Gezien op het net...

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Plaats reactie
EFESÉÉN

Gezien op het net...

Bericht door EFESÉÉN »

Hallo mede-FS1ers! :D
Ik ben dit stukje text op het net tegengekomen.
Het staat in een krant van de SP :shock: die zich kennelijk
bezorgd maakt over de bromliefhebber! 8)
Doen ze tenminste tóch nog iets! :lol:
En dan wordt er beweerd dat de politiek niet interessant is... :wink:
Nou ja, lees het maar en laten we hopen dat dit
een kwispelend staartje mag krijgen! :roll:

Klassieke bromfietsen bedreigd door kentekenplicht
14-10-2005 • Veel klassieke bromfietsen dreigen geen kentekenplaatje te kunnen krijgen. Voor 1 november 2006 moeten alle bromfietsen voorzien zijn van een kenteken. Hiervoor zijn gegevens van de voertuigen nodig waar veel klassieke brommers niet meer over beschikken. SP-Kamerlid Arda Gerkens vraagt verkeersminister Karla Peijs om voor deze gevallen een uitzondering te maken bij het aanvragen van het kentekenplaatje.



Alle bromfietsen die na 1974 zijn gemaakt behoren een ingeslagen goedkeuringsnummer en een ingeslagen framenummer te hebben. Eigenaren van bromfietsen van voor ’74 moeten via een aankoopbewijs een nummerregister of originele folders van dat type aantonen, dat deze bromfiets ooit legaal op de weg is gekomen. In de praktijk zijn deze brommers van eigenaar op eigenaar gegaan en ontbreken deze gegevens. Het is het vaak zeer moeilijk of zelfs onmogelijk om daar na al die jaren nog aan te komen. Daarom krijgen ze geen kenteken en mag de bromfiets na 1 november 2006 niet meer op de weg.

SP-Kamerlid Arda Gerkens is blij met de kentekenplicht voor bromfietsen, maar wil voorkomen dat klassieke bromfietsen hierdoor dreigen te verdwijnen. “Er zijn enkele duizenden liefhebbers van klassieke bromfietsen. Het zou zonde zijn als zij hun hobby door bureaucratische regels niet meer kunnen beoefenen. Ik vraag de minister dan ook om ook deze bromfietsen een kentekenplaatje te geven, een generaal pardon is hier op zijn plaats.”
Gebruikersavatar
Davey
Site Admin
Site Admin
Berichten: 468
Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
Locatie: Hulst
Contacteer:

Bericht door Davey »

Laten we het hopen, ik voel me hier persoonlijk bij betrokken.
m.a.w. STEM SP, Leve de Tomaten :lol:
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Of verhuis naar Belgïe...
Gebruikersavatar
Davey
Site Admin
Site Admin
Berichten: 468
Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
Locatie: Hulst
Contacteer:

Bericht door Davey »

Woon al op 5km van Belgie :lol:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dorfie schreef:Of verhuis naar Belgïe...

ja, vooral doen :P met die hoge boetes en ze hebben niet eens chocoladevlokken met kaas :shock:
Plaats reactie