Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving

Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Berichtdoor Koenk » 05 aug 2015, 15:44

Hallo, een bekende moest de rollerbank op en hij liep te hard. Nou was het een opgevoerde schakelbrommer van 2008 ofzo.. Maar ik met mijn Sheriffje van 1981 rij wel zo'n 65km per uur. En je mag toch maar 45km per uur met een mache van 5/10 km per uur? Is het dan zo bij een oude brommer anders? Ik was wel nieuwsgierig hoe dat dan zit wie helpt mij verder? :) gr koen
Avatar gebruiker
Koenk
50km gereden
50km gereden
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 10 jan 2015, 20:13

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Berichtdoor ginofs1 » 05 aug 2015, 18:28

ik snap er niet echt veel van, maar dat heeft met mijn leeftijd te maken.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14455
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Berichtdoor David » 05 aug 2015, 18:48

Koenk schreef:Hallo, een bekende moest de rollerbank op en hij liep te hard. Nou was het een opgevoerde schakelbrommer van 2008 ofzo.. Maar ik met mijn Sheriffje van 1981 rij wel zo'n 65km per uur. En je mag toch maar 45km per uur met een mache van 5/10 km per uur? Is het dan zo bij een oude brommer anders? Ik was wel nieuwsgierig hoe dat dan zit wie helpt mij verder? :) gr koen


Voor zo ver ik weet speelt het bouwjaar geen rol ivm maximale snelheid :wink:
Avatar gebruiker
David
1000km gereden
1000km gereden
 
Berichten: 1049
Geregistreerd: 18 nov 2009, 18:17
Woonplaats: Hever

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Berichtdoor Tombo » 05 aug 2015, 18:54

Je zegt het zelf, je mag maar 45 km/h. Dat is het dus.
Avatar gebruiker
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 17785
Geregistreerd: 12 jun 2006, 07:52
Woonplaats: Klootklapperbroek

Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Berichtdoor Jeti » 05 aug 2015, 18:56

45km/u is de max snelheid op de weg. Dit staat ook op je kenteken.

Je constructiesnelheid mag 59 zijn. Dus onbelast op de rollerbank.

Mbt bouwjaar wordt geen onderscheid gemaakt in de wet qua snelheid. Wel qua eisen van verplichte spiegel enzo.
Avatar gebruiker
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 19339
Geregistreerd: 10 aug 2008, 15:05
Woonplaats: Edam

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Berichtdoor NIX » 05 aug 2015, 20:19

45 Constructiesnelheid + 5Km bonus + 4km afwijking van de bank. Is dus niet mis bij 54km/u. Geldt voor alle brommers.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10095
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Berichtdoor bajaboy » 05 aug 2015, 20:32

aangehouden met brommer op band 6 kilometer harder dan 45 das dus een WOK .helaas maar waar vraag het me zoon :D :D :D
Avatar gebruiker
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 4183
Geregistreerd: 17 maart 2011, 22:37
Woonplaats: almere(vh hilversum)

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Berichtdoor hans.m » 06 aug 2015, 17:58

bajaboy schreef:aangehouden met brommer op band 6 kilometer harder dan 45 das dus een WOK .helaas maar waar vraag het me zoon :D :D :D


zo'n WOK? :lol:
Image
Avatar gebruiker
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
 
Berichten: 1684
Geregistreerd: 29 mei 2011, 20:41
Woonplaats: Nijlen, België

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Berichtdoor hans.m » 06 aug 2015, 17:59

een snelheidsmeting op een testbank is eigenlijk de grootste onzin :wink:
Avatar gebruiker
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
 
Berichten: 1684
Geregistreerd: 29 mei 2011, 20:41
Woonplaats: Nijlen, België

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Berichtdoor HotWheels » 06 aug 2015, 18:49

maakt eigenlijk niet zo veel uit of dat wel of geen onzin is, marginale hardrijders mogen van mij op gelijk welke manier van de openbare weg geplukt worden :twisted:
Avatar gebruiker
HotWheels
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 815
Geregistreerd: 31 okt 2008, 19:31
Woonplaats: Lochristi (België)

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Berichtdoor hans.m » 07 aug 2015, 10:05

HotWheels schreef:maakt eigenlijk niet zo veel uit of dat wel of geen onzin is, marginale hardrijders mogen van mij op gelijk welke manier van de openbare weg geplukt worden :twisted:

er zijn echt wel meer marginale hardrijders met motorfietsen en gewone auto's.. en die worden niet op de testbank gezet :lol:
Ik neem aan dat jou fs1's ook niet allemaal 45 gaan :D
Avatar gebruiker
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
 
Berichten: 1684
Geregistreerd: 29 mei 2011, 20:41
Woonplaats: Nijlen, België

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Berichtdoor NIX » 07 aug 2015, 10:27

Klopt, is het eeuwige verschil tussen hard kunnen en hard gaan (waar het eigenlijk niet kan).
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10095
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Berichtdoor HotWheels » 07 aug 2015, 17:15

hans.m schreef:
HotWheels schreef:maakt eigenlijk niet zo veel uit of dat wel of geen onzin is, marginale hardrijders mogen van mij op gelijk welke manier van de openbare weg geplukt worden :twisted:

er zijn echt wel meer marginale hardrijders met motorfietsen en gewone auto's.. en die worden niet op de testbank gezet :lol:
Ik neem aan dat jou fs1's ook niet allemaal 45 gaan :D


klopt dat ze sneller dan 45 kunnen, daarom staan mijn fs1's op motorfiets kenteken, dus laat maar komen die rollerbank :lol:
voor bromfietsen klasse B geldt dat ze permanent begrensd moeten zijn tot 45 (+ de voorziene marge), dus daarvoor dan een testbank is toch prima?
voor auto's en motorfietsen is er geen begrenzing voorzien, dus waarom zou je die dan op de testbank zetten?
leuk dat hardrijders door de geldboetes zonder ze het goed beseffen investeren in meer en meer flitspalen, anonieme wagens en trajectcontroles :mrgreen:
Avatar gebruiker
HotWheels
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 815
Geregistreerd: 31 okt 2008, 19:31
Woonplaats: Lochristi (België)

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Berichtdoor Jeti » 08 aug 2015, 15:00

Dat flitsen doen ze vooral voor de inkomsten, niet voor de veiligheid
Avatar gebruiker
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 19339
Geregistreerd: 10 aug 2008, 15:05
Woonplaats: Edam

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Berichtdoor f1000 » 09 aug 2015, 08:48

Ja die van mij loopt ook veel te hard...maar de meeste rollenbanken beschikken niet over een geforceerde koeling aangezien ze ontworpen zijn voor het testen van scooters. Scooters zijn voirzien van geforceerde luchtkoeling of vloeistofkoeling en de fs1 moet het hebben van rijwindkoeling. Ben al is aangehouden voor een rollenbankcontrole en de agent daarop gewezen dat ik dan geen koeling heb en de kosten voor een vastloper voir hun zijn....Meestal kom je er dan onderuit. Ook heb ik al is meegemaakt dat ze geen verstand hebben van de versnellingen wat resulteerde in een hoop gekraak uit de bak kon toen gewoon door rijden.ook vinden ze het vaak prachtig om een mooi gerestaureerde brommer te bekijken en kan je dan na een praatje gewoon doorrijden. Zorg wel dat de papierwinkel in orde is en dat je brommer technisch in goede staat verkeerd.


Greetz.
f1000
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 05 apr 2014, 15:02
Woonplaats: haarlem


Keer terug naar Kenteken en wetgeving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten