Nieuwe prijzen kentekenkeuring per 1 juli 2009

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Gebruikersavatar
Fyer
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1311
Lid geworden op: 16 nov 2007, 21:53
Locatie: Numansdorp

Bericht door Fyer »

ik heb mijn 1j6 vorige week vrijdag laten keuren en heb 96 pleuro betaald nu nog wahcten op papiertje en dan plaat laten maken, maar ik had al wel een certificaat van overeenstemminggehaald in belgie

wat ik heb betaald:
Identificatie kosten: 50 euro
leges voertuigbewijs: 37 euro
leges tenaam stellen: 9 euro
--------- +
96 euro

ik had al:
Certificaat van overeenstemming(belgisch): 65 euro
en er komt nog bij een plaat van 20 euro

dit is wat ik afgelopen vrijdag heb betaald.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Wat staat er op dat Certificaat van Overeenstemming?
Ik snap het doel ook niet zo goed..

Bij een brommer met NL typegoedkeur zijn er ook documenten nodig:
OF FVO: Fabrieksverklaring van Overeenstemming
OF BFAB-kaart

Geeeeeeeeeeeen idee wat het is..
En hoe moet ik dat in vredesnaam verkrijgen voor bijvoorbeeld mijn Zundapp..!?
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

als je met centjes zwaait krijg je het waarschijnlijk vanzelf :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Voor de volledigheid:
Het invoeren van een niet eerder geregistreerd voertuig:


Invoeren van een niet eerder geregistreerd voertuig

Voor een voertuig dat niet eerder geregistreerd is geweest kunt u een Nederlands kentekenbewijs krijgen. Het voertuig moet dan wel voldoen aan de toelatingseisen. In veel gevallen heeft de fabrikant een typegoedkeuring voor een compleet of niet compleet voertuig. Met dit bewijs van typegoedkeuring kunt u aantonen dat het voertuig geheel of gedeeltelijk aan de toelatingseisen voldoet.

Onderzoek
Voor het verkrijgen van een Nederlands kentekenbewijs moet u het voertuig voor een onderzoek bij een RDW-keuringsstation aanbieden. Afhankelijk van het van het document dat u heeft overlegd, voert de RDW een onderzoek uit. Voor de reis van uw woonadres naar het keuringsstation en terug kunt u gebruik maken van een ééndagskenteken.

Een onderzoek is alleen op afspraak mogelijk. In de rechterkolom vindt u de link naar het afspraakformulier.

Documenten overleggen
Bij het onderzoek moet u het originele document van de fabrikant overleggen, waaruit blijkt dat het voertuig (al of niet gedeeltelijk) aan de toelatingseisen voldoet. Dit kan zijn een:
• Certificaat Van Overeenkomst (CVO) van een compleet voertuig, of
• CVO van een niet-compleet voertuig, of
• FabrieksVerklaring van Overeenstemming (FVO), als het Nederlandse typegoedkeuring betreft, of
• zogenaamde BFAB-kaart, als het gaat om een Nederlandse typegoedkeuring

In plaats van één van bovengenoemde documenten kunt u ook een Individueel Goedkeurings Certificaat (IGC) overleggen. Een IGC kan door iedere lidstaat van de EU worden verstrekt.

In alle gevallen moet u een document overleggen waaruit blijkt dat het voertuig niet eerder geregistreerd is en gebruikt is.

Afhandeling bij douane/belasting
Na het onderzoek door de RDW kunt u de belastingzaken afhandelen op het douanekantoor dat in ieder RDW-keuringsstation is gehuisvest. Hier betaalt u de Belasting Personenauto's en Motorrijwielen (BPM). Informatie over de BPM regeling kunt u krijgen bij de Belastingdienst Douane.

Na het akkoord van de douane ontvangt u van de RDW het kentekenbewijs per post.

Als u voor het voertuig geen BPM hoeft te betalen, ontvangt u van de RDW het kentekenbewijs per post. In beide gevallen kunt u direct een voorlopig kentekenbewijs kopen. Op vertoon van dit voorlopig kentekenbewijs kunt u kentekenplaten laten maken en rijden.

Kosten
De kosten zijn afhankelijk van de leeftijd van het aangeboden voertuig, de overlegde documenten en in hoeverre het voertuig individueel moet worden beoordeeld of getest.


http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/b ... ertuig.htm
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Certificaat van overeenstemming

Certificaat van Overeenstemming (CVO)
Het Certificaat van Overeenstemming (CVO) is het 'geboortebewijs' van het voertuig. De fabrikant geeft een Certificaat van Overeenstemming af voor een voertuig dat is gebouwd volgens een Europese typegoedkeuring.

Met het CVO kunt u aantonen dat het voertuig voldoet aan de gestelde toelatingseisen.

Het kan voorkomen dat bepaalde technische gegevens op het buitenlandse kentekenbewijs ontbreken, met name de trekgewichten en milieugegevens. Als u een CVO overlegt, komen alle relevante (milieu-)technische gegevens op het Nederlandse kentekenbewijs en/of in het kentekenregister te staan.


http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/b ... emming.htm
Gebruikersavatar
geo
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1520
Lid geworden op: 31 okt 2007, 20:43
Locatie: WESTERLO

Bericht door geo »

Jeti schreef:Wat staat er op dat Certificaat van Overeenstemming?
Ik snap het doel ook niet zo goed..

Bij een brommer met NL typegoedkeur zijn er ook documenten nodig:
OF FVO: Fabrieksverklaring van Overeenstemming
OF BFAB-kaart

Geeeeeeeeeeeen idee wat het is..
En hoe moet ik dat in vredesnaam verkrijgen voor bijvoorbeeld mijn Zundapp..!?

gelijkvormigheidsattest = Fabrieksverklaring van overeenstemming.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Historische bromfietsen (van voor 1974) hoeven geen typegoedkeur te hebben, maar je moet dan wel zelf aantonen dat deze van voor 1974 zijn:

Historische bromfietsen
Bromfietsen met een bouwjaar vóór 1 januari 1974 kunnen alleen na een keuring een kenteken krijgen. Als u aantoont dat het bouwjaar van uw bromfiets voor deze datum ligt, is het niet nodig een typegoedkeuring te hebben. Wel moet uw bromfiets voldoen aan de definitie van bromfiets (en dus niet onder de categorie motorfietsen vallen). Tijdens de keuring wordt de identiteit van uw bromfiets vastgesteld, het bouwjaar bepaald en gecontroleerd of de bromfiets technisch in orde is. Hierbij wordt onder andere de maximum snelheid en de geluidproductie gemeten.

Voor de keuring van uw bromfiets neemt u de volgende stappen:

* Eerst maakt u een afspraak voor een keuring bij één van de RDW keuringsstations.
* Zorg dat de bromfiets technisch in orde is. Als u zelf niet deskundig bent, kunt u de bromfiets door een erkende hersteller laten controleren.
* Op de afgesproken datum gaat u met uw bromfiets naar de keuring. Breng alle relevante documenten over de bromfiets mee. Ook heeft u een legitimatiebewijs nodig om het kentekenbewijs op uw naam te zetten.


Meer informatie:
Legitimeren bij overschrijving op postkantoor

Als u aan alle verplichtingen heeft voldaan, krijgt u het kentekenbewijs binnen enkele werkdagen thuis gestuurd. Vervolgens moet u een kentekenplaat laten maken en een wettelijk aansprakelijkheidsverzekering (WA-verzekering) voor uw bromfiets afsluiten.


http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/b ... ietsen.htm
Gebruikersavatar
Fyer
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1311
Lid geworden op: 16 nov 2007, 21:53
Locatie: Numansdorp

Bericht door Fyer »

gelijkvoormigheids attest

1. aard: Bromfiets "B"
2 Merk: Yamaha
3 Type: FS1 (er staat FZ1 maar moest FS1 zijn(stomme belgen))
4. Framenumer: vanzelf sprekend :P
en dan datum erop warneer het uitgegeven is.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Maar wat ik dus niet snap, en me het meest tegen zit: eerst zeggen ze dat er een nieuwe voertuigenwet komt en het keuren (van o.a. zelfbouw) stukken makkelijker wordt.. Zie topic http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=3682
En nu komen ze hiermee, waaruit blijkt dat het allemaal 20x zo omslachtig is geworden..

Nou ja, het klopte wel dat het per 1 mei makkelijker werd.. Maar dat het maar voor 2 maanden zou zijn, zijn ze vast vergeten te melden..
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Fyer schreef:gelijkvoormigheids attest

1. aard: Bromfiets "B"
2 Merk: Yamaha
3 Type: FS1 (er staat FZ1 maar moest FS1 zijn(stomme belgen))
4. Framenumer: vanzelf sprekend :P
en dan datum erop warneer het uitgegeven is.


Pardon
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Ja, zo'n attest weet ik wel (die zat ook bij mijn DT).
Maar ja, hoe dat te verkrijgen bij een brommer met NL typegoedkeur van een merk dat niet meer wordt gemaakt..
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Fyer schreef:ik heb mijn 1j6 vorige week vrijdag laten keuren en heb 96 pleuro betaald nu nog wahcten op papiertje en dan plaat laten maken, maar ik had al wel een certificaat van overeenstemminggehaald in belgie

wat ik heb betaald:
Identificatie kosten: 50 euro
leges voertuigbewijs: 37 euro
leges tenaam stellen: 9 euro
--------- +
96 euro

ik had al:
Certificaat van overeenstemming(belgisch): 65 euro
en er komt nog bij een plaat van 20 euro

dit is wat ik afgelopen vrijdag heb betaald.


de onderzoek kosten (de keuring op zich) kunnen varieren en worden
pas na de keuring berekend; tussen 25,- en 75,- euro
de opname kosten (het administratieve gedeelte) 50,- euro
kenteken kosten (het papiertje) 37,- euro
de tenaamstelling 9,- euro


Ik zit even te rekenen..
In principe moet er een manier zijn voor de volgende kosten:
Identificatie: 25 euro
Papieren 37
Tenaamstelling 9
Totaal 71 euro. Dat is nog wel te doen.

Maar hoe krijg je die identificatie voor 25 ipv 50 of 75?
En hoe voorkom je de administratiekosten? Door het hebben van papieren?? En wat dan precies?

Edit:
En ja, het houdt me echt bezig..
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

jet , je post te veel tekst volgens mij is er nog niemand geweest die alles heeft gelezen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

rise and shine schreef:jet , je post te veel tekst volgens mij is er nog niemand geweest die alles heeft gelezen :mrgreen:

Je mag er de hele dag over doen hoor.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

Jeti schreef:
rise and shine schreef:jet , je post te veel tekst volgens mij is er nog niemand geweest die alles heeft gelezen :mrgreen:

Je mag er de hele dag over doen hoor.


morgen niet meer?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Plaats reactie