Als u al 2 jaar uw rijbewijs auto (rijbewijs B) hebt, mag u met een motorfiets of een scooter van 125 cc rijden (beperkt tot 11 kW), zonder bijkomende verplichtingen of examen.
In Belgie mag je dus als je 2 jaar je autorijbewijs hebt, met een 125cc rijden. Als je dan je rijbewijs 2 jaar hebt, mogen ze dan nog iets zeggen als je brommer 50cc te snel rijdt? Of geldt er voor die 125cc ook een maximum snelheid?
the_destroyers schreef:Zeker. Want als hij sneller rijd dan 45 dan:
1) je hebt de verkeerdeverzekering (die zou dan moto moeten zijn) 2) je brommer is niet als moto ingeschreven
Dus mag nog steeds niet. De enigste manier is je fs1 op motorplak zwieren...
En kan je die gewoon op motorplak zwieren? Of moet ge dan foefelen met de papieren en bloknr?
Daar heeft een zeker iemand op het forum een oplossing voor tegenwoordig.
Maar kost wel wat geld.
Tis wel geen gesjoemel, alles gaat via de legale weg.
(daarom dat het ook een duit kost, maar dat je hebt er het zo uit gehaaald, als je wordt aangehouden en boete moet betalen)
neen niet waar. Als hij van voor' 74 is gaat het allemal veel makkelijker. Mss even vermelden welke type je hebt.
1j6 van 76. Maar hij rijdt dus veel te snel. En als ik hem op motorkenteken wil zetten, kan ik beter voor maximum snelheid gaan en een 60cc monteren denk ik bij mezelf.
neen niet waar. Als hij van voor' 74 is gaat het allemal veel makkelijker. Mss even vermelden welke type je hebt.
1j6 van 76. Maar hij rijdt dus veel te snel. En als ik hem op motorkenteken wil zetten, kan ik beter voor maximum snelheid gaan en een 60cc monteren denk ik bij mezelf.
Das waar, maar het is niet gezegd dat een 60cc sneller zal gaan.
Welk type cilinder zit er nu op?
Vincent2 schreef:Nu een ori f5b. Gaat wel al goed (erges in de 70)
Ik had ooit al een 60cc, reed net 75, dus verschil is niet al te groot.
je kan altijd es proberen.
Maar als je echt sneller wilt, moet je een 60cc fs1 monteren denk ik.
Maar die rijd dan weer niet zo fijn (powerband is veel smaller dan die van een f5b)
Vincent2 schreef:Nu een ori f5b. Gaat wel al goed (erges in de 70)
Ik had ooit al een 60cc, reed net 75, dus verschil is niet al te groot. je kan altijd es proberen. Maar als je echt sneller wilt, moet je een 60cc fs1 monteren denk ik. Maar die rijd dan weer niet zo fijn (powerband is veel smaller dan die van een f5b)
Tis niet dat ik constant wil racen ofzo. Maar als ik met vrienden rondrij zijn er gaste bij met oldtimer motoren en dan vind ik het niet tof als ik mijn bakske tot de max moet drijve om gewoon te volgen.
Daarmee dat we nu ook eig vooral landweggetjes doen. Maar binnekort als we een roadtrip gaan doen, zou het wel handig zijn om sneller te gaan.
the_destroyers schreef:Daar heeft een zeker iemand op het forum een oplossing voor tegenwoordig. Maar kost wel wat geld. Tis wel geen gesjoemel, alles gaat via de legale weg. (daarom dat het ook een duit kost, maar dat je hebt er het zo uit gehaaald, als je wordt aangehouden en boete moet betalen)
153 euro valt toch wel mee? 1 boete is duurder.
Jammer dat de motorverzekering in Belgie zoveel duurder is..