ik vrees dat zo'n roze formulier alleen, helemaal niets betekent. om een voertuig (al dan niet ingevoerd) in te schrijven in belgie eist het DIV telkens het vorig inschrijvingsbewijs, de vroegere grijze kaart genoemd, is nu roze geworden. bij de info die je gekregen hebt verwijst men je telkens naar een roze formulier waarmee men eigenlijk het roze inschrijvingsbewijs bedoelt. dat is wat je nodig hebt, maar vermits je het niet hebt en de bromfiets nooit eerder als moto ingeschreven geweest is, kan ook niemand je een copy of vervanger afleveren.
ook al je hem fiktief zou gaan invoeren (vanuit welk land dan ook) zal het DIV steeds naar het inschrijvingsbewijs van de vorige eigenaar vragen, dus ook via die weg zal je telkens van een kale reis terugkeren.
je kan je bromfiets wel laten keuren als 49cc motorfiets mits een procedure "keuring als uniek exemplaar" te doorlopen via een erkend keuringsorganisme. het feit dat de invoerder het voertuig erkend als moto (cfr. gelijkvormigheidsattest dat je ontving) zal dit wellicht meer kans op slagen geven, echter de kosten en administratieve rompslomp voor zo'n unieke keuring zijn vrij ontmoedigend.
ik wou dat ik je beter nieuws kon melden, maar de diverse mooie praatjes die men dikwijls leest, zijn eerder 'wishful thinking' dan praktische realiteit.
mocht het zo gemakkelijk zijn dat enkel een roze formulier volstaat (waar elke verzekering hopen blanco's van liggen heeft) dan zou denk ik iedere OT-bromfiets op motoplaat rijden.
nb: ik beweer niet dat er geen manieren zijn om dit toch voor elkaar te krijgen 'als je iemand kent op de juiste plaats', maar helaas niet via een reguliere manier