Milieuzone Amsterdam

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cheesehead
100km gereden
100km gereden
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2008, 23:04
Locatie: Amsterdam

Milieuzone Amsterdam

Bericht door Cheesehead »

:( Beste Leden :( ,
Ben boos , heel erg boos op de wethouder van milieu in Amsterdam.
Wat is er aan de hand .heb voor het gemak het volgende stukje gekopieerd van een ander forum :

AMSTERDAM - Brom- en snorfietsen van voor 2011 zijn over een kleine twee jaar taboe in heel Amsterdam, inclusief stadsdeel Noord en het Waterlandse deel van de stad (landelijk Noord). Amsterdam wil een schone gemeente worden en vervuilende voertuigen weren.
Door redactie Dagblad Waterland - 25-2-2016, 6:29 (Update 25-2-2016, 6:30)
Er komen per 1 januari 2018 aparte milieuzones voor verschillende soorten voertuigen. In alle gevallen zijn die grofweg begrensd door de Ring A10, exclusief Amsterdam-Noord. Alleen voor oudere brom- en snorfietsen geldt dat ze ook niet meer in Noord mogen rijden en evenmin in de bebouwde kommen van de dorpjes in landelijk Noord.

Er wordt in dit besluit geheel geen rekening gehouden met onze hobby en het op de weg houden van een stukje cultureel erfgoed. :shock:
Net alsof wij duizenden vervuilende kilometers per jaar rijden.
Heb hierover al een brief thuis gehad van de Gemeente Amsterdam , maar kan misschien wel een weekend vignet (kopen) krijgen!!!!!!
Vind dit een erge beperking van mijn hobby omdat het zou inhouden dat ik zelfs niet meer van mijn huis zou kunnen wegrijden of een doordeweekse proefrit kan maken na onderhoud.

Ben daarom HEEL ERG BOOS op de kortzichtigheid van de Wethouder. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
jetze.mellema
50km gereden
50km gereden
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 jun 2016, 22:28
Contacteer:

Re: Milieuzone Amsterdam

Bericht door jetze.mellema »

Millieuzones zijn sowieso de grootste onzin, pure symboolpolitiek. Het maakt mij ook heel pissig, vind het enorm oneerlijk. En als het nu zeer effectief zou zijn, maar dat is het natuurlijk helemaal niet.

Gisteren heb ik in Rotterdam even een tijdje in de haven zitten kijken. De stad mag ik niet in met mijn Volvo V70 Diesel uit 1997 maar als je dan ziet wat die schepen allemaal uitstoten! Waardeloos.
Gebruikersavatar
Cheesehead
100km gereden
100km gereden
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2008, 23:04
Locatie: Amsterdam

Re: Milieuzone Amsterdam

Bericht door Cheesehead »

Ja, en hier in Amsterdam hebben we een Haven EN Schiphol van het zelfde laken een pak.
Zijn die vliegtuigen dan zo schoon?
Gebruikersavatar
Kees
250km gereden
250km gereden
Berichten: 479
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
Locatie: Doezum

Re: Milieuzone Amsterdam

Bericht door Kees »

Hoe vervuilend is een fs1 eigenlijk? Vroeger smeerden we 1:20, tegenwoordig smeer ik 1:40. Iemand een idee van de schadelijke uitstoot effecten?
Groet uut Doezum,
Kees.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Milieuzone Amsterdam

Bericht door Tombo »

Te verwaarlozen als je het vergelijkt met China/India (ik vind het allemaal maar hypocriet bomenknuffelgedoe van de milieumaffia)
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Re: Milieuzone Amsterdam

Bericht door koppel »

denk dat ze simpelweg de gemotoriseerde tweewieler uit de stad willen weren en dan is "milieu" het politiek correcte vehikel om dit te bereiken...
jetze.mellema
50km gereden
50km gereden
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 jun 2016, 22:28
Contacteer:

Re: Milieuzone Amsterdam

Bericht door jetze.mellema »

Kees schreef:Hoe vervuilend is een fs1 eigenlijk?

Helemaal niets natuurlijk, als je het daadwerkelijk gebruik meeneemt.
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Re: Milieuzone Amsterdam

Bericht door bajaboy »

nou moet ik zeggen heb je wel eens 100 oude brommers zien rijden hahahah die laten wel wat achter hahahha maar het is gewoon zoeken hoe ze wettelijk van die oude bende afkomen.
maar ja wat doen we er aan .....hier doen we allemaal niets ,we zijn hollanders wij kijken en zeggen ja en amen , :evil: :evil:
jouke
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 jun 2011, 17:26
Locatie: St.Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Milieuzone Amsterdam

Bericht door jouke »

je wilt toch ook niet in amsterdam rijden met je fs1 tje!!
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Milieuzone Amsterdam

Bericht door NIX »

Nee, dit gaat niet over het van oude bende afkomen, dit gaat om het aanpakken van scooteroverlast op totaal verkeerde gronden. Het werkelijke probleem is kutmarrokaantjes en ander tuig dat je niet mag benoemen op flink opgevoerd spul dat zich aan geen enkele regel houdt. Daar zit de pijn. Tel daar falende handhaving en een berg politieke correctheid bij en dat kom je op dit resultaat uit.

Het is idioot dat er regels voor voertuigen voor heel NL gelden dat enkele arrogante grote steden het beter menen te weten. De ruggegraatloosheid van onze regering en rijksoverheid maakt dat ze ongestoord hun gang kunnen gaan en hun drogredenen niet weerlegd worden. ingewikkelder is het niet.
Kijk eerst even in de FAQ.
jouke
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 jun 2011, 17:26
Locatie: St.Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Milieuzone Amsterdam

Bericht door jouke »

helemaal mee eens, Nix, volgend jaar maar op de goede stemmen!!
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Re: Milieuzone Amsterdam

Bericht door koppel »

vrees dat er dan niets gaat veranderen...
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Milieuzone Amsterdam

Bericht door NIX »

Vrees dat er niets beters is om op te stemmen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Steyr-Aug
50km gereden
50km gereden
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 apr 2016, 17:00
Locatie: Soest

Re: Milieuzone Amsterdam

Bericht door Steyr-Aug »

NIX schreef:Nee, dit gaat niet over het van oude bende afkomen, dit gaat om het aanpakken van scooteroverlast op totaal verkeerde gronden. Het werkelijke probleem is kutmarrokaantjes en ander tuig dat je niet mag benoemen op flink opgevoerd spul dat zich aan geen enkele regel houdt. Daar zit de pijn. Tel daar falende handhaving en een berg politieke correctheid bij en dat kom je op dit resultaat uit.

Het is idioot dat er regels voor voertuigen voor heel NL gelden dat enkele arrogante grote steden het beter menen te weten. De ruggegraatloosheid van onze regering en rijksoverheid maakt dat ze ongestoord hun gang kunnen gaan en hun drogredenen niet weerlegd worden. ingewikkelder is het niet.

Ik sluit mij aan bij nix. Ik heb een rijbewijs en een wapenvergunning. Op totaal verkeerde gronden ben ik opeens een gevaar. Dus moet ik jaarlijks nu jaarlijks 5 wedstrijden doen, 18 x per jaar oefenen en jaarlijks een vragenlijst invullen en 2 personen elk jaar voor mij garant staan voor mijn psychische gesteldheid.....
Ik weet alleen niet meer voor welke vergunning. Mijn rijvergunning of mijn wapenvergunning.

bajaboy schreef:nou moet ik zeggen heb je wel eens 100 oude brommers zien rijden hahahah die laten wel wat achter hahahha maar het is gewoon zoeken hoe ze wettelijk van die oude bende afkomen.
maar ja wat doen we er aan .....hier doen we allemaal niets ,we zijn hollanders wij kijken en zeggen ja en amen , :evil: :evil:


jetze.mellema schreef:
Kees schreef:Hoe vervuilend is een fs1 eigenlijk?

Helemaal niets natuurlijk, als je het daadwerkelijk gebruik meeneemt.
Plaats reactie