België: probleem met klasse b->moto

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Gebruikersavatar
br3cht
100km gereden
100km gereden
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
Locatie: België Leuven

België: probleem met klasse b->moto

Bericht door br3cht »

zal even het verhaal uitleggen waar ik nu mee te kampen heb.

Het gaat over mij Suzuki ac50 (jaja concurentie van jullie :oops: ), deze is door de vorige eigenaar, toen in de tijd dat het nog kon, omgezet geweest van klasse b naar motorfiets.
Nu heeft die mens dat nooit ingeschreven, indertijd, nu kan ik dus ook niet naar de politie gaan om verlies van inschrijvingsbewijs te vragen.
Want het heeft nooit bestaan, nu had ik onlangs bij suzuki nieuwe papieren aangevraagt op de eerste stond motorfiets klasse b, klopte niet andere gevraagt en ontvangen met motorfiets op.
Nu dat stillekes aan mijn project afloopt (helemaal gerestaureert) ben ik al bezig met plakken voor op de motorfiets.

Op de site van DIV dan terecht gekomen en ik zou dus zo'n roos formulier nog nodig hebben wat ik niet heb.

Hoe kan ik er nu aangeraken?
met in het achterhoofd dat deze brommer nog nooit als moto is ingeschreven maar wel papieren heeft van moto.
Het zou dus een nieuwe moto zijn. Met dit gedacht dan ook naar suzuki gegaan en vertelden ze me dat het niet gaat lukken ivm keuring en milieu.
Hij had zelf 3 moto's staan die hij niet verkocht kreeg omwille van deze 2 dingen.

iemand een idee hoe en wat ik moet doen?

Wat ik dus heb:
Duplicaat Gelijkvormigheidsattest
Suzuki AC50 motorkader

(ik heb het zo goed mogelijk proberen uitleggen)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik deel een traan met je mee, want het gaat niet lukken van deze op nummerplaat te krijgen, tenzij je langs Nederland passeert..

je moet een buitenlands inschrijvingsbewijs van een motor hebben boven de 70km/h..
of een belgisch, maar dan was er geen probleem
je moet ook een aankoopovereenkomst met adres en bedrag etc hebben
dan moet je verzekeringsaanvraagsticker hebben,
dan moet je naar de douane gaan invoeren,
dan pas kan je bij div beginnen proberen..

ik heb er ook jaren over gedaan eer ik het juiste frame met de juiste pap's had, eer ik de fs1 op motoplaat had

wordt nu soms nog wakker badend in het zweet van de div.
één tip, zie dat je ergens kan telefoneren waar je zelf niet betaalt, en véél tijd hebt..

als je wil weten wat een tantaluskwelling is, wel meet DIV Brussel :twisted:
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
br3cht
100km gereden
100km gereden
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
Locatie: België Leuven

Bericht door br3cht »

dat meen je toch niet GVD

bedankt voor de uitleg Yamasam

maar ik vind het zo raar als Suzuki zelf deze naar moto heeft gebracht zelfs nu de papieren nog (ivm die fout motorfiets klasse B) gewisseld zijn.

van een paar andere mensen kreeg ik de tip naar de verzekeraar te gaan en die kan met "aanvraag tot inschrijving" het voor elkaar brengen.
Zou dit lukken dan?
het is gewoon het probleem dat de brommer nooit een plaat van kortbij gezien heeft.

dan zal ik er maar terug klasse B van maken zeker.
Om voor een AC een kader te vinden met de papieren die jij bedoeld zal ik jaren achter mogen zoeken, je vind er bijna geen.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

br3cht schreef:dat meen je toch niet GVD

bedankt voor de uitleg Yamasam

maar ik vind het zo raar als Suzuki zelf deze naar moto heeft gebracht zelfs nu de papieren nog (ivm die fout motorfiets klasse B) gewisseld zijn.

van een paar andere mensen kreeg ik de tip naar de verzekeraar te gaan en die kan met "aanvraag tot inschrijving" het voor elkaar brengen.
Zou dit lukken dan?
het is gewoon het probleem dat de brommer nooit een plaat van kortbij gezien heeft.

dan zal ik er maar terug klasse B van maken zeker.
Om voor een AC een kader te vinden met de papieren die jij bedoeld zal ik jaren achter mogen zoeken, je vind er bijna geen.



:evil: :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

br3cht schreef:dat meen je toch niet GVD

bedankt voor de uitleg Yamasam

maar ik vind het zo raar als Suzuki zelf deze naar moto heeft gebracht zelfs nu de papieren nog (ivm die fout motorfiets klasse B) gewisseld zijn.

van een paar andere mensen kreeg ik de tip naar de verzekeraar te gaan en die kan met "aanvraag tot inschrijving" het voor elkaar brengen.
Zou dit lukken dan?
het is gewoon het probleem dat de brommer nooit een plaat van kortbij gezien heeft.

dan zal ik er maar terug klasse B van maken zeker.
Om voor een AC een kader te vinden met de papieren die jij bedoeld zal ik jaren achter mogen zoeken, je vind er bijna geen.

er komt écht meer bij kijken dan je denkt..
het is zelfs zo dat voor een ingevoerd voertuig, je een geprinte versie van de douane krijgt, met het eerste 705 vignet op,
om dat te kunnen printen moet je iets hebben zodat je alle computervakjes ingevuld krijgt of het wil niet doorgaan. Je begrijpt dat de douane liever andere dingen doet dan te kijken waarom dat blijkbaar niet gaat dan.

ik heb het hele cirkus met drie frames gedaan tot ik een goed had waar alle variabelen aanwezigwaren.

als het nooit een motor is geweest je frame, zou ik het vergeten en hopen op de nieuwe brommerwetgeving in 2010...

ik mag hopen dat je de petitie gestemd hebt op www.oldtimerbromfiets.be !?
dan gaan we allemaal wel effe bang afwachten wat er met onze hobby gaat gebeuren...
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
br3cht
100km gereden
100km gereden
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
Locatie: België Leuven

Bericht door br3cht »

je die petitie heb ik al eens getekend dacht ik

het frame is wel bij suzuki in de computer een moto maar bij div en die sh*t niet

maar wat zijn al die dingen dat je dan moet invullen?
is dat zoals merk, type, cc, kw, ...?

misschien dat ik eens de hofdzetel van suzuki moet bellen
misschien dat zij mij zo'n papier kunnen geven wat ik nodig heb.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Ik heb het er op de bieravond ook met Sam over gehad. Wat je dus zou kunnen doen:

Invoeren in Nederland en motorkenteken aanvragen.
Invoeren in België als motor.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ik zou dan naar engeland gaan, daar is het veel soepeler, en ik weet niet of je als buitenlander in nederland kan kentekenen, in engeland sowiezo wel :wink:
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

mpro09 schreef:ik zou dan naar engeland gaan, daar is het veel soepeler, en ik weet niet of je als buitenlander in nederland kan kentekenen, in engeland sowiezo wel :wink:


Dat volgens mij niet, maar valt wel te regelen toch :) (wil best een motor op mn naam invoeren, boeien..)
kriscross
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2009, 16:54
Locatie: Nieuwrode Belgie

Bericht door kriscross »

Beste Br3cht,
Denk wel dat je het in orde krijgt,zal moeilijk zijn maar zal wel lukken.Vroeger werd het afgeleverd door de dealer met faktuur en GVA atest,waar dan op stond dat het een bromfiets of motor fiets was,later is die regeling gans veranderd in Belgie,nu moet je zo een roos papier hebben,dit heeft een nr maar ken het niet uit mijn hoofd,dit was tot over een tijd te verkrijgen bij verzekeringsagent,maar nu niet meer heb ik gehoord.Nu zou de importeur dit afleveren,is ook zo ,ben officieel verdeler geweest van Yamaha,en deze leverde dit bij nieuwe motor,waar dan de verdeler een vingnet op kleeft dat de BTW voldaan is,dan naar agent en klaar is het.Nu voor jou is het iets anders,je hebt de brommer,het GVA met goedkeuringsnummer op,wat je mist is het faktuur van aankoop,en het roze papier.Wel zorg dat je een papier van aankoop of officieel faktuur,of verkoop van particulier naar particulier,hier ga je mee naar de douane,die kunnen je dan het roze papier af leveren met zegel dat BTW is voldaan,dan is het de normale inschrijving.Stuur maar PB,ben van in je buurt
Gebruikersavatar
br3cht
100km gereden
100km gereden
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
Locatie: België Leuven

Bericht door br3cht »

dus als ik mijn pa een papier laat schrijven dat hij de moto aan mij verkoopt voor een bedrag en daarmee naar de douane ga
krijg ik zo'n roos formulier?
of van een neef (andere achternaam valt het niet zo op)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ben benieuwd wat dit ga geven :?
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Bericht door HotWheels »

YamaSam schreef:ben benieuwd wat dit ga geven :?


wellicht een douanebeambte die het zal horen donderen in keulen, ik kan me nl. niet voorstellen wat de douane te maken heeft met een fiktieve verkoop tussen 2 belgen, waarbij dus helemaal niets ingevoerd wordt :?
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

HotWheels schreef:
YamaSam schreef:ben benieuwd wat dit ga geven :?


wellicht een douanebeambte die het zal horen donderen in keulen, ik kan me nl. niet voorstellen wat de douane te maken heeft met een fiktieve verkoop tussen 2 belgen, waarbij dus helemaal niets ingevoerd wordt :?


tis da, dan kunt ge hem beter zogezegd overkope van ne hollander ofzo
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

pm me maar als ik iets moet kopen, verkopen, invoeren of uitvoeren.
Plaats reactie