Pagina 2 van 4

Geplaatst: 16 okt 2013, 23:12
door fs1man
ginofs1 schreef:Voor dat je wat doet moet je even bij de rdw vragen of het nummer schoon is.
Misschien is er al een kenteken op af gegeven.

Precies je zult niet de eerste zijn.
stickertjes zaten alleen op de 69-71 modellen als ik me niet vergis.
plak er maar geen stickertje op als je niet zeker bent yampe verkocht ze maar moest ermee stoppen van de rdw.

Geplaatst: 16 okt 2013, 23:20
door Jeti
Lees daarom even de keurings faq.
En voor de rest van de tips.

Hi, everybody, I am a new friend.

Geplaatst: 05 nov 2013, 01:44
door cupidsrose
Hi, everybody, I am a new friend. :)

Re: Hi, everybody, I am a new friend.

Geplaatst: 05 nov 2013, 16:27
door Jeti
cupidsrose schreef:Hi, everybody, I am a new friend. :)

Hi, welcome!
You can show your FS1 here:
http://fs1forum.com/viewforum.php?f=14

Geplaatst: 05 nov 2013, 18:51
door NIX
Je bent aardig tegen een Spambot, Jet.

Kan iemand Niels even opgraven en hem deze onzinbot laten verwijderen? Of mij wat adminrechten geven, dan doe ik het zelf wel.

Geplaatst: 05 nov 2013, 19:01
door Niels
Consider it done :D

Geplaatst: 05 nov 2013, 19:05
door NIX
Goedzo knul!

Geplaatst: 05 nov 2013, 20:07
door Jeti
NIX schreef:Je bent aardig tegen een Spambot, Jet.

Zo ben ik nu eenmaal :D

Geplaatst: 22 nov 2013, 15:52
door fs1willem
Omdat ik er volgend voorjaar toch aan moet geloven, heb ik hier een en ander ook even doorgelezen. Voor een FS1 van voor 1971 is het normaal dat er geen NL in staat. Daarvoor zat er een sticker op.
Deze :

Afbeelding

Ik heb de sticker een paar jaar geleden bij Pelders gekocht op de beurs in Heerhugowaard. Tevens stuurde hij dit mee :

Afbeelding

Ik verwacht geen heisa bij de RDW over deze sticker. Zij hebben deze immers destijds zelf zo uitgegeven zoals ook blijkt uit bovenstaande :roll: :wink: !
Die tekst "ingetrokken" knippen we wel even af :wink: .

Geplaatst: 22 nov 2013, 16:04
door fs1willem
Let met name eens op de diameter van de aanzuigbuis : 16mm !

Als je destijds in Hoorn werd aangehouden met een te snelle FS1 dan moest je er niet vreemd van opkijken als je halve blok uit elkaar lag omdat ze, geheel onterecht, ook de aanzuigbuis hadden verwijderd.

Dat in beslaggenomen opgevoerde spul werd zogenaamd vernietigd, maar kon je een maandje later bij de brommersloperij in Zaandam weer tweedehands terugkopen. Tja, dat politiepersoneelspotje moest natuurlijk ook gevuld :roll: .

Geplaatst: 22 nov 2013, 22:02
door Rinus01
boven genoemde instantie kijkt ook vrolijk mee op dit forum dus kijk uit wat je meldt

Geplaatst: 22 nov 2013, 22:34
door fs1willem
Ach, dat weten ze zelf ook wel... t'is niets anders dan de waarheid. Het zal ondertussen allemaal wel beter geregeld zijn.

Geplaatst: 23 nov 2013, 07:50
door Jeti
Daar wordt niet op gecontroleerd, alleen snelheid en andere wettelijke brom eisen.
Je mag wel iets aanpassen aan het fabrieksoriginele. Strengste wat ze bij mij aan de typegoedkeur/fabrieksgegevens hebben gecontroleerd was gewicht en wielbasis. Maar dat was voor motor keuring.

Geplaatst: 23 nov 2013, 10:23
door NIX
Die stickers zijn allang niet meer interessant voor de RDW. Dat was alleen in de schouwingstijd. RDW kijkt of het type in een EU land heeft rondgereden, dat weten ze van de FS1 allang. Je mag er zelfs een compleet ander blok onder hebben hangen, dan moet je wel de specs van het blokje ook meenemen. Ze willen het bouwjaar ongeveer weten, dat kan gewoon aan de framenummerlijsten die hier op het forum staan, de dag is dan altijd 30 juni. Geen punt als je er een jaar naast zit. Alleen originele (buitenlandse) documenten of een mail van Yamaha zelf is goed voor een exacte datum. Het enige dat de RDW echt belangrijk vindt, naast de technische staat is een verkoopverklaring, ondertekend door de verkoper. Verder is alle angst voor niet helemaal het juiste type onderdelen (3E9 schijfrem op een FS1 kan gewoon, en wel of geen knippers boeit niet. om maar wat te noemen) of NL-keur echt totaal onnodig. Ik heb inde FAQ neergezet wat je nodig hebt voor een kenteken.

Geplaatst: 23 nov 2013, 10:47
door fs1man
Sterker nog ze kunnen moeilijk doen als er een sticker op zit Vooral als t om een buitenlands frame lijkt te gaan.
zelf niet mee gemaakt maar van iemand die regelmatig brommers liet keuren bij de rdw.