Frame nummers.

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving

Berichtdoor fizzie » 20 feb 2012, 11:27

joscabrio schreef:Ja eigenlijk wel he :lol:
maar dat zal niet lukken ik ben van de trappers een 5 bak P met trappers is not done denk ik


De uitgaande as van een 5 bak is een korte. Je kunt de as ook niet omzetten omdat de as een vast tandwiel, met meer (of minder) tanden heeft. Dus geen fietsgedeelte. :(
Avatar gebruiker
fizzie
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 751
Geregistreerd: 14 sep 2011, 14:37

Berichtdoor eriks » 20 feb 2012, 11:54

fizzie schreef:
joscabrio schreef:Ja eigenlijk wel he :lol:
maar dat zal niet lukken ik ben van de trappers een 5 bak P met trappers is not done denk ik


De uitgaande as van een 5 bak is een korte. Je kunt de as ook niet omzetten omdat de as een vast tandwiel, met meer (of minder) tanden heeft. Dus geen fietsgedeelte. :(


Dus je kan er geen ,,fietscarter,, opzetten ??
Je kan je fietsgedeelte niet werkend erop zetten dat klopt maar hoeveel hebben die werkend erop zitten tis trouwens nog linke soep ook !

Er rijden er trouwens wat in de UK met 5 bakjes en fietscarter ....
Avatar gebruiker
eriks
2000km gereden
2000km gereden
 
Berichten: 2212
Geregistreerd: 08 jan 2012, 21:38

Berichtdoor fs1man » 20 feb 2012, 12:09

fizzie schreef:
joscabrio schreef:Ja eigenlijk wel he :lol:
maar dat zal niet lukken ik ben van de trappers een 5 bak P met trappers is not done denk ik


De uitgaande as van een 5 bak is een korte. Je kunt de as ook niet omzetten omdat de as een vast tandwiel, met meer (of minder) tanden heeft. Dus geen fietsgedeelte. :(


ja dat een werkend fietssysteem een probleem word met een 5 bak wist ik, maar het gaat er mij meer om dat ik trappers fijner vind zitten zeg maar.
ik vind die traparmen en een kettingkastje mooier staan dan de kale koppelingkap zeg maar.
Een koppeling kap voor een fietssysteem op een 5 bak kan wel maar het fietssysteem werkend dat niet natuurlijk vanwege de uitgaande as.
Bovendien vind ik een 5 bak alleen meerwaarde hebben als je de brommer optimaal opvoerd, dus met de juiste fs1 en de juiste set up.
de snelheden die ik bereik zijn met een 4 bak goed te doen.
Persoonlijk vind ik een 5 bak een beetje over gewaardeerd zeker qua prijs.
Ik kan niets zeggen over de rij eigenschappen van een 5 bak omdat ik op mijn 15e voor het eerst en voor het laatst met een 5 bak fs1 heb gereden het spreekt voor zich dat je op die leeftijd alles wat een motor heeft mooi vind :lol:
Ik wil daar dan ook niks over zeggen ik geloof iemand op zijn woord als hij zegt een 5 bak is fijner, gewoon omdat ik er zelf geen ervaring mee heb.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3841
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Berichtdoor eriks » 20 feb 2012, 12:16

joscabrio schreef:
fizzie schreef:
joscabrio schreef:Ja eigenlijk wel he :lol:
maar dat zal niet lukken ik ben van de trappers een 5 bak P met trappers is not done denk ik


De uitgaande as van een 5 bak is een korte. Je kunt de as ook niet omzetten omdat de as een vast tandwiel, met meer (of minder) tanden heeft. Dus geen fietsgedeelte. :(


ja dat een werkend fietssysteem een probleem word met een 5 bak wist ik, maar het gaat er mij meer om dat ik trappers fijner vind zitten zeg maar.
ik vind die traparmen en een kettingkastje mooier staan dan de kale koppelingkap zeg maar.
Een koppeling kap voor een fietssysteem op een 5 bak kan wel maar het fietssysteem werkend dat niet natuurlijk vanwege de uitgaande as.
Bovendien vind ik een 5 bak alleen meerwaarde hebben als je de brommer optimaal opvoerd, dus met de juiste fs1 en de juiste set up.
de snelheden die ik bereik zijn met een 4 bak goed te doen.
Persoonlijk vind ik een 5 bak een beetje over gewaardeerd zeker qua prijs.
Ik kan niets zeggen over de rij eigenschappen van een 5 bak omdat ik op mijn 15e voor het eerst en voor het laatst met een 5 bak fs1 heb gereden het spreekt voor zich dat je op die leeftijd alles wat een motor heeft mooi vind :lol:
Ik wil daar dan ook niks over zeggen ik geloof iemand op zijn woord als hij zegt een 5 bak is fijner, gewoon omdat ik er zelf geen ervaring mee heb.



Klopt wel Jos een 5 bak hoort op een 5 bak frame en 4 bakje op een 4 bak frame ben meer van de orginele zoals het geleverd is maar dat is puur mijn eigen ikke ....
Opvoeren is ook niet mijn ding en dan 100 gaan ? bang zijn dat het plofffffffff zeg dan koop ik wel een snellere motor om hard te rijden maar zo heeft ieder zijn ding ....
Avatar gebruiker
eriks
2000km gereden
2000km gereden
 
Berichten: 2212
Geregistreerd: 08 jan 2012, 21:38

Berichtdoor fs1man » 27 feb 2012, 11:51

precies hard rijden nouja harder rijden doe ik wel op 4 wielen :lol:
als de brommertjes 60/65 lopen vind ik het goed :wink:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3841
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Berichtdoor guus » 22 mei 2012, 20:25

is het erg als mijn blok nummer met mijn frame nummer verschild?
gr. Guus
guus
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 21 mei 2012, 17:51

Berichtdoor marco » 22 mei 2012, 20:27

Maakt niks uit.
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22730
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Berichtdoor NIX » 22 mei 2012, 20:47

Je brommer wordt er goedkoper van.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10148
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Berichtdoor eriks » 22 mei 2012, 21:06

guus schreef:is het erg als mijn blok nummer met mijn frame nummer verschild?
gr. Guus


Zo orgineel mogelijk is waarde bepalend zo is het met auto,s enz enz zelfs met poppen met geboorte akte
Avatar gebruiker
eriks
2000km gereden
2000km gereden
 
Berichten: 2212
Geregistreerd: 08 jan 2012, 21:38

Vorige

Keer terug naar Kenteken en wetgeving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron