Pagina 1 van 1

Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Geplaatst: 05 aug 2015, 16:44
door Koenk
Hallo, een bekende moest de rollerbank op en hij liep te hard. Nou was het een opgevoerde schakelbrommer van 2008 ofzo.. Maar ik met mijn Sheriffje van 1981 rij wel zo'n 65km per uur. En je mag toch maar 45km per uur met een mache van 5/10 km per uur? Is het dan zo bij een oude brommer anders? Ik was wel nieuwsgierig hoe dat dan zit wie helpt mij verder? :) gr koen

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Geplaatst: 05 aug 2015, 19:28
door ginofs1
ik snap er niet echt veel van, maar dat heeft met mijn leeftijd te maken.

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Geplaatst: 05 aug 2015, 19:48
door David
Koenk schreef:Hallo, een bekende moest de rollerbank op en hij liep te hard. Nou was het een opgevoerde schakelbrommer van 2008 ofzo.. Maar ik met mijn Sheriffje van 1981 rij wel zo'n 65km per uur. En je mag toch maar 45km per uur met een mache van 5/10 km per uur? Is het dan zo bij een oude brommer anders? Ik was wel nieuwsgierig hoe dat dan zit wie helpt mij verder? :) gr koen


Voor zo ver ik weet speelt het bouwjaar geen rol ivm maximale snelheid :wink:

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Geplaatst: 05 aug 2015, 19:54
door Tombo
Je zegt het zelf, je mag maar 45 km/h. Dat is het dus.

Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Geplaatst: 05 aug 2015, 19:56
door Jeti
45km/u is de max snelheid op de weg. Dit staat ook op je kenteken.

Je constructiesnelheid mag 59 zijn. Dus onbelast op de rollerbank.

Mbt bouwjaar wordt geen onderscheid gemaakt in de wet qua snelheid. Wel qua eisen van verplichte spiegel enzo.

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Geplaatst: 05 aug 2015, 21:19
door NIX
45 Constructiesnelheid + 5Km bonus + 4km afwijking van de bank. Is dus niet mis bij 54km/u. Geldt voor alle brommers.

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Geplaatst: 05 aug 2015, 21:32
door bajaboy
aangehouden met brommer op band 6 kilometer harder dan 45 das dus een WOK .helaas maar waar vraag het me zoon :D :D :D

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Geplaatst: 06 aug 2015, 18:58
door hans.m
bajaboy schreef:aangehouden met brommer op band 6 kilometer harder dan 45 das dus een WOK .helaas maar waar vraag het me zoon :D :D :D


zo'n WOK? :lol:
Afbeelding

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Geplaatst: 06 aug 2015, 18:59
door hans.m
een snelheidsmeting op een testbank is eigenlijk de grootste onzin :wink:

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Geplaatst: 06 aug 2015, 19:49
door HotWheels
maakt eigenlijk niet zo veel uit of dat wel of geen onzin is, marginale hardrijders mogen van mij op gelijk welke manier van de openbare weg geplukt worden :twisted:

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Geplaatst: 07 aug 2015, 11:05
door hans.m
HotWheels schreef:maakt eigenlijk niet zo veel uit of dat wel of geen onzin is, marginale hardrijders mogen van mij op gelijk welke manier van de openbare weg geplukt worden :twisted:

er zijn echt wel meer marginale hardrijders met motorfietsen en gewone auto's.. en die worden niet op de testbank gezet :lol:
Ik neem aan dat jou fs1's ook niet allemaal 45 gaan :D

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Geplaatst: 07 aug 2015, 11:27
door NIX
Klopt, is het eeuwige verschil tussen hard kunnen en hard gaan (waar het eigenlijk niet kan).

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Geplaatst: 07 aug 2015, 18:15
door HotWheels
hans.m schreef:
HotWheels schreef:maakt eigenlijk niet zo veel uit of dat wel of geen onzin is, marginale hardrijders mogen van mij op gelijk welke manier van de openbare weg geplukt worden :twisted:

er zijn echt wel meer marginale hardrijders met motorfietsen en gewone auto's.. en die worden niet op de testbank gezet :lol:
Ik neem aan dat jou fs1's ook niet allemaal 45 gaan :D


klopt dat ze sneller dan 45 kunnen, daarom staan mijn fs1's op motorfiets kenteken, dus laat maar komen die rollerbank :lol:
voor bromfietsen klasse B geldt dat ze permanent begrensd moeten zijn tot 45 (+ de voorziene marge), dus daarvoor dan een testbank is toch prima?
voor auto's en motorfietsen is er geen begrenzing voorzien, dus waarom zou je die dan op de testbank zetten?
leuk dat hardrijders door de geldboetes zonder ze het goed beseffen investeren in meer en meer flitspalen, anonieme wagens en trajectcontroles :mrgreen:

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Geplaatst: 08 aug 2015, 16:00
door Jeti
Dat flitsen doen ze vooral voor de inkomsten, niet voor de veiligheid

Re: Hoe hard mag ie nou eigenlijk gaan?

Geplaatst: 09 aug 2015, 09:48
door f1000
Ja die van mij loopt ook veel te hard...maar de meeste rollenbanken beschikken niet over een geforceerde koeling aangezien ze ontworpen zijn voor het testen van scooters. Scooters zijn voirzien van geforceerde luchtkoeling of vloeistofkoeling en de fs1 moet het hebben van rijwindkoeling. Ben al is aangehouden voor een rollenbankcontrole en de agent daarop gewezen dat ik dan geen koeling heb en de kosten voor een vastloper voir hun zijn....Meestal kom je er dan onderuit. Ook heb ik al is meegemaakt dat ze geen verstand hebben van de versnellingen wat resulteerde in een hoop gekraak uit de bak kon toen gewoon door rijden.ook vinden ze het vaak prachtig om een mooi gerestaureerde brommer te bekijken en kan je dan na een praatje gewoon doorrijden. Zorg wel dat de papierwinkel in orde is en dat je brommer technisch in goede staat verkeerd.


Greetz.