fs1 uit belgie

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving

fs1 uit belgie

Berichtdoor Brambo » 04 nov 2009, 22:50

kan iemand mij vertellen of het een probleem is om een belgische brommer op een nederlands kenteken te krijgen?
en wat moet er gedaan word

Bramen om dat voor elkaar te krijgen?
Avatar gebruiker
Brambo
250km gereden
250km gereden
 
Berichten: 284
Geregistreerd: 20 jun 2007, 08:44
Woonplaats: Almere

Berichtdoor ginofs1 » 04 nov 2009, 22:52

nee is geen probleem als je de papieren van die Belg er bij krijgt :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14447
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Berichtdoor Brambo » 04 nov 2009, 23:12

ik ben bang dat die er niet bij zitten
Avatar gebruiker
Brambo
250km gereden
250km gereden
 
Berichten: 284
Geregistreerd: 20 jun 2007, 08:44
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Frederik » 04 nov 2009, 23:22

laat dan de belg van wie je hem koopt de papieren aanvragen, en liefst ergens in een klein dorpje ofzo, dan is de kans groot dat je ze gemakkelijk kunt vastkrijgen, anders kan het best moeilijk worden
Frederik
250km gereden
250km gereden
 
Berichten: 365
Geregistreerd: 11 feb 2008, 18:25
Woonplaats: Ham

Berichtdoor Yamaha rd50m » 05 nov 2009, 03:08

laat brommers maar in belgie...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
 
Berichten: 9209
Geregistreerd: 25 okt 2007, 22:12

Berichtdoor Lukas251 » 05 nov 2009, 07:54

Yamaha rd50m schreef:laat brommers maar in belgie...
Avatar gebruiker
Lukas251
1500km gereden
1500km gereden
 
Berichten: 1503
Geregistreerd: 27 jun 2007, 19:03
Woonplaats: Gent

Berichtdoor GoM!cky » 05 nov 2009, 09:07

Lukas251 schreef:
Yamaha rd50m schreef:laat brommers maar in belgie...


Hehehe dat is mijn gedacht er ook over :wink:

Kan je ons misschien vertellen welk type FS1 het is? Bouwjaar,kleur,algemene staat,...?
Avatar gebruiker
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
 
Berichten: 1145
Geregistreerd: 18 jan 2007, 23:03
Woonplaats: Hoepertingen België

Berichtdoor koppel » 05 nov 2009, 10:09

heb het zelf destijds ook gedaan, was in het conversiejaar, brommer werd niet gekeurd, alleen geschouwd kwa framenummer.

is via de Fehac gegaan, ik had gelukkig nog de gelijkvormigheidsattest (document waarop staat dat het een bromfiets is) bewaard, samen met een bouwjaarverklaring heeft dit uiteindelijk toch tot een NL kenteken geleid.

betreft deze yamaha

Image
koppel
1500km gereden
1500km gereden
 
Berichten: 1553
Geregistreerd: 12 nov 2006, 16:22

Berichtdoor meskens koen » 05 nov 2009, 11:31

als die persoon bij de politie een attest van verlies aanvraagt,kan hij bij een yamaha dealer
papieren aanvragen ,duurt een drietal weken
meskens koen
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 08 nov 2007, 17:08
Woonplaats: WESTERLO(BELGIE)

Berichtdoor Brambo » 05 nov 2009, 22:11

beste forum leden

bedankt voor de reacties
ik heb de RDW gebeld en als het om oudere brommer gaat dan is een kenteken geen probleem odat de RDW ervan uitgaat dat de papieren er dan toch niet bij zijn vandaar dat zeer soepel mee omgaan.het wordt een ander verhaal als het een Motorfiets betreft.

oh ja het gaat om een Yamaha sherrif
Avatar gebruiker
Brambo
250km gereden
250km gereden
 
Berichten: 284
Geregistreerd: 20 jun 2007, 08:44
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Twowheeler » 05 nov 2009, 22:45

Vind ik geen fs-1 :roll:
Avatar gebruiker
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
 
Berichten: 7718
Geregistreerd: 29 maart 2009, 12:36
Woonplaats: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Berichtdoor Jeti » 06 nov 2009, 09:24

Hier staat het antwoord:
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=3937

Samenvatting:
Je kunt ELKE Europese brommer in Nederland keuren, zonder enig probleem. Het is wel handig een foldertje oid mee te nemen om aan te tonen dat het een oldtimer is/wat het bouwjaar is.
Kosten zijn 150 euro.
Als je papieren hebt, is er geen technische keuring nodig en zijn de kosten 100 euro.

(papieren in BE kosten 65 euro, dus je bent goedkoper uit om hem gewoon in NL in te voeren)

Hij moet dan wel in orde zijn, voornamelijk:
- banden genoeg profiel en niet gescheurd
- remmen moeten werken, geen lekkage in remleidingen (indien schijf)
- hij mag niet harder dan 50 km/uur gaan
- hij moet deugdelijk in elkaar zitten (dus: borgpennetjes, geen extreem kromme onderdelen, geen half-vastgemaakte onderdelen, etc)
Avatar gebruiker
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 19339
Geregistreerd: 10 aug 2008, 15:05
Woonplaats: Edam

Berichtdoor smetpieter » 08 nov 2009, 14:12

in belgie zijn die dingen makkelijk te omzeilen je ja haalt die papieren van verlies aan en je gaat om een dublicaat

dat is alemaal zo geregeld hoe kleiner het dorp hoe eenvoudiger
alleen als het merk nog bestaat kan dit voor vertraging zorgen ma gelijk bij flandria of zundapp of zo lukt het echt eenvoudig
en een belgische brommer naar het buitenland exporteren is zo eenvoudig


pieter
smetpieter
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 29 okt 2009, 11:38


Keer terug naar Kenteken en wetgeving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron