ZEER DRINGEND & BELANGRIJK

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

weer wat nieuws voor nummerplaten voor bromfietsen in België
Las in het magazine van het Bfov dat de kenteken platen er komen in april 2014.
Het zal in 2 fasen verlopen, eerst de nieuwe voertuigen en de voertuigen voorzien van een buitenlands inschrijvingsbewijs.
In een tweede fase 01.07.2015 zou het bestaande bromfietsenpark ingeschreven worden.
bromfietsplaten worden voorzien van een 'S' gevolgd door een 'A' of 'B' naargelang de klasse.
Over de mogelijkheid om bromfiets in te schrijven als motorfiets wordt niets gezegd.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Bij ons had je volgens mij bijna een jaar de tijd om te schouwen.

Het doorvoeren van een kentekenplaat is niet het ergste, maar ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, en of er nog een uitzondering voor oldtimers komt.

Als het net als in Frankrijk gaat, hebben jullie wel geluk: nummers doorgeven en je krijgt je papieren/plaat.
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

Jeti schreef:Bij ons had je volgens mij bijna een jaar de tijd om te schouwen.

Het doorvoeren van een kentekenplaat is niet het ergste, maar ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, en of er nog een uitzondering voor oldtimers komt.

Als het net als in Frankrijk gaat, hebben jullie wel geluk: nummers doorgeven en je krijgt je papieren/plaat.

Ik zou graag de mogelijkheid hebben om ook motorplaten te krijgen voor bromfietsen ..
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Snap ik, zou mooi zijn
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Bericht door HotWheels »

hans.m schreef:
Jeti schreef:Bij ons had je volgens mij bijna een jaar de tijd om te schouwen.

Het doorvoeren van een kentekenplaat is niet het ergste, maar ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, en of er nog een uitzondering voor oldtimers komt.

Als het net als in Frankrijk gaat, hebben jullie wel geluk: nummers doorgeven en je krijgt je papieren/plaat.

Ik zou graag de mogelijkheid hebben om ook motorplaten te krijgen voor bromfietsen ..


Ofwel is het een bromfiets, ofwel een motorfiets.
Je mag toch niet verwachten dat men een bromfiets (bvb. B-klasse) die amper 50km/h mag/kan van een motorplaat kan voorzien en daardoor op de snelweg toegelaten wordt ... :roll:
Het verkeersreglement staat bol van onderscheiden regelgeving voor brom & motorfietsen. Door een bromfiets simpelweg te voorzien van een motorplaat zou dus ook een groot deel van de wetgeving moeten herzien worden.
Wishfull thinking vrees ik.
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

HotWheels schreef:
hans.m schreef:
Jeti schreef:Bij ons had je volgens mij bijna een jaar de tijd om te schouwen.

Het doorvoeren van een kentekenplaat is niet het ergste, maar ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, en of er nog een uitzondering voor oldtimers komt.

Als het net als in Frankrijk gaat, hebben jullie wel geluk: nummers doorgeven en je krijgt je papieren/plaat.

Ik zou graag de mogelijkheid hebben om ook motorplaten te krijgen voor bromfietsen ..


Ofwel is het een bromfiets, ofwel een motorfiets.
Je mag toch niet verwachten dat men een bromfiets (bvb. B-klasse) die amper 50km/h mag/kan van een motorplaat kan voorzien en daardoor op de snelweg toegelaten wordt ... :roll:
Het verkeersreglement staat bol van onderscheiden regelgeving voor brom & motorfietsen. Door een bromfiets simpelweg te voorzien van een motorplaat zou dus ook een groot deel van de wetgeving moeten herzien worden.
Wishfull thinking vrees ik.

Ik ben het niet helemaal met je eens. Een bromfiets die op een rollerbank in belgië een gecorigeerde snelheid haalt van 53 km/u wordt beschouwd als motorfiets. ik zie er niets verkeerd aan om een bv fs1 die 80km/u rijdt te voorzien van een motorplaat (mits keuring).
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

ze gaan niet speciaal een keuring programma opstellen voor enkele oude brommers zo lang er geen verplichte bromfiets/motorfiets keuring is. Een b klasse laten inschrijven als moto zonder keuring kunnen wij enkel van dromen.
Plaats reactie