Vreemd dat hij minder vraagt zonder het kenteken, als de brom al een kenteken heeft.. Ik zou dat niet zomaar vertrouwen
In 2005 en 2006 kon je een brommer laten schouwen voor 50 euro.
Daarna moet je hem laten keuren bij de RDW voor inmiddels 175 euro incl kentekenplaat. Die kosten zijn al gemaakt voor deze brommer.
Als hij aangeeft dat hij hem zonder kenteken verkoopt, vind ik dat heel vreemd. Het kenteken is verbonden aan het framenummer van de brom. Als hij je de papieren er niet bij geeft, en wel de brom, wat gaat hij dan doen met die papieren? Wellicht los verkopen, zodat iemand anders dat framenummer weer kan inslaan in een ander frame. Voor nu wellicht niet zo'n probleem, maar ik denk dat Europese overheidsorganisaties wel beter gaan samenwerken. En daarbij, moet je dat niet willen.
Dus ik zou eerst goed informeren hoe hij aan het prijsverschil komt.
Als je een brom met kenteken verkoopt, heeft dat gewoon een bepaalde prijs. En dat wordt niet minder zonder de papieren, want de kosten zijn al gemaakt. Vreemd verhaal dus.
Tenzij.. Hij het gaat overbouwen of iets op een ander frame zonder kenteken of iets??
Staat ook al in andere topics, maar wat hier de officiële procedure is als een brom met NL kenteken naar BE verhuisd:
De NL eigenaar geeft bij de RDW aan dat het voertuig geëxporteerd gaat worden. De NL eigenaar moet hiervoor het NL kenteken inleveren bij de RDW; deze worden dan ongeldig verklaard. De NL eigenaar krijgt er dan exportpapieren voor in de plaats. Met deze papieren kun je in BE Belgische papieren aanvragen.
Voor een NL brom zonder kenteken, kun je hier bij Yamaha NL voor 50 euro ook papieren aanvragen. GEEN kenteken, maar papieren vergelijkbaar met jullie GVA (type, bouwjaar, snelheid, etc).