Geplaatst: 25 mei 2011, 22:38
jensje36 schreef:@ mijn voorval: Heb de papieren nu binnengekregen, maar er staat nog geen bedrag bij.
Dan zal het wel een flink bedrag worden voor je.
jensje36 schreef:@ mijn voorval: Heb de papieren nu binnengekregen, maar er staat nog geen bedrag bij.
br3cht schreef:Jeti schreef:HotWheels schreef:jensje36 schreef:@ mijn voorval: Heb de papieren nu binnengekregen, maar er staat nog geen bedrag bij.
ja, dat zal wel, de inbreuken zijn van die aard dat de Politie niet zelf kan vorderen, de boete zal bepaald worden ahv. vonnis door de Politierechtbank
begin al maar te sparen
Is dat ook lokaal, of zijn er landelijke richtlijnen?
Hebben jullie een website met uitspraken en jurisprudentie?
als je info nodig hebt:
www.wegcode.be
dan vraagbaak bovenaan en kan je op een forum allerlei vragen stellen
of gewoon zelf tussen de wetten snuffelen
the_destroyers schreef:Juist.
Ik heb laatst over dit onderwerp een mailtje gestuurd naar de politie.
Die waren vrij kwaad.
Ze hebben duidelijk gemaakt dat de regel dat als je brommer van voor '74 is, dat hij nog altijd 45 km/u max mag rijden.
Maar je hebt geen gva nodig, als ze je stoppen.
Yamaha rd50m schreef:the_destroyers schreef:Juist.
Ik heb laatst over dit onderwerp een mailtje gestuurd naar de politie.
Die waren vrij kwaad.
Ze hebben duidelijk gemaakt dat de regel dat als je brommer van voor '74 is, dat hij nog altijd 45 km/u max mag rijden.
Maar je hebt geen gva nodig, als ze je stoppen.
ik heb hier andere uitleg van de politie gekregen ,
uiteindelijk weet gewoon niemand hoe het echt zit, op vlak van snelheid werken ze meestalwel brommers van voor 72, omdat er toen nog andere wetgeving is geweest.
Maar uiteindelijk interpreteren die mensen ook maar, als je daar mee naar de rechtbank gaat is de kans wel groot dat je wint
the_destroyers schreef:Juist.
Ik heb laatst over dit onderwerp een mailtje gestuurd naar de politie.
Die waren vrij kwaad.
Ze hebben duidelijk gemaakt dat de regel dat als je brommer van voor '74 is, dat hij nog altijd 45 km/u max mag rijden.
Maar je hebt geen gva nodig, als ze je stoppen.
Yamaha rd50m schreef:the_destroyers schreef:Juist.
Ik heb laatst over dit onderwerp een mailtje gestuurd naar de politie.
Die waren vrij kwaad.
Ze hebben duidelijk gemaakt dat de regel dat als je brommer van voor '74 is, dat hij nog altijd 45 km/u max mag rijden.
Maar je hebt geen gva nodig, als ze je stoppen.
ik heb hier andere uitleg van de politie gekregen ,
uiteindelijk weet gewoon niemand hoe het echt zit, op vlak van snelheid werken ze meestalwel brommers van voor 72, omdat er toen nog andere wetgeving is geweest.
Maar uiteindelijk interpreteren die mensen ook maar, als je daar mee naar de rechtbank gaat is de kans wel groot dat je wint
HotWheels schreef:wil men in belgië sneller dan 45km/h dan is het enige (wettelijke) alternatief een (motor)rijbewijs halen, enkel dan ben je safe
Jeti schreef:HotWheels schreef:wil men in belgië sneller dan 45km/h dan is het enige (wettelijke) alternatief een (motor)rijbewijs halen, enkel dan ben je safe
Is alleen je (motor)rijbewijs voldoende? Of ook je voertuig op motor kenteken?
HotWheels schreef:Een bijkomend probleem (in Belgie) is dat je niet zomaar elke 'brommer' die meer dan 45km/h rijdt op motorfietskenteken kan krijgen.
Jeti schreef:HotWheels schreef:Een bijkomend probleem (in Belgie) is dat je niet zomaar elke 'brommer' die meer dan 45km/h rijdt op motorfietskenteken kan krijgen.
Dat probleem hebben we al opgelost
HotWheels schreef:Jeti schreef:HotWheels schreef:Een bijkomend probleem (in Belgie) is dat je niet zomaar elke 'brommer' die meer dan 45km/h rijdt op motorfietskenteken kan krijgen.
Dat probleem hebben we al opgelost
Betekent dit zoveel als dat Belgen Nederland wel al eens als 'achterpoortje' zouden durven beschouwen