België: probleem met klasse b->moto

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving

Berichtdoor Jeti » 05 aug 2009, 16:19

Lijkt me vreemd als ze die gegevens van die man geven..
Maar mooi dat je probleem nu opgelost lijkt te worden.
Avatar gebruiker
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 19339
Geregistreerd: 10 aug 2008, 15:05
Woonplaats: Edam

Berichtdoor br3cht » 05 aug 2009, 17:00

daarom bellen ze dus eerst naar die man denk ik

maar idd, hoop ook dat die inorde geraakt
Avatar gebruiker
br3cht
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 184
Geregistreerd: 24 mei 2008, 18:19
Woonplaats: België Leuven

Berichtdoor YamaSam » 06 aug 2009, 11:08

hoe, het wás ooit in belgië ingeschreven als moto dan???

in dat geval moet dat idd vrij snel lukken!

bellen naar div heeft een standaard procedure,
-je belt en laat bellen tot je een belgacom vermelding krijgt
"de abonee werd verwittigd van uw oproep, probeert u het later nog es opnieuw, fijne dag nog."
-inhaken, en metteen terugbellen met hetzelfde verloop
-weer inhaken, wéér bellen, en normaal gezien nemen ze dan bij de eerste bel af :evil:

ik ben ooit met m'n hele papierwinkel naar brussel geweest om die zijn bureau te gaan zoeken,
ben toen gestrand aan de ontvangstbalie, waar ik na een half uur wachten die verrekte kerel daar aan de lijn kreeg, nét zoals de weken ervoor van thuis uit :evil: ²

ze werken vrij 'ontradend' mag je wel zeggen... :roll:
when men were men, and helmets were for divers
Avatar gebruiker
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 12184
Geregistreerd: 12 sep 2006, 18:02
Woonplaats: Mariakerke-Gent-Baasrode

Berichtdoor br3cht » 06 aug 2009, 17:08

idd waarschijnlijk hebben de eigenaars tussen mij en de man die de ac als moto heeft ingeschreven, gewoon een brommer willen hebben ipv een moto
daarom is dus het roos formulier dus niet meegegeven door de andere

moeten nog steeds bellen, ben net terug en het is al 6u

bedankt voor de tip van het bellen :lol:
Avatar gebruiker
br3cht
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 184
Geregistreerd: 24 mei 2008, 18:19
Woonplaats: België Leuven

Berichtdoor br3cht » 10 aug 2009, 21:22

deze morgend stond ik op, en had mijn pa nieuws voor mij

de ac was het eerst en laatst ingeschreven op 5 augustus 1971
sindsdien niet meer veranderd van eigenaar. (tenzij de zovele die er een brommer van wilden)

de gegevens van de man gekregen, en via 1207 de nummer zien vasttekrijgen
natuurlijk vind die dat niet
en om via adres te zoeken moet je je lid maken-> geen goesting in

dus gaan we gewoon naar de politie, zij willen de moto zien
(onderaan een bepaald blad staat: gezien en goedgekeurd door.. op...
en die man wou dat niet tekenen voordat die de brom dus gezien had)

maar ook hier gaan er nog problemen komen
want eigenlijk moet de man waarop de inschrijving nog staat dit attest van verlies aanvragen en kunnen wij dat niet
maar omdat DIV de gegevens heeft gegeven gaan ze eht dan toch zo proberen te doen

een van de dagen proberen naar daar te gaan met dan de half afgewerkte moto (geen tank, wielen, cilinder, zadel, stuur,...)
Avatar gebruiker
br3cht
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 184
Geregistreerd: 24 mei 2008, 18:19
Woonplaats: België Leuven

Berichtdoor fs50 » 16 nov 2009, 21:43

ik weet niet of er hier nog volk in België probeert om aan een motorplaat te raken?

ik ben de mijne vanmorgen wezen ophalen.

dit is echter wel niet zonder moeite verlopen, in tegenstelling tot Yamasam situeerden mijn problemen zich bij de douane, en bij de DIV had ik geen enkel probleem.

ik heb vanmorgen mijn plaat netjes meegekregen.

ik wil mijn ervaring met jullie delen voor het geval er nog geïnteresseerden zouden zijn

Let wel deze methode zal niet werken wanneer je een fs1 hebt van na 1974


voor de douane had ik nodig:

een aankoopbewijs met daarop vermeld
- naam, handtekening en adres van de verkoper
- merk
- type
- framenummer
- km-stand
- cilinderinhoud

hierbij moest ik nog een bewijs voegen van de dealer van welk bouwjaar het framenummer was
(aangezien yamaha pas vanaf 1974 via D'ieteren wordt ingevoerd kunnen zij wel een document geven van welk bouwjaar hij is, maar verdere info kunnen ze niet meegeven)

Tip: bel eerst naar yamaha, leg uw probleem uit en stuur daarna een mail, (dan krijg je in je antwoordmail een uitleg waar in staat "deze framenummers zijn van het bouwjaar ... ", dit alles met een mooie verwijzing naar D'ieteren via hoofding en contactpersoon)


met al deze gegevens ga je naar je douanekantoor, en vraag je je vignet 705 aan

(dit duurt een dag of 2/3)

hierna ga je met je roze formulier naar de verzekering en deze zal ook zijn stickertje op het roze formulier kleven als je de verzekering afgesloten hebt

nu vul je de rest van je roze formulier in (enkele kruisjes zetten en evt nog iets invullen)

wanneer je dit allemaal hebt ga je naar je div kantoor en kan je je plaat gaan ophalen





reken wel dat je enorm afhamkelijk bent van de moeite die ze voor je willen doen bij de douane of div
die kerel bij de douane heeft me ook 3 keer laten langskomen met telkens een ander ding wat ik moest bijvoegen
gewoon blijven teruggaan, nooit opgeven.

ik hoop dat jullie er iets mee zijn
alvast succes er mee
fs50
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 10 sep 2007, 16:54
Woonplaats: Willebroek (Belgium)

Berichtdoor Roberto.B » 16 nov 2009, 22:25

in nederland gaat het echt veel makkelijker

beter daar proberen
Avatar gebruiker
Roberto.B
1250km gereden
1250km gereden
 
Berichten: 1431
Geregistreerd: 29 nov 2008, 12:52
Woonplaats: leeuwarden

Berichtdoor YamaSam » 17 nov 2009, 09:49

bizar..
ik had bij de douane op een kwartier m'n 705..

bij mij was het om het stickertje in "vak Y" te doen..
had je er zoeentje? en zoja vanwaar of van wie kwam dit??

je krijgt er kop noch staart aan, aan die procedure :roll:
when men were men, and helmets were for divers
Avatar gebruiker
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 12184
Geregistreerd: 12 sep 2006, 18:02
Woonplaats: Mariakerke-Gent-Baasrode

Berichtdoor Jeti » 17 nov 2009, 10:30

YamaSam schreef:bizar..
ik had bij de douane op een kwartier m'n 705..

bij mij was het om het stickertje in "vak Y" te doen..
had je er zoeentje? en zoja vanwaar of van wie kwam dit??

je krijgt er kop noch staart aan, aan die procedure :roll:

Dan werkt ons plannetje toch beter, mwuhaha :twisted:
Regels zijn er om te omzeilen ;)
Avatar gebruiker
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 19339
Geregistreerd: 10 aug 2008, 15:05
Woonplaats: Edam

Berichtdoor fs50 » 17 nov 2009, 11:24

yamasam,

dat stickertje in vak Y
is voor nieuwe voertuigen

ik heb de mijne ingeschreven als gebruikt voertuig ,
maar op mijn vignet staat dat de fs1 nooit ingeschreven is geweest

vandaag mijn roze kaart toegekregen, dus alles zal dan wel in orde zijn zeker

en dan maar ineens mijn 2e fs1 gaan invoeren bij de douane, overmorgen heb ik meer nieuws hiervan

David
fs50
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 10 sep 2007, 16:54
Woonplaats: Willebroek (Belgium)

Berichtdoor br3cht » 17 nov 2009, 18:56

ik ben nog aan het twijfelen,eerst het blok maar verder ineen steken en kijken hoe hard die gaat, daar hangt alles vanaf

als die dan harder al 50 gaat, ga ik langs bij de man van wie ik zijn gegevens van DIV heb gekregen
(aan telefoon wou hij niets zeggen)
dan heb ik een inschrijvingsbewijs en is het zeker geen probleem meer.

@fs50: zeer vriendelijk om nog een methode te horen merci! :D
Avatar gebruiker
br3cht
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 184
Geregistreerd: 24 mei 2008, 18:19
Woonplaats: België Leuven

Berichtdoor Roberto.B » 17 nov 2009, 19:01

je houdt hem toch niet 50 km/h
Avatar gebruiker
Roberto.B
1250km gereden
1250km gereden
 
Berichten: 1431
Geregistreerd: 29 nov 2008, 12:52
Woonplaats: leeuwarden

Berichtdoor br3cht » 17 nov 2009, 20:59

neenee, ik heb op die Suzuki nog nooit gereden, blok direct uiteen gehaald en gereviseerd, maar omdat er stukken nog steeds niet binnen zijn kan ik dus niet verden

ik ga hetzeker niet afdrijven gewoon laten rijden op topsnelheid
Avatar gebruiker
br3cht
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 184
Geregistreerd: 24 mei 2008, 18:19
Woonplaats: België Leuven

Berichtdoor fs50 » 17 nov 2009, 22:24

en br3cht

die suzuki AC heeft die aan de carburateurszijde , (om de carb los te maken denk ik)1 rubber dopje of 2 rubber dopjes?

indien er 1 rubber dopje is zal het een niet afgestelde AS zijn (snel)
indien er 2 dopjes zijn is het een afgestelde

David
fs50
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 10 sep 2007, 16:54
Woonplaats: Willebroek (Belgium)

Berichtdoor GoM!cky » 18 nov 2009, 10:48

fs50 schreef:en br3cht

die suzuki AC heeft die aan de carburateurszijde , (om de carb los te maken denk ik)1 rubber dopje of 2 rubber dopjes?

indien er 1 rubber dopje is zal het een niet afgestelde AS zijn (snel)
indien er 2 dopjes zijn is het een afgestelde

David


Hallo David,
Dat wist ik niet, is wel een handige tip. Ik heb thuis ook een AC staan en daar zal ik dit ook eens controleren...

Greetz,
Micky
Avatar gebruiker
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
 
Berichten: 1145
Geregistreerd: 18 jan 2007, 23:03
Woonplaats: Hoepertingen België

VorigeVolgende

Keer terug naar Kenteken en wetgeving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron