Pagina 2 van 2

Geplaatst: 20 feb 2012, 11:27
door fizzie
joscabrio schreef:Ja eigenlijk wel he :lol:
maar dat zal niet lukken ik ben van de trappers een 5 bak P met trappers is not done denk ik


De uitgaande as van een 5 bak is een korte. Je kunt de as ook niet omzetten omdat de as een vast tandwiel, met meer (of minder) tanden heeft. Dus geen fietsgedeelte. :(

Geplaatst: 20 feb 2012, 11:54
door eriks
fizzie schreef:
joscabrio schreef:Ja eigenlijk wel he :lol:
maar dat zal niet lukken ik ben van de trappers een 5 bak P met trappers is not done denk ik


De uitgaande as van een 5 bak is een korte. Je kunt de as ook niet omzetten omdat de as een vast tandwiel, met meer (of minder) tanden heeft. Dus geen fietsgedeelte. :(


Dus je kan er geen ,,fietscarter,, opzetten ??
Je kan je fietsgedeelte niet werkend erop zetten dat klopt maar hoeveel hebben die werkend erop zitten tis trouwens nog linke soep ook !

Er rijden er trouwens wat in de UK met 5 bakjes en fietscarter ....

Geplaatst: 20 feb 2012, 12:09
door fs1man
fizzie schreef:
joscabrio schreef:Ja eigenlijk wel he :lol:
maar dat zal niet lukken ik ben van de trappers een 5 bak P met trappers is not done denk ik


De uitgaande as van een 5 bak is een korte. Je kunt de as ook niet omzetten omdat de as een vast tandwiel, met meer (of minder) tanden heeft. Dus geen fietsgedeelte. :(


ja dat een werkend fietssysteem een probleem word met een 5 bak wist ik, maar het gaat er mij meer om dat ik trappers fijner vind zitten zeg maar.
ik vind die traparmen en een kettingkastje mooier staan dan de kale koppelingkap zeg maar.
Een koppeling kap voor een fietssysteem op een 5 bak kan wel maar het fietssysteem werkend dat niet natuurlijk vanwege de uitgaande as.
Bovendien vind ik een 5 bak alleen meerwaarde hebben als je de brommer optimaal opvoerd, dus met de juiste fs1 en de juiste set up.
de snelheden die ik bereik zijn met een 4 bak goed te doen.
Persoonlijk vind ik een 5 bak een beetje over gewaardeerd zeker qua prijs.
Ik kan niets zeggen over de rij eigenschappen van een 5 bak omdat ik op mijn 15e voor het eerst en voor het laatst met een 5 bak fs1 heb gereden het spreekt voor zich dat je op die leeftijd alles wat een motor heeft mooi vind :lol:
Ik wil daar dan ook niks over zeggen ik geloof iemand op zijn woord als hij zegt een 5 bak is fijner, gewoon omdat ik er zelf geen ervaring mee heb.

Geplaatst: 20 feb 2012, 12:16
door eriks
joscabrio schreef:
fizzie schreef:
joscabrio schreef:Ja eigenlijk wel he :lol:
maar dat zal niet lukken ik ben van de trappers een 5 bak P met trappers is not done denk ik


De uitgaande as van een 5 bak is een korte. Je kunt de as ook niet omzetten omdat de as een vast tandwiel, met meer (of minder) tanden heeft. Dus geen fietsgedeelte. :(


ja dat een werkend fietssysteem een probleem word met een 5 bak wist ik, maar het gaat er mij meer om dat ik trappers fijner vind zitten zeg maar.
ik vind die traparmen en een kettingkastje mooier staan dan de kale koppelingkap zeg maar.
Een koppeling kap voor een fietssysteem op een 5 bak kan wel maar het fietssysteem werkend dat niet natuurlijk vanwege de uitgaande as.
Bovendien vind ik een 5 bak alleen meerwaarde hebben als je de brommer optimaal opvoerd, dus met de juiste fs1 en de juiste set up.
de snelheden die ik bereik zijn met een 4 bak goed te doen.
Persoonlijk vind ik een 5 bak een beetje over gewaardeerd zeker qua prijs.
Ik kan niets zeggen over de rij eigenschappen van een 5 bak omdat ik op mijn 15e voor het eerst en voor het laatst met een 5 bak fs1 heb gereden het spreekt voor zich dat je op die leeftijd alles wat een motor heeft mooi vind :lol:
Ik wil daar dan ook niks over zeggen ik geloof iemand op zijn woord als hij zegt een 5 bak is fijner, gewoon omdat ik er zelf geen ervaring mee heb.



Klopt wel Jos een 5 bak hoort op een 5 bak frame en 4 bakje op een 4 bak frame ben meer van de orginele zoals het geleverd is maar dat is puur mijn eigen ikke ....
Opvoeren is ook niet mijn ding en dan 100 gaan ? bang zijn dat het plofffffffff zeg dan koop ik wel een snellere motor om hard te rijden maar zo heeft ieder zijn ding ....

Geplaatst: 27 feb 2012, 11:51
door fs1man
precies hard rijden nouja harder rijden doe ik wel op 4 wielen :lol:
als de brommertjes 60/65 lopen vind ik het goed :wink:

Geplaatst: 22 mei 2012, 21:25
door guus
is het erg als mijn blok nummer met mijn frame nummer verschild?
gr. Guus

Geplaatst: 22 mei 2012, 21:27
door marco
Maakt niks uit.

Geplaatst: 22 mei 2012, 21:47
door NIX
Je brommer wordt er goedkoper van.

Geplaatst: 22 mei 2012, 22:06
door eriks
guus schreef:is het erg als mijn blok nummer met mijn frame nummer verschild?
gr. Guus


Zo orgineel mogelijk is waarde bepalend zo is het met auto,s enz enz zelfs met poppen met geboorte akte