keuring voor kenteken

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving

keuring voor kenteken

Berichtdoor hannes » 04 jan 2010, 20:01

vraagje,

Heb bijna een FS1 378 , 1974 gerestaureerd en moet er binnenkort nog een kenteken voor aanvragen
Moet hij dan helemaal origineel zijn als ik hem ter keuring aan ga bieden?.
Ik heb de motor klaargemaakt met wat snellere spullen.(60 cc, 16mm carburateur, snelle schijf en 32 mm uitlaat.)
Dus zou het betekenen dat ik originele spullen aan moet schaffen alleen voor de keuring???? :?:
hannes
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 04 jun 2009, 18:35

Berichtdoor Jeti » 04 jan 2010, 20:02

Nee, het is gehomologeerd (er wordt vanuit gegaan dat 100% origineel niet meer te verkrijgen is). Dat betekent dat je alles erop mag doen wat je wilt, zolang hij maar <50cc is en niet te hard gaat en remmen en banden etc goed zijn. Daar komt het eigenlijk op neer.
Avatar gebruiker
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 19339
Geregistreerd: 10 aug 2008, 15:05
Woonplaats: Edam

Berichtdoor rise and shine » 04 jan 2010, 20:03

Jeti schreef:Nee, het is gehomologeerd (er wordt vanuit gegaan dat 100% origineel niet meer te verkrijgen is). Dat betekent dat je alles erop mag doen wat je wilt, zolang hij maar <50cc is en niet te hard gaat en remmen en banden etc goed zijn. Daar komt het eigenlijk op neer.


dus.. met een 50cc bamiblok had ik mijn fs1 ook kunnen keuren?
Avatar gebruiker
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
 
Berichten: 9573
Geregistreerd: 24 jan 2007, 16:00
Woonplaats: Bolt'n City

Berichtdoor Jeti » 04 jan 2010, 20:08

rise and shine schreef:
Jeti schreef:Nee, het is gehomologeerd (er wordt vanuit gegaan dat 100% origineel niet meer te verkrijgen is). Dat betekent dat je alles erop mag doen wat je wilt, zolang hij maar <50cc is en niet te hard gaat en remmen en banden etc goed zijn. Daar komt het eigenlijk op neer.


dus.. met een 50cc bamiblok had ik mijn fs1 ook kunnen keuren?

Ja.
Avatar gebruiker
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 19339
Geregistreerd: 10 aug 2008, 15:05
Woonplaats: Edam

Berichtdoor rise and shine » 04 jan 2010, 20:09

Jeti schreef:
rise and shine schreef:
Jeti schreef:Nee, het is gehomologeerd (er wordt vanuit gegaan dat 100% origineel niet meer te verkrijgen is). Dat betekent dat je alles erop mag doen wat je wilt, zolang hij maar <50cc is en niet te hard gaat en remmen en banden etc goed zijn. Daar komt het eigenlijk op neer.


dus.. met een 50cc bamiblok had ik mijn fs1 ook kunnen keuren?

Ja.


dat betekent dus ook dat we je bakbrommer kunnen voorzien van een 50cc bamiblok, en gewoon kunnen keuren...
Avatar gebruiker
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
 
Berichten: 9573
Geregistreerd: 24 jan 2007, 16:00
Woonplaats: Bolt'n City

Berichtdoor Jeti » 04 jan 2010, 20:09

rise and shine schreef:
Jeti schreef:
rise and shine schreef:
Jeti schreef:Nee, het is gehomologeerd (er wordt vanuit gegaan dat 100% origineel niet meer te verkrijgen is). Dat betekent dat je alles erop mag doen wat je wilt, zolang hij maar <50cc is en niet te hard gaat en remmen en banden etc goed zijn. Daar komt het eigenlijk op neer.


dus.. met een 50cc bamiblok had ik mijn fs1 ook kunnen keuren?

Ja.


dat betekent dus ook dat we je bakbrommer kunnen voorzien van een 50cc bamiblok, en gewoon kunnen keuren...

Ja.
Edit:
Probleem is dat ik een boekje heb van het motorblok, en dat het enige is waarmee ik het bouwjaar kan aantonen.. 1968.
Avatar gebruiker
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 19339
Geregistreerd: 10 aug 2008, 15:05
Woonplaats: Edam


Keer terug naar Kenteken en wetgeving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron