Pagina 4 van 4

Geplaatst: 18 nov 2009, 10:55
door GoM!cky
Om even terug te komen op het eigenlijke topic...

Motorpapieren zijn geen makkie om te bemachtigen hier in Belgie, dat is echt zoals Sam aangeeft haast niet te doen.

Ik heb geluk gehad bij de aankoop van mijn goudkleurige 73-er want daar waren namelijk alle originele papieren bij inclusief de inschrijving als motor.
Dus ik ben gewoon naar verzekeraar geweest en dan naar DIV waar ik onmiddellijk mijn motoplaat gekregen heb.

Ze struikelden op de DIV heel even omdat er 49 cc op het papier stond maar doordat dit een officieel document was met een stempel van "Koninkrijk Belgie" konden ze op de DIV niets anders dan mij het motoplaat te geven :D

Voor mij andere FS1's ben ik al blij als ik de gewone papieren (origineel of duplicaat aanvragen volgens verlies van GVA) erbij heb.

Het zal in de toekomst nog moeilijker gaan vrees ik, een oldtimer liefhebber van bromfietsen met motoplaat zal een rariteit worden!

Geplaatst: 18 nov 2009, 18:31
door br3cht
fs50 schreef:en br3cht

die suzuki AC heeft die aan de carburateurszijde , (om de carb los te maken denk ik)1 rubber dopje of 2 rubber dopjes?

indien er 1 rubber dopje is zal het een niet afgestelde AS zijn (snel)
indien er 2 dopjes zijn is het een afgestelde

David


dit wist ik ook niet maar het klopt wel
heb er namelijk 2 blokken liggen eentje met een schijf 80° en een met 120° en het is zoals je zegt met de rubbers

Geplaatst: 18 nov 2009, 18:56
door fs50
GoM!cky schreef:Om even terug te komen op het eigenlijke topic...

Motorpapieren zijn geen makkie om te bemachtigen hier in Belgie, dat is echt zoals Sam aangeeft haast niet te doen.

Ik heb geluk gehad bij de aankoop van mijn goudkleurige 73-er want daar waren namelijk alle originele papieren bij inclusief de inschrijving als motor.
Dus ik ben gewoon naar verzekeraar geweest en dan naar DIV waar ik onmiddellijk mijn motoplaat gekregen heb.

Ze struikelden op de DIV heel even omdat er 49 cc op het papier stond maar doordat dit een officieel document was met een stempel van "Koninkrijk Belgie" konden ze op de DIV niets anders dan mij het motoplaat te geven :D

Voor mij andere FS1's ben ik al blij als ik de gewone papieren (origineel of duplicaat aanvragen volgens verlies van GVA) erbij heb.

Het zal in de toekomst nog moeilijker gaan vrees ik, een oldtimer liefhebber van bromfietsen met motoplaat zal een rariteit worden!



ik heb zonet telefoon gekregen van de douane dat mijn volgende papieren klaar liggen

en op mijn roze formulier staat duidelijk 49CC vermeld



let wel! ik heb op geen enkel document staan dat het hier een brommer betreft

op mijn aankoopbewijs staat verkoop motorfiets en bij de correspondentie naar yamaha,douane of div gebruik ik ook het woord brommer niet.
(ik ga gewoon mijn motorfietsje inschrijven)

het gaat hier wel over een 5-bak, maar of een 5-bak een motor is en een 4-bak niet dat weten ze bij yamaha en div toch ook niet.

als je frame vroeg genoeg ("D'Ieteren Sport NV doet de Yamaha invoer pas sinds 1975 , dus we hebben hieromtrent
geen uitgebreide commerciële of technische gegevens in ons eigen archief") is zodat yamaha geen verdere info kan geven

ik heb de informatie (bouwjaar en framenr.) thuis op brief gekregen
en voor douane en div is dit een officeel document.

zal binnenkort nog eens wa foto's posten, want mijne naftbak en zadel zijn eindelijk afgeraakt en gemonteerd

David