen kan ik slecht tegen hypocriet gedoe, dat die maatregelen er zijn voor milieu, veiligheid, gezondheid en het tegengaan van criminaliteit..........dat gaat er bij mij niet in.

Denk alleen dat het in Scandinavische landen en Duitsland beter is...............rest v/d wereld ben je alleen beter af met veel geld.
bas

Bericht door bas »

nou heb ik in Thailand, Spanje en Californie gewoond, en ben het verhaal van Nix nergens tegengekomen...
Maarja kan verschillen per plek en persoon he. Als muzikant ben je al snel welkom, en je hebt sowieso geen geld dat ze van je af kunnen nemen.
Met mijn Amerikaanse vrouw ga ik ook niet naar moslimlanden...en dat vind ik heel erg jammer want zoals in Granada, hebben moslims mooie dingen gemaakt. Ik hoop dat onze generatie heel snel de fouten van de Bush generatie oplost.
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

momenteel in de media; ongeveer 75.000 brom/snor/scooterrijders krijgen een boete omdat ze of niet verzekerd zijn of het apparaat niet geschorst hadden.

er is ruim 23 miljoen euro mee gemoeid................kassa !
Gebruikersavatar
gklijnhout
250km gereden
250km gereden
Berichten: 305
Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
Locatie: Duiven

verzekering oldtimers

Bericht door gklijnhout »

Al mijn oldtimers zijn verzekerd op een oldtimer verzamelpolis van London.
Ik betaal voor de 1e brom 38.50 en ieder volgende 20 euro.
Alleen als eer iemand mee rijdt die jonger is als de hoofd verzekerde is er een eigen risico bij schade.
Ook dit risico kan je verminderen door de hoofdverzekerde de jongste van het gezin met een ander verzekerd voertuig te maken.

Gert.
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

heb me brommers verzekert via brouwer in bussum bij reaal 3 tot 15 brommers op een verzamelpolis (zitten wel regels aan) 60 euro voor alle 15
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 521
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

koppel schreef:momenteel in de media; ongeveer 75.000 brom/snor/scooterrijders krijgen een boete omdat ze of niet verzekerd zijn of het apparaat niet geschorst hadden.

er is ruim 23 miljoen euro mee gemoeid................kassa !


Dat is toch een goed bericht voor de mensen die wel gewoon hun rekeningen netjes betalen en hun voertuig verzekeren.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Het is wel heel makkelijk scoren voor een vergissing. Eerst moet je je spulletjes laten schouwen, na een jaar kon je alleen nog laten keuren, heb je dat allemaal gedaan , wat niet gratis was, mag je niet vergeten iets te laat te schorsen of te missen op je polis. Ik heb er weinig goede woorden voor over. Ook de overheid weet donders goed dat ze geen criminelen pakken, maar verzamelaars met een framepje dat op restauratie wacht. Het boetebedrag is gewoon niet in verhouding.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

miran72 schreef:
koppel schreef:momenteel in de media; ongeveer 75.000 brom/snor/scooterrijders krijgen een boete omdat ze of niet verzekerd zijn of het apparaat niet geschorst hadden.

er is ruim 23 miljoen euro mee gemoeid................kassa !


Dat is toch een goed bericht voor de mensen die wel gewoon hun rekeningen netjes betalen en hun voertuig verzekeren.

Ik heb altijd alles netjes verzekerd of geschorst.. Heb laatst helaas 2 maanden moeten wachten totdat mijn verzekeringsagent een verzamelpolis zou regelen.. Moest nog maar niet schorsen, want het kwam eraan.. Hoppah, 400 euro boete.

Edit:
ging om motorfiets.
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 521
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

Aiiiii 400 euro dat is nogal wat, schofterig hoog eigenlijk. Die verzekeringsagent gelijk maar een schop geven maarja die verzekeringsmannen dat is toch bedenkelijk volk. Ze geven je een hand en dan komt er nog een hand op je schouder brrrrrr not my friends en ondertussen heb je allerlei polissen waar je teveel voor betaald en te lang aan vast blijft zitten.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

miran72 schreef:Aiiiii 400 euro dat is nogal wat, schofterig hoog eigenlijk. Die verzekeringsagent gelijk maar een schop geven maarja die verzekeringsmannen dat is toch bedenkelijk volk. Ze geven je een hand en dan komt er nog een hand op je schouder brrrrrr not my friends en ondertussen heb je allerlei polissen waar je teveel voor betaald en te lang aan vast blijft zitten.

400 euro is een hoop geld, moet ik lang voor werken.
En zeker omdat de verzekering me 15 euro per jaar kost.
En de hele motor 100 euro heeft gekost.
Heb al beroepschrift ingediend en ontvangstbevestiging gekregen. Bij afwijzing wordt het vloeken, slikken en doorgaan.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Of niet betalen en voor laten komen. Of het tot vermindering leidt is een 2e. Maar de straf is buiten proportie voor een brommer die op zolder staat of die niet meer is dan een frame met kenteken. Eerst vangen ze geld voor het kenteken, daarna hakken ze een hand af voor een vergissing. Als je nou op de weg reed...
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Regels zijn regels.
Opschorten of verzekeren.
Daar kom je niet onder uit.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
bas

Bericht door bas »

ik raad iedereen aan eerst de boete te betalen maar vervolgens een bezwaarschrift te sturen;
graag de resultaten posten want ik ben bezig met een inventarisatie.

Knevelarij is een mooie term voor wat hier gebeurt.
Ik ben allang blij als mn brommer start, het licht werkt en er niks vanaf valt.
Ook dat ik op de juiste momenten op en af het fietspad ga, en niet door bellende automobilisten naar de volgende incarnatie wordt gezonden. Zie ook:
http://www.hans-sandmann.nl/humortekening-11.htm

verder een goede kerst en nieuwjaar en please niet teveel steun geven aan deze Orwelliaanse regering.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

bas schreef:ik raad iedereen aan eerst de boete te betalen maar vervolgens een bezwaarschrift te sturen;
graag de resultaten posten want ik ben bezig met een inventarisatie.

Knevelarij is een mooie term voor wat hier gebeurt.
Ik ben allang blij als mn brommer start, het licht werkt en er niks vanaf valt.
Ook dat ik op de juiste momenten op en af het fietspad ga, en niet door bellende automobilisten naar de volgende incarnatie wordt gezonden. Zie ook:
http://www.hans-sandmann.nl/humortekening-11.htm

verder een goede kerst en nieuwjaar en please niet teveel steun geven aan deze Orwelliaanse regering.

Er staat gewoon in de brief dat je beroep kunt aantekenen binnen 6 weken. Als je dat doet, krijg je automatisch uitstel van betaling zolang het beroep in behandeling is. Eerst betalen is dus niet nodig. Als je in gelijk wordt gesteld, duurt het veel te lang voordat je het weer terug krijgt.
En ik vind betalen een soort van toegeven. En ik vang liever zelf de rente ;)
Plaats reactie